طرز تهیه زیتون با سس زرشک یک چاشنی معرکه و محبوب


در این بخش می توانید، طرز تهیه زیتون با سس زرشک را مطالعه کنید. این سس یک چاشنی فوق العاده در کنار غذا بوده و در صورت دلخواه می توانید از مقداری نبات برای ملس شدن ترشی استفاده کنید.

اگر به دنبال یک چاشنی فوق العاد خوشمزه برای غذاهای خود هستید، می توانید در این بخش طرز تهیه زیتون با سس زرشک را مطالعه کنید. این چاشنی ترکیب فوق العاده ای داشته و مراحل آموزش آن نیز بسیار ساده است.

تهیه انواعی از چاشنی های خانگی خوشمزه کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه زیتون عسلی و زیتون پرورده آشنا شوید. این نوع زیتون ها طعم عالی در کنار غذا دارند.

طرز تهیه زیتون با سس زرشک یک چاشنی معرکه و محبوب

مواد اولیه:

  • زیتون بدون هسته: ۱۵۰ گرم
  • آب سیر ترشی: ۱/۲ لیوان
  • سیر ترشی: ۵ حبه
  • زرشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • گلپر: ۱ قاشق مرباخوری
  • رب انار غلیظ: ۱/۲ لیوان
  • روغن زیتون و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه زیتون با سس زرشک:

برای داشتن این چاشنی خوش طعم باید زرشک را درون یک کاسه ریخته و روی آن مقداری آب بریزید. اجازه دهید تا زرشک ها به مدت ۵ دقیقه خیس بخورد. بعد از این مدت باید زرشک ها را آبکش کنید. سیر ترشی را با گوشتکوب خوب له کرده و بعد از اینکه پوره شد، کنار بگذارید.

طرز تهیه زیتون با سس زرشک یک چاشنی معرکه و محبوب

پوره سیر ترشی را با زرشک و مقداری آب سیر ترشی ترکیب کنید. مقداری رب انار غلیظ شده هم اضاقه کرده و خوب ترکیب نمایید. حالا کمی گلپر زده و نمک نیز اضافه کنید. حالا برای اینکه طعم بهتری داشته باشید، مقداری روغن زیتون هم اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه زیتون با سس زرشک شما می توانید برای میکس کردن این مواد نیز از گوشتکوب برقی اضافه نمایید. استفاده از گوشتکوب برقی موجب شده تا سس غلیظ تری داشته باشید. هسته های زیتون را خارج کرده و کمی بکوبیذ. زمانی که بافت زیتون ها باز شد، سس را به ان اضافه نمایید.

بعد از اینکه سس به خوبی به خورد مواد رفت، مواد را درون یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید و در محیطی خنک نگهداری کنید. شما می توانید میزان نمک را در این ترشی به طور دلخواه تنظیم کنید. این چاشنی را می توانید در کنار انواعی از غذاها سرو نمایید.

طرز تهیه زیتون با سس زرشک یک چاشنی معرکه و محبوب

این چاشنی خوش طعم برای افزایش اشتها بسیار خوب بوده و می توانید در کنار پلو و آبگوشت هم سرو کنید. افزودن مقداری گلپر در این ترشی نیز موجب شده تا نفخ آن گرفته شود و موجب دل درد نشود. افزودن میزان رب انار نیز در این ترشی دلخواه بوده و می توانید میزان آن را تغییر دهید.

در صورتی که می خواهید، چاشنی شما طعمی ملس تر داشته باشد از مقداری شکر استفاده کنید. در این صورت ترشی شما ملس تر می شود. استفاده از نبات نیز موجب شده تا ترشی شما ملس شوذ و خاصیت بهتری داشته باشد.

منبع : آرگا

برچسب : انواع ترشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع سس، رب و چاشنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان