فضایل خواندن آیت الکرسی هنگام وضو و نماز


فضایل خواندن آیت الکرسی هنگام وضو و نماز

به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، آیة الکرسی یکی از آیات قرآن است که در عظمت آن بسیار نگاشته اند. خواندن آیة الکرسی بعد از نماز پیامبر فرمودند: هر کس آیه الکرسی را بعد از نماز بخواند هفت آسمان شکافته گردد و به هم نیاید تا خداوند...

فضایل آیت الکرسیبه گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، آیة الکرسی یکی از آیات قرآن است که در عظمت آن بسیار نگاشته اند.

خواندن آیة الکرسی بعد از نماز

پیامبر فرمودند: هر کس آیه الکرسی را بعد از نماز بخواند هفت آسمان شکافته گردد و به هم نیاید تا خداوند متعال به سوی خواننده آیت الکرسی نظر رحمت افکند و فرشته‌ای را بر انگیزد که از آن زمان تا فردای آن کار‌های خوبش را بنویسد و کار‌های بدش را محو کند.
رسول اکرم(ص)فرمود: یا علی بر تو باد به خواندن آیه الکرسی بعد از هر نماز واجب. زیرا به غیر از پیغمبر و صدیق و شهید کسی به خواندن آن بعد از هر نماز محافظت نمی‌کند و هر کس بعد از هر نماز آیه الکرسی را بخواند به جز خداوند متعال کسی او را قبض روح نمی‌کند و مانند کسی باشد که همراه پیامبران خدا جهاد کرده تا شهید شده است و فرمود: بعد از مرگ بلا فاصله داخل بهشت می‌شود و به جز انسان صدیق و عابد کسی بر خواندن آیه الکرسی مواظبت نمی‌کند.
در روایتی از امام باقر آمده است:" هر کس آیه الکرسی را بعد از هر نماز بخواند از فقر و بیچارگی در امان شود و رزق او وسعت یابد و خداوند به او از فضل خودش مال زیادی بخشد. "
رسول اکرم فرمودندکه هر کس آیه الکرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند نمازش قبول درگاه حق می‌گردد و در امان خدا باشد و خداوند او را از بلا‌ها و گناهان نگه دارد.
خداوند به موسی بن عمران وحی فرمود: کسی که بعد از نماز واجبش آیه الکرسی بخواند خداوند متعال به او قلب شاکرین اجر انبیا و عمل صدیقین را عطا فرماید و چیزی جز مرگ از داخل شدن او به بهشت جلوگیری نمی‌نماید. مداومت نمی‌نماید به آن مگر پیامبر یا صدیق یا کسی که از او راضی شده ام و یا شخصی که شهادت را روزی او می‌نمایم. (معراج مومن ص ۳۰)

فضایل  آیت الکرسی

خواندن آیت الکرسی وقت خوابیدن
حضرت علی(ع)فرمودند پیامبر(ص) مرا خواست وفرمود: آنگاه که به بستر خواب رفتی بسیار استغفار کن وصلوات بفرست و زیاد قل هو الله احد سوره توحید را بخوان که نور قرآن است و برتو باد به قرائت آیه الکرسی که در هر حرف آن هزار برکت و هزار رحمت است.
ابراهیم بن مهزم گوید مردی گفت: از حضرت رضا(ع)شنیدم می‌فرمودند: کسی که هنگام خواب آیه الکرسی را بخواند بخواست خدا به مرضی که او را فلج کند گرفتار نشود و هر کس پس از نماز آن را بخواند گزنده‌ای به وی آزار نرساند.
رسول خدا(ص)فرمودند: یا علی(ع)در هیچ خانه‌ای این آیه تلاوت نشود مگر اینکه ابلیس لعین سه روز گرد آن خانه نگردد و یا چهل شبانه روز هیچ جادویی وارد آن خانه نگردد،‌ای علی(ع)این آیه را به فرزندان و همسایه گانت یاد بده که هیچ آیه‌ای برتر از این آیه نازل نشده است. (معراج مومن ص ۳۱)
آیه الکرسی بعداز وضو
در کتاب بحارالانوار، ج ۸۰، ص ۳۱۷ نقل شده است امام باقر(ع) فرمود: هرکس در پس وضو گرفتن آیه الکرسی را بخواند خداوند ثواب ۴۰ سال عبادت به وی عطا کند مقام او را ۴۰ درجه مرتفع می‌کند و ۴۰ حوریه به تزویج اودر می‌آورد.
منبع: rouzegar.com


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...