صدور برگ تشخیص خودروهای گران قیمت و خانه های لوکس


صدور برگ تشخیص خودروهای گران قیمت و خانه های لوکس

به گزارش تجارت‌نیوز، اطلاعیه سازمان مالیاتی در خصوص مالکان خودروها و واحدهای مسکونی گران قیمت صادر شد. سازمان مالیاتی اعلام کرد، در اجرای تبصره 6 قوانین بودجه سال های 1400 و 1401 مالیات متعلق به خودروها و...

به گزارش تجارت‌نیوز، اطلاعیه سازمان مالیاتی در خصوص مالکان خودروها و واحدهای مسکونی گران قیمت صادر شد.

سازمان مالیاتی اعلام کرد، در اجرای تبصره 6 قوانین بودجه سال های 1400 و 1401 مالیات متعلق به خودروها و واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت از طریق درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir به اطلاع عموم مردم شریف کشور رسیده است. مالکان محترم می‌توانند با مراجعه به درگاه یاد شده نسبت به پرداخت مالیات تعیین شده اقدام نمایند تا مشمول محدودیت‌های قانونی نشوند.

شایان ذکر است آن دسته از مالکانی که به ارزش‌های تعیین شده یا مالکیت اعتراض دارند می توانند نسبت به ثبت اعتراض خود در درگاه یاد شده اقدام کنند.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس

یکی از مفاد ارجاعی موضوع اخذ مالیات از خانه‌های لوکس بو که به کمسیون تلفیق ارجاع شده بود که اعضا این ماده واحده را تعیین تکلیف کردند.

در این جلسه بند (ذ) تبصره شش لایحه بودجه اصلاح شد، اعضای کمیسیون در این بند مصوب کردند که خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار شوند.

این مصوبه مربوط به همه واحد‌های مسکونی نیست و مربوط به خانه‌های لوکسی است که قیمت آن‌ها بالای ۲۰ میلیارد تومان است لذا این خانه‌های لوکس مازاد بر ۲۰ میلیارد تومان ارزش، مشمول مالیات می‌شوند.

طبق این گزارش، بند (ذ) تبصره شش به شرح زیر اصلاح شد؛ «خانه‌های لوکس و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی اداری و تجاری و باغ ویلا‌های مجاز با احتساب (عرصه و اعیان) که ارزش روز آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد؛ مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند. آیین نامه اجرایی این بند ظرف دو ماه پس از تصویب این قانون توسط دولت تهیه خواهد شد.».

منبع: تابناک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


2 عکس شیک المیرا شریفی خارج از صدا و سیما ! / خانم مجری هنوز ممنوع التصویر است !