شش تامین کننده موتور برای فرمول1 2026 ثبت نام کردند


فیا فاش کرده که شش سازنده موتور برای نسل بعدی مقررات فرمول1 که از سال 2026 شروع می شود، ثبت نام کرده اند، از جمله ردبول فورد، آئودی و هوندا. فرمول1 قرار است نسل بعدی پاوریونیت های خود را در سال 2026 معرفی کند و تاکید زیادی بر استفاده از سوخت های...

فیا فاش کرده که شش سازنده موتور برای نسل بعدی مقررات فرمول1 که از سال 2026 شروع می شود، ثبت نام کرده اند، از جمله ردبول فورد، آئودی و هوندا.

فرمول1 قرار است نسل بعدی پاوریونیت های خود را در سال 2026 معرفی کند و تاکید زیادی بر استفاده از سوخت های پایدار و توان الکتریکی بیشتر در تلاش برای بهبودی تجدیدپذیر دارد که در عین حال تأثیری بر رقابت درون پیست نداشته باشد.

مذاکرات با سازندگان فعلی و بالقوه جدید در رابطه با مقررات ادامه داشته، اما فیا فاش کرد که شش کمپانی ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

این شامل آئودی بوده که در ماه سپتامبر اعلام کرد که برای اولین بار در سال 2026 به عنوان تامین کننده موتور سائوبر وارد فرمول1 می شود و ردبول فورد که همکاری آنها نیز روز جمعه فاش شد.

اگرچه رابطه موجود هوندا با ردبول در سال 2026 به پایان خواهد رسید، اما این سازنده ژاپنی با وجود عدم وابستگی به تیمی، برای چرخه ای که از سال 2026 تا 2030 اجرا می شود، ثبت نام کرده است.

شش سازنده موتور ثبت نام کرده برای فرمول1 2026

آلپین ریسینگ

آئودی

فراری

هوندا ریسینگ

مرسدس آ ام گ

ردبول فورد

جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد در ابتدای ژانویه شراکتی را با آندرتی گلوبال را آغاز کند، اما فاش کرد که برنامه اولیه آنها – در صورت ورود به فرمول یک – همکاری به عنوان یک سازنده موتور است.

پورشه همچنین به شدت درگیر مذاکرات با ردبول در مورد شراکت احتمالی بود که باعث می شد سازنده آلمانی، موتور خود را طراحی کند و مذاکرات در تابستان به نتیجه نرسد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین