10 طرح منابع طبیعی اصفهان دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود


10 طرح منابع طبیعی اصفهان دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود

اصفهان- مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۱۰ پروژه منابع طبیعی این استان در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

عباس قاسمی رامشه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل ۲ طرح آبخیزداری سنگی ملاتی و گابیون، یک طرح کنترل هرزآب و یک طرح پخش سیلاب است.

وی افزود: پروژه‌های سنگی ملاتی و گابیون در شهرستان‌های اردستان و چادگان، طرح کنترل سرریز پخش سیلاب در شهرستان کاشان و طرح کنترل هرز آب‌ها در شهرستان نائین بهره برداری می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: همچنین ۲ پروژه نهال‌کاری و مراقبت و آبیاری در شهرستان‌های اصفهان و بُرخوار و سه طرح احداث بادشکن غیرزنده در شهرستان‌های خور و بیابانک، نائین و آران و بیدگل به بهره برداری می‌رسد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح توسعه جنگل با کاشت بذر در شهرستان سمیرم همزمان با دهه فجر اضافه کرد: برای این طرح‌ها بالغ بر ۱۶۹ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال هزینه شده است.

استان اصفهان با مساحت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار دارای حدود ۹ میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی و ملی است که ۶ میلیون هکتار مرتع، ۴۰۳ هزار هکتار جنگل و سه میلیون هکتار بیابان را شامل می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