جلوگیری از فساد با ساماندهی غرف بوستانها


جلوگیری از فساد با ساماندهی غرف بوستانها

عضو شورای شهر تهران گفت:ساماندهی غرف بوستان‌ها به شفاف سازی و ایجاد درآمد پایدار در شهر تهران کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره بررسی بند ۹ ذیل تبصره ۱ بودجه شهرداری تهران، در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: از یکسال پیش برغم مخالفت برخی افراد پیگیر ساماندهی غرف بوستان‌های شهر تهران تحت عنوان احصا و تمرکز وجوه مال الاجاره حاصل از غرف واقع در اماکن و بوستان‌های سطح شهر تهران بودیم.

وی افزود: در نهایت امروز در صحن شورای شهر موفق شدیم، با تبصره‌ای غرف و مکان‌های تجاری داخل بوستان‌ها را ساماندهی کنیم.

وی افزود: در یکسال گذشته معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برآوردی را احصا کرده که با این تبصره لایحه بودجه تکلیف قانونی برای تسریع در انجام این فرایند و ساماندهی اتفاقاً می‌افتد.

پیرهادی با بیان اینکه ساماندهی غرف بوستان‌ها به شفاف سازی و ایجاد درآمد پایدار در شهر تهران کمک خواهد کرد، گفت: این غرف پیش از این متولی مشخصی نداشته و در نقاط مختلف شهر وجود داشته که مقرر گردید زیر نظر یکی از شرکت‌ها یا سازمان‌های شهرداری تهران، ساماندهی شوند و بر این اساس صدها میلیارد تومان از درآمد شهر که مغفول مانده بود، اکنون به طور شفاف‌تر و دقیق‌تر به خزانه شهرداری واریز خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این خصوص سامانه‌ای برای اطلاعات دقیق این غرف و کیوسک و نحوه واگذاری و جزئیات آن ایجاد و جزئیات در این سامانه بارگذاری می‌شود.

وی متراژ حدودی این غرف را هشتصد هزار متر مربع عنوان و تاکید کرد: این موضوع قطعاً به شفافیت هرچه بیشتر مسائل مالی و نحوه واگذاری غرف منجر و اقدام مؤثری در راستای حفظ منافع عمومی و افزایش درآمدهای پایدار شهر و حذف برخی مفاسد احتمالی منجر خواهد شد.

در نهایت این پیشنهاد با رأی موافق اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


درختان کهنسال تهران، نشان سابقه و هویت این شهر هستند