کمبود «مایه خمیر» معضل جدید نانوایان/ مایه 400 هزار تومانی، یک میلیون و 200 هزار تومان در بازار آزاد است


رئیس اتحادیه نانوایان سنتی، از کمبود «مایه خمیر» برای تولید نان خبر داد...
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی، از کمبود «مایه خمیر» برای تولید نان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو مایه خمیر، ۴۰۰ و اندی هزار تومان بود که به ۶۰۰ هزار تومن افزایش یافت، اما اکنون با همین قیمت هم پیدا نمی‌شود و در بازار آزاد هر کس هر قیمتی دلش بخواهد می‌فروشد.
کمبود «مایه خمیر» معضل جدید نانوایان/ مایه 400 هزار تومانی، یک میلیون و 200 هزار تومان در بازار آزاد است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بیژن مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی، در گفتگو با بازارنیوز با تایید کمبود «مایه خمیر» برای نانوایی‌ها، اظهار کرد: کارخانجات تولید این ماده، به علت صادرات یا هر مورد دیگر، سهمیه استان تهران را کم کرده‌اند و این باعث شده که مایه خمیر در بازار به سختی یافت شود.

وی افزود: پیش از عید در نشستی که با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، کارخانجات تعهد دادند که سهمیه پایتخت را بیشتر کنند، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده و هنوز نانوا‌ها برای تهیه این ماده، دچار مشکل هستند.

مایه خمیر 400 هزار تومانی، یک میلیون و 200 هزار تومان در بازار آزاد

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در خصوص قیمت مایه خمیر اظهار کرد: پیش از کمبود، قیمت هر کیلو، ۴۰۰ و اندی هزار تومان بود که به ۶۰۰ هزار تومن افزایش یافت؛ اما، اکنون با همین قیمت هم پیدا نمی‌شود و در بازار آزاد هر کس هر قیمتی دلش بخواهد می‌فروشد. برخی از نانوا‌ها مایه خمیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هم خریده‌اند.

کم‌کاری نانوایی‌ها به این موضوع ربطی ندارد

مقدم با بیان این که بسته شدن و کاهش تولید برخی نانوایی‌ها ربطی به این موضوع ندارد، اظهار کرد: این معضل فقط باعث شده هزینه تمام‌شده تولید نان برای آن‌ها بالا برود. سالهاست اعلام کردیم که همه هزینه‌های تولید از جمله دستمزد کارگر، قیمت آب و برق و گاز و... به علت تورم بالا رفته، ولی دولت با استناد به حفظ قیمت آرد، می‌گوید که نان خط قرمز است و قیمتش زیاد نمی‌شود.

وی افزود: اکنون همه نانوایان محتاج به مایه خمیر هستند و شنیه شده برخی از تولیدکنندگان نان فانتزی از مایه خمیر «تر» استفاده می‌کنند.

پایان پیام//


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته