طرز تهیه کوفته جعفری خوش طعم به سبک آشپزهای ترکیه ای


در این مقاله می توانید با طرز تهیه کوفته جعفری آشنا شوید. این غذا فوق العاده است و با ترکیب گوشت چرخی، جعفری، برنج و ادویه تهیه می شود. در این بخش دستور تهیه آن را مطالعه می کنید.

برای اینکه طعم متنوعی از کوفته ها را تجربه کنید، می توانید در این بخش طرز تهیه کوفته جعفری را طعم فوق العاده ای داشته و دستور تهیه آن نیز بسیار ساده است. این کوفته ترکیه ای در برخی از رستوران های سنتی نیز سرو می شود.

تهیه انواعی از کوفته های خانگی خوشمزه کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه کوفته قبرسی و کوفته بوقلمون آشنا شوید. این کوفته ها مجلسی بوده و طعم بسیار فوق العاده ای دارند.

طرز تهیه کوفته جعفری خوش طعم به سبک آشپزهای ترکیه ای

مواد اولیه:

  • گوشت چرخ شده: ۳۰۰ گرم
  • رب: ۳ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • پیاز: ۲ عدد
  • آبلیمو: به میزان لازم
  • برنج: ۲/۳ پیمانه
  • جعفری: ۲ دسته
  • فلفل، نمک، زردچوبه، زیره: به میزان لازم

طرز تهیه کوفته جعفری:

برای داشتن این کوفته خوشمزه و عالی باید ابتدا سبزی های جعفری را پاک کنید. بعد از کشیده آب های اضافی سبزی ها را ساطوری کرده و برنج را شسته و به همراه مقداری آب و نمک خیس نمایید. برنج را روی حرارت گذاشته و آبکش کنید.

طرز تهیه کوفته جعفری خوش طعم به سبک آشپزهای ترکیه ای

برای این کوفته باید برنج را کمی زنده تر بردارید تا شل و له نشود. پیازها را رنده کرده و آب آن را بگیرید. گوشت چرخی را به مواد پیاز اضافه کرده و به همراه یک تخم مرغ، ادویه، جعفری، برنج و کمی نمک با یکدیگر ترکیب کنید. مواد را هم زده تا به هم بچسبد و منسجم شود. راز خوشمزگی این کوفته ورز دادن زیاد است که موجب شده مواد به یکدیگر خوب طعم بدهند.

حالا نوبت به سرخ کردن کوفته ها می رسد. مقداری از مواد منسجم شده برداشته و به صورت دلخواه در دست گرد کنید. حالا مواد گرد شده را به مدت نیم ساعت تا یک ساعت درون یخچال قرار دهید. کمی روغن درون تابه ای ریخته و کوفته ها را درون آن سرخ کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کوفته جعفری برای اینکه کوفته ها به کف تابه نچسبد، باید از روغن داغ شده استفاده نمایید. بعد از اینکه کوفته ها سرخ شد درون یک ظرف بزارید و به سراغ تهیه دیگر مواد بروید. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه با یکدیگر تفت داده تا کمی سبک شود.

طرز تهیه کوفته جعفری خوش طعم به سبک آشپزهای ترکیه ای

حالا نوبت به اضافه کردن رب می رسد. رب را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. آب و مقداری آبلیمو هم اضافه کرده و زمان دهید تا کمی بجوشد. بعد از اینکه سس به غلظت دلخواه رسید، کوفته ها درون سس گذاشته و درب تابه را نیز به صورت نیم باز قرار دهید.

این کار موجب شده تا سس کم کم به خورد مواد برود. در نهایت نیز میزان فلفل و نمک و آبلیمو را تست کنید. این میزان کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. شما می توانید این کوفته را با نان سنگک و سبزی تازه سرو نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان