سال جدید با بارندگی در سراسر کشور آغاز خواهد شد


سال جدید با بارندگی در سراسر کشور آغاز خواهد شد

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی زنجان گفت: امروز /جمعه/ آسمان اغلب مناطق استان ابری است که پس از یک روز وقفه فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، زنجانی ها روز اول سال جدید را با هوایی بارانی و مه آلود آغاز خواهند کرد.

به گزارش رکنا، صونا صرفی روز جمعه افزود: امروز وزش باید شدید، رگبار باران و رعد و برق برای استان پیش بینی شده است که این سامانه به تدریج از استان خارج می‌شود و شرایط پایداری را روز شنبه هفته آینده شاهد خواهیم بود.

وی یادآورشد: با خروج این سامانه و کاهش پوشش ابر در آسمان به تدریج دماها نیز کاهش خواهد یافت و احتمال به زیر صفر رسیدن دمای هوا به خصوص در مناطق سردسیر استان وجود دارد.

صرفی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان پنج و ۱۲ درجه، خرمدره ۶ و ۱۳، ابهر ۶ و ۱۶ درجه، آببر ۱۲و ۲۲ درجه، سلطانیه سه و ۱۲ درجه، قیدار سه و ۱۱ درجه و ماهنشان هشت و ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت: طی شبانه روز گذشته آب بر با ۲۲ درجه و ارمغان‌خانه با ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان زنجان بودند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید