حمایت شهرداری تهران از شهرهای کمتر توسعه یافته مشروط شد


حمایت شهرداری تهران از شهرهای کمتر توسعه یافته مشروط شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان بررسی لایحه بودجه در جلسه عصر یک ۱۳۰ و یکمین جلسه شورای شهر تهران رسیدگی به تبصره کمک به شهرهای کمتر توسعه یافته در دستور کار قرار گرفت. علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به این تبصره گفت: وزیر کشور ابلاغیه‌ای را...

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان بررسی لایحه بودجه در جلسه عصر یک ۱۳۰ و یکمین جلسه شورای شهر تهران رسیدگی به تبصره کمک به شهرهای کمتر توسعه یافته در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به این تبصره گفت: وزیر کشور ابلاغیه‌ای را صادر و برخی از شهرها را معین شهرهای دیگر کرد و زاهدان، خرمشهر، آبادان و خاف را برای آنها انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: در واقع سلسله کمک‌هایی به شهرهای مختلف صورت می‌گیرد و این کار به هیچ وجه غیرقانونی نیست و اندک امکان گذاری در آن شهرها منجر به مهاجرت معکوس و جلوگیری از مهاجرت بومیان می‌شود

شهردار تهران گفت: سلسله نیازهایی نیز برای برخی از شهرها وجود دارد برای مثال در زلزله خوی و سیل امامزاده داوود، حادثه متروپل آبادان نیروهای شهرداری تهران حضور داشتند و این کار برای کمک به مردم است.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی گفت: مواردی که شهردار تهران از آن صحبت کرد همگی حوادث غیرمترقبه بودند اما با تصویب این بند باید عوارضی که به سختی به دست آورده‌ایم را در شهرهای دیگر خرج کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از نقاط تهران نیز دارای محرومیت هستند و نمی‌توان خارج از قانون عمل کرد و کمک به شهرهای کمتر توسعه در قانون نیامده است و حمایت از شهرهای کوچک برعهده دولت است.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: اگرچه حمایت از شهرهای کمتر توسعه یافته خوب است اما با مر قانون مغایرت دارد اگرچه مجلس خودش از مالیات بر ارزش افزوده تهران کم می‌کند و آن را به شهرهای کوچک اختصاص می‌دهد.

در ادامه حبیب کاشانی گفت: هر زمانی که دولت بخواهد می‌توان مصوبه دریافت کرد وظیفه قانونی شهرداری تهران تأمین اتوبوس است.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران همواره در کنار مردم شریف ایران است و هرزمان کمکی نیاز باشد این کار را انجام می‌دهد.

در ادامه پیشنهاد اختصاص مجوز به شهرداری تهران برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و بر اساس ابلاغیه وزارت کشور و تصویب هیأت دولت رأی کمک به شهرهای کمتر توسعه یافته تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال با نظارت شورای شهر هزینه کند با رأی اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...