اهمیت مبلمان اداری در دکوراسیون


شما با شنیدن کلمه مبلمان اداری یاد چه چیزی می‌افتید؟ اکثر افراد در پاسخ به این سوال می‌گویند که مبلمان اداری برای آنها تدایی‌کننده میزهای چوبی کوچک و صندلی‌هایی است که مدام جیرجیر می‌کنند. این در حالی است که صنعت تولید تجهیزات اداری...

شما با شنیدن کلمه مبلمان اداری یاد چه چیزی می‌افتید؟ اکثر افراد در پاسخ به این سوال می‌گویند که مبلمان اداری برای آنها تدایی‌کننده میزهای چوبی کوچک و صندلی‌هایی است که مدام جیرجیر می‌کنند.

اهمیت مبلمان اداری در دکوراسیون

این در حالی است که صنعت تولید تجهیزات اداری این روزها آنقدر پیشرفت کرده که این تصور به هیچ عنوان با خروجی آن مطابق ندارد. امروزه برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود پیشرفت کنید و به سوددهی برسد باید با محصولات جدید این صنعت کاملا آشنا باشید.

به عنوان مثال باید بدانید که یک صندلی مدیریتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ و باید بر اساس چه فاکتورهایی انتخاب شود؟ یا اینکه صندلی‌ها و میزهای اداری بر اساس چه استانداردی تولید می‌شوند؟ و استفاده از آنها چه مزایایی برای بدن دارد؟ برای توضیح اهمیت مبلمان اداری در فضاهای کاری کافیست بدانید که شما می‌توانید با انتخاب مبلمان اداری مناسب، محیطی کاربردی و در عین حال جذابی برای استفاده کارکنان ایجاد کرده و همزمان بهره‌وری و سلامت جسمی آنها را تضمین کنید.

یک مبلمان اداری با کیفیت می‌تواند موجب رفاه حال کارکنان شده؛ عملکرد شغلی آنها را بهبود دهد؛ کارمندان را به همکاری و مشارکت در کارهای گروهی تشویق کند و برداشت مشتریان از برند شما را تغییر دهد. بنابراین نقش مبلمان اداری در دکوراسیون اداری بسیار مهم و حیاتی است.

افزایش رفاه حال کارکنان

هنگامی که مبلمانی با طراحی ارگونومیک و زیبایی ظاهری فراوان در اختیار کارکنان قرار داده می‌شود؛ احساس رضایت آنها از محیط کار بیشتر شده و از نظر جسمی و روانی سالم‌تر می‌مانند. ایجاد فضایی که به کارکنان اجازه می‌دهد احساس آرامش، رفاه و آسایش بیشتری کنند؛ به تمرکز ذهنی آنها کمک کرده و کیفیت وظایف شغلی‌شان را افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال خرید صندلی اداری قابل تنظیم به کارکنان این امکان را می‌دهد که فضای کاری خود را مطابق با نیازهای جسمی‌شان تنظیم کنند. کار کردن در یک فضای کاری منعطف از ایجاد مشکل در ناحیه کمر جلوگیری کرده و تمرکز و انگیزه کارکنان را افزایش می‌دهد. افزایش تمرکز به نوبه خود باعث رضایت بیشتر کارکنان و بهبود کیفیت کار آنها می‌شود.

اهمیت مبلمان اداری در دکوراسیون

افزایش بهره‌وری

شاید یکی از مطلوب‌ترین نتایج استفاده از مبلمان ارگونومیک در یک فضای اداری، افزایش بهره‌وری نیروی کار باشد. برای انجام هر کاری ضروری است افرادی که آن کار خاص را انجام می‌دهند در فضای شغلی خود احساس راحتی و آرامش کنند.

استفاده از تجهیزاتی مانند پارتیشن‌های اداری که قابلیت جذب صدا دارند به کارمندان این امکان را می‌دهد تا بدون اینکه صدای اطراف موجب حواس‌پرتی آنها شود؛ بر روی وظایف خود تمرکز کنند.

علاوه بر جذب صدا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مبلمان اداری استاندارد راحتی فراوان آن است. به عنوان مثال اگر از صندلی که برای استفاده طولانی مدت طراحی نشده باشد استفاده شود؛ انجام وظایف خسته‌کننده خواهد شد. این در حالی است که صندلی‌های اداری ارگونومیک معمولا به صورتی طراحی می‌شوند که می‌توانند از مشکلاتی مانند کمر درد پیشگیری کرده و گردش خون را در نواحی مختلف به خصوص مغز بهبود دهند. به این ترتیب می‌توان گفت که هزینه کردن برای خرید مبلمان اداری با کیفیت، یک نوع سرمایه‌گذاری روی سلامت جسمی و بهره‌وری شغلی کارکنان است.

