بودجه خرید اتوبوس سه کابین از صفر به هزار میلیارد تومان رسید


بودجه خرید اتوبوس سه کابین از صفر به هزار میلیارد تومان رسید

عضو شورای شهر تهران گفت: در لایحه‌ بودجه سال 1402 مبلغ خرید اتوبوس سه کابین رقم صفر به هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی تبصره ۱۰ لایحه بودجه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان کاهش آلودگی هوا با رویکرد بهبود و. نوسازی حمل و نقل عمومی در دستور کار یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این لایحه محمد آخوندی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به خرید ناوگان و تأمین تجهیزات حمل و نقل عمومی اقدام کند گفت: این بخش، دو ردیف منابع عمومی و اوراق مشارکت دارد.

آخوندی ادامه داد: شهرداری باید منابع بخش مترو را به صورت یک دوازدهم تخصیص دهد و این توسعه باید از محل اعتبارات پروژه‌های خرید اتوبوس، میدلباس، مینی بوس شهری و ون، تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات ثابت و مراکز فرمان مترو، تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات متحرک مترو، کمک به جایگزینی موتورسیکلت‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: این تبصره مهمترین تبصره لایحه است، و منابع خرید اتوبوس و میدلباس در سال ۱۴۰۰ از ۷۰۰ میلیارد تومان به بیش از پنج هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در خرید اتوبوس سه کابین رقم صفر به هزار میلیارد تومان، خرید ون و مینی بوس صفر بود که به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بهسازی اتوبوس از ۳۲۰ میلیارد تومان به هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان و تجهیزات متحرک مترو به هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و بودجه خرید موتورسیکلت نیز که صفر بود و به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

در ادامه لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ما در فروردین و اردیبهشت ماه درآمد چندانی نداریم و باید هزینه‌ها را پوشش دهیم، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که از خردادماه تأمین این هزینه‌ها صورت بگیرد و قطعاً در اولویت ما خواهد بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران تشکیل می‌شود