طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال و فواید آن


اگر به دنبال تهیه یک دمنوش با عطر متنوع هستید، حتما در این بخش طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال را مطالعه کنید. این دمنوش بی نظیر خواص درمانی بالایی نیز دارد.

یکی از دمنوش های خوش عطر و پر خاصیتی که می توانید در خانه تهیه کنید، دمنوش پرتقال است. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال و خواص مهم این نوشیدنی آشنا شوید.

برای داشتن انواعی از دمنوش های خانگی پر خاصیت کافی است در آرگا همراه ما باشید. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه دمنوش زرشک و دمنوش عناب آشنا شوید.

مواد اولیه:

  • پوست پرتقال رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: به میزان لازم
  • آب: یک لیوان

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال و فواید آن

ظرز تهیه دمنوش پوست پرتقال:

برای اینکه این دمنوش عالی و خوشمزه را داشته باشید، می توانید از پرتقال تازه استفاده کنید. یک عدد پرتقال را پوست کنده و پوست ان را رنده کنید. شما می توانید، پوست پرتقال را به شکل درسته نیز استفاده نمایید.

در صورتی که می خواهید این دمنشو را در فصل های دیگری از سال تهیه کنیدف می توانید مقداری از پوست آن را خشک کرده و در دمنوش های خود استفاده نمایید. حالا مقداری از پوست پرتقال رنده شده خشک یا تازه را درون قوری مخصوص ریخته و اندازه یک لیوان جوش روی آن بریزید.

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال و فواید آن

دمنوش را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کتری قرار داده تا عطر آن بلند شود. در نهایت نیز می توانید این دمنوش را با مقداری عسل شیرین کنید. شما برای اینکه طعم و عطر بهتری داشته باشید، می توانید از چند دانه هل هم در این دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال بسیار ساده است. شما می توانید این دمنوش را با ترکیب های مختلفی نیز تهیه کنید. افزودن چوب دارچین، هل و … در این دمنوش طعم و عطری عالی دارد. این دمنوش دارای خواص های مختلفی است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • از بین بردن خلط سینه و سرفه های خشک
  • تقویت کردن سیستم ایمنی بدن و سیستم گردش خون
  • از بین بردن حالت تهوع
  • افزایش اشتها و کنترل کردن آن
  • درمان استرس، بی خوابی و تنش های عصبی
  • آرامش بخش
  • رایحه درمانی و کاربرد در آروماتیک

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال و فواید آن

این دمنوش ضد میکروبی بوده و در طی دوره های سرماخوردگی می تواند، گزینه مناسبی برای بهبود وضعیت شما باشد. این دمنوش ضد باکتری و ضد التهاب بوده و برای کودکانی که دچار التهاب های سرماخوردگی هستند، مناسب خواهد بود. شما می توانید از عطر و طعم این پرتقال جادویی برای طعم دادن به انواع کیک و شیرینی نیز استفاده کنید.

این دمنوش ها فوق العاده بوده و شما می توانید با این طرز تهیه ها دمنوش هایی با عطرهای متنوع داشته باشید. دمنوش آلبالو، سیب، به، توت فرنگی از دمنوش های پرطرفدار هستند.

منبع : آرگا

برچسب : نوشیدنی گرم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واقعا باید مدال بدن به کسی که این رسپی رو کشف کرد!!! از اون غذاهایی که هیچیش از سر سفره...