تشویق کارکنان به همکاری با یکدیگر

یکی از متداول‌ترین سبک‌های چیدمان یک فضای اداری باز، استفاده از پارتیشن اداری برای جداسازی فضاها از یکدیگر و تبدیل یک اتاق بسیار بزرگ به ایستگاه‌های کاری مجاز است. امروزه بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل نوع فعالیت‌شان نیاز به فضاهای پویاتر و چابک‌تری دارند.

چیدمان یک محیط کاری به این شکل باعث می‌شود که افراد بیشتر به همکاری با یکدیگر ترغیب شده و در کارهای گروهی با یکدیگر همکاری داشته باشند. با این سبک چیدمان حتی می‌توان اتاق استراحت، اتاق جلسه و اتاق گیمینگ جداگانه طراحی کرد.

در واقع ساخت آپارتمان‌های اداری به شیوه پلن باز به طراحان داخلی اجازه می‌دهد تا این فضای اداری باز را متناسب با نیازهای خاص شرکت طراحی کنند. در این سیستم طراحی، چند اتاق جلسه کوچک در نظر گرفته می‌شود تا گروه‌های کوچک بتوانند در آنها بدون اینکه مزاحم همکاران خود شوند در مورد ایده‌های خود بحث و تبادل نظر داشته باشند.

جداسازی یک فضای اداری با پلان باز به کمک پارتیشن باعث می‌شود که در شرکت برای کارهای مشترک فضای متمرکز تری در اختیار کارمندان قرار بگیرد.

علاوه بر این چیدن چند مبل راحتی اداری در مشاعات ساختمان سبب می‌شود تا کارمندان ترغیب شوند هر چند ساعت یک بار میز کار خود را ترک کرده و با نشستن روی این مبلمان راحتی، با سایر همکاران خود تعامل داشته باشند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که این شیوه تعامل باعث تقویت سلامت روانی افراد شده و یک محیط کاری مشارکتی و مثبت ایجاد می‌کند.

بهبود برداشت مشتریان از برند شرکت

برداشت اول مشتری از فضای کار شما روی تصوری که از کیفیت برندتان دارد تاثیر می‌گذارد. فرقی نمی‌کند که این مشتری، مشتری قدیمی و وفادار شما باشد یا جدیدا علاقمند به برند و محصول شما شده است. در هر صورت شما می‌توانید با انتخاب مبلمان اداری زیبا و شیک و استفاده از تکنیک‌های طراحی داخلی، این افراد را تحت تاثیر قرار داده و تبدیل به مشتری بالفعل کنید.

با استفاده از اثاثیه شیک و باکیفیت، طرح‌های رنگی روشن و جذاب و چیدمان صحیح وسایل می‌توان برای یک برند هویت تاثیرگذاری ساخت. اعتبار برند و داشتن هویت به نوبه خود می‌تواند به ایجاد روابط مثبت با مشتریان کمک کند. اگر در کنار وسایل و تجهیزات اداری زیبا، از المان‌هایی مانند آثار هنری چشم‌نواز یا گلدان‌های طبیعی استفاده کنید می‌توانید بیشتر مشتریان را تحت تاثیر قرار داده و زودتر با آنها صمیمی شوید. برندسازی به این شیوه موجب جلب رضایت مشتریان و اعتبار بیشتر برند شما می‌شود.

اهمیت مبلمان اداری در دکوراسیون

خرید مبلمان اداری

حال که مطمئن شدید استفاده از مبلمان اداری به شیوه درست چه تاثیر عمیقی روی کسب‌وکار شما دارد؛ شاید این سوال در ذهن‌تان ایجاد شده باشد که مبلمان اداری از کجا بخریم ؟ برای خرید مبلمان و تجهیز دفتر کارتان بهترین کار این است که از نظر یک متخصص حرفه‌ای در زمینه طراحی دکوراسیون استفاده کنید.

این نکته را فراموش نکنید که خرید هر مدل مبلمان اداری که به نظر شما زیبا است نمی‌تواند این تاثیرات را داشته باشد. گاهی پیش می‌آید که مدل مورد نظر را در دکور فروشگاهی دید و پسندیده‌اید اما بعد از اینکه خرید خود را انجام داده و وسایل‌تان به دفتر منتقل شده‌اند متوجه شده‌اید که این انتخاب آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید.

دکوراسیون داخلی یک رشته تخصصی است که کارشناسان خبره آن با در نظر گرفتن تمامی نکات دست به انتخاب و پیشنهاد می‌زنند. به همین خاطر سپردن این وظیفه مهم به افرادی که دانش کافی در این زمینه ندارد گاهی موجب پشیمانی می‌شود.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود