مجارستان با مبادله سهام یت‌تل کنترل مخابرات دولتی را تشدید کرد


ICTna.ir - دولت مجارستان به عنوان بخشی از یک استراتژی مداوم برای تشدید کنترل دولتی بر بخش مخابرات خود، میزان مالکیت خود را در اپراتور تلفن همراه Yettel افزایش داده است. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،...

ICTna.ir - دولت مجارستان به عنوان بخشی از یک استراتژی مداوم برای تشدید کنترل دولتی بر بخش مخابرات خود، میزان مالکیت خود را در اپراتور تلفن همراه Yettel افزایش داده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این یک قرارداد مبادله سهام پیچیده است، اما نکته کلیدی این است که دولت مجارستان 25 درصد از سهام غیرمستقیم دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه این کشور را در ازای مقداری سهام در وودافون مجارستان به دست آورده است و این به دولت این کشور، امکان می دهد تا حضور بیشتری در مخابرات داشته باشد.
مجارستان با مبادله سهام یت‌تل کنترل مخابرات دولتی را تشدید کرد
وزارت توسعه اقتصادی مجارستان گفت: این معامله دارایی‌ها و نقش دولت مجارستان را در بخش ارتباطات راهبردی افزایش می‌دهد ودولت به لطف تبادل سهام، سهام اقلیت در دو تن از رهبران بازار در بخش مخابرات داخلی را به دست خواهد آورد.
این وزارتخانه افزود: با این معامله، علاوه بر تنوع بیشتر سبد سرمایه‌گذاری خود در بخش مخابرات، دولت می‌تواند با قدرت و کارآمدی بیشتری در توسعه این بخش از سمت مالکیت مشارکت کند.
مشارکت دولت در مخابرات در ماه های اخیر افزایش یافته است. در ژانویه وودافون فروش 660 میلیارد فورینتی (1.7 میلیارد دلار) واحد مجارستانی خود را به شرکت 4iG's Antenna Hungaria و شرکت دولتی Corvinus International Investment بست که اولی 51 درصد از سهام و دومی 49 درصد را در اختیار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج