دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب


در این مطلب علل مهمی که منجر به ایجاد جای جوش می شود را برایتان بیان می کنیم و در ادامه برای شما توضیح می دهیم که چگونه می توانید این آکنه را از بین ببرید و از ایجاد آن ها جلوگیری کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اکنه ها یکی از مشکلات پوستی می باشد که بسیاری از افراد آن را دوست ندارند و فکر می کنند که این مشکل ممکن است آن ها را زشت کند. در واقع جوش اطراف لب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و درمان های گوناگونی برای آن لحاظ می شود.

دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب

دلایل ایجاد جوش اطراف لب

به طور کلی جوش و اکنه نوعی از اختلالات پوستی اند و زمانی ایجاد می شوند که منافذ پوستی توسط روغن سبوم و سلول های مرده گرفته شوند. عوامل بسیار زیادی در ایجاد این مشکل نقش دارند که در ادامه آن ها را برای شما بررسی می کنیم.

کلاه ایمنی

یکی از وسایلی که ممکن منجر به ایجاد جوش در پیرامون لب های شما شود تسمه های کلاه ایمنی است. در واقع این تسمه ها می توانند منافذ را مسدود کنند و در نتیجه آکنه هایی را در کنار لب های شما ایجاد کنند. می توانید برای جلوگیری از این مشکل بعد از استفاده از کلاه ایمنی چانه خود را تمیز کنید.

آلات موسیقی

بسیاری از آلات موسیقی وجود دارند که می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند. از این ساز ها می توان به ویالن و فلوت اشاره کرد. در واقع این ساز ها روی چانه قرار می گیرند و یا اطراف دهان شما را لمس می کنند. بهتر است بعد از استفاده از این آلات موسیقی صورت خود را بشویید تا منافذ پوستی شما باز شوند.

دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب

  • دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب
  • دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب

مواد اصلاح

روش صحیح اصلاح صورت نیز ممکن است به پوست شما آسیب برساند و یا منجر به تحریک و یا حساس شدن پوستتان شود واز این رو بعد از مدتی کوتاه آکنه و جوش های صورت را برایتان بوجود می آورد. اگر می خواهید بعد از اصلاح صورت مشکلی برای شما ایجاد شود باید صورت خود را به خوبی بشویید و از کمپرس سرد استفاده کنید.

بالم لب

یکی از موارد دیگری که منجر به ایجاد جوش کنار لب می شود استفاده از وسایل آرایشی و وسایل مراقبت پوست می باشد. اگر از بالم لب استفاده می کنید ممکن است این آکنه های پیرامون لب برای شما طبیعی باشد. بهتر است برای رهایی از این جوش ها مراقب های پوست خود را تغییر بدهید.

تلفن همراه

همانطور که می دانید تلفن های همراه سه برابر بیش تر از کاسه توالت آلودگی دارد. در واقع آلودگی هایی که روی این گوشی ها وجود دارد ممکن است منجر به بسته شدن منافذ پوستی شود و جوش های بسیار دردناکی را برایتان ایجاد کند. بهتر است در حین صحبت کردن با تلفن همراه از هندزفری استفاده کنید و یا آن را دور از صورت خود نگه دارید.

دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب

تغییرات هورمونی

یکی از مهم ترین هورمون هایی که منجر به ایجاد آکنه می شود آندروژن ها اند. در واقع این هورمون ها با تحریک تولید روغن می توانند منافذ را ببندد و آکنه هایی بسیار دردناک در اطراف لب و روی چانه ایجاد کنند. بسیاری از نوساناتی که در هورمون ها رخ می دهد باعث ایجاد جوش ها می شود که تغییرات هورمونی عبارت اند از :

  • دوران بلوغ
  • دوران بارداری
  • دوران قاعدگی
  • یائسگی در خانم ها
  • استفاده از دارو های کنترل بارداری
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک

درمان آکنه در اطراف لب

نحوه درمان جوش و همچنین درمان جای جوش صورت و اطراف لب بسیار آسان می باشد و نیازی به نگرانی نیست. در واقع این جوش ها را می توانید با روش های بسیاری درمان کنید. در قدم اول می توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا با روش های ترکیبی از شر این آکنه ها راحت شوید. ولی بهتر است بدانید که آکنه های اطراف لب به همان درمان هایی که در گذشته برای درمان طبیعی جوش صورت استفاده می کرده اید پاسخ می دهند و درمان می شوند. درمان های ساده تر استفاده از دارو های بدون نسخه است و شما می توانید با مشورت با پزشک دارو خانه از آن ها استفاده کنید. این دارو ها شامل موارد زیر می باشند :

  • کرم آکنه
  • پاک کننده ها
  • ژل های حاوی بنزوئیل پراکسید
  • ژل های دارای اسید سالیسیلیک
  • آنتی بیوتیک های خوراکی
  • آنتی بیوتیک های موضعی
  • کرم رتینوئیک اسید
  • قرص های کنترل بارداری

دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب

جلوگیری از ایجاد جوش

بسیاری از افراد دوست دارند که از ایجاد جوش و اکنه در اطراف لب ها جلوگیری کنند. برای این کار باید نکاتی را رعایت کنید که عبارت اند از :

  • شستن روزانه پوست
  • تمیز کردن پوست با استفاده از پاک کننده های ملایم دوبار در روز
  • پرهیز از لمس کردن صورت
  • استحمام بعد از ورزش

نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز جوش صورت

در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم که رعایت آنها می تواند به جلوگیری از ایجاد جوش های مکرر بر روی صورت و لبها کمک نماید :

پرهیز از مصرف محصولات مراقبت از پوست معطر و خشن :

استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد شیمیایی خشن هستند، می توانند موجب تحریک بیشتر پوست شوند، بنابراین از استفاده آنها اجتناب نمایید.

دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب

عدم استفاده از تیغ های آلوده :

در مواقع اصلاح صورت همواره از یک تیغ تازه استفاده کرده و از استعمال تیغ های مشترک خودداری کنید.

خودداری از خارج کردن جوش : از آنجا که جوش ها اغلب آزار دهنده هستند، ممکن است عده ای جوش ها را دستکاری کنند، حال اینکه بیرون آوردن جوش می تواند احتمال ابتلا به عفونت های پوستی و اسکار آکنه را افزایش دهد.

اجتناب از تراشیدن، کندن و اپیلاسیون موهای اطراف دهان :

انجام این قبیل کار ها موجب التهاب بیشتر پوست می شود.

پرهیز از استعمال کرم های استروئیدی :

از مصرف کرم های استروئیدی خودداری کنید، زیرا این کرم ها در بروز آکنه و التهاب تاثیر زیادی دارند.

مدیریت استرس :

از آنجا که داشتن استرس و اضطراب در بدتر شدن وضعیت آکنه تاثیر زیادی دارد، بنابراین با انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن می توانید به کنترل و کاهش استرس خود و در نتیجه جلوگیری از ایجاد جوش کمک نمایید.

دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب

زمان مراجعه به پزشک برای درمان این عارضه پوستی

  • در صورتی که جوش های روی لبها حتی بعد از درمان نیز برگردند.
  • اگر جوش لبها، جای زخم می گذارند و یا موجب تیره شدن لبها می شوند.
  • در صورتی که جوشها به هیچگونه درمان جوش بدون نسخه پاسخ نمی دهند.
دلیل بروز و نحوه درمان جوش اطراف لب

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع : آرگا

برچسب : درمان جوش

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین