آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل


بافت کیف پول یکی از کارهای هنری جذابی بوده که می توان به راحتی با الگو گرفتن از یک روش ساده مدل زیبایی از این کیف را در منزل درست کرد و بدون صرف هزینه زیادی صاحب یک کیف پول خاص و منحصر به فرد شد.

یکی از انواع وسایل موردنیاز و ضروری که برای نگه داری پول و دیگر وسایل شخصی مورد استفاده قرار گرفته می شود کیف پول بوده که در سبک ها و جنس های مختلفی موجود بوده و می توانید مطابق با سلیقه خود مدل خاصی را تهیه کرده و استفاده نمایید و یا این که در صورت مهارت داشتن خودتان در منزل مدل زیبایی را درست کرده و از آن بهره مند شوید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به منظور الگوبرداری شما عزیزان نحوه بافت کیف پول را به دو روش متفاوت آموزش دهیم.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

آموزش بافت کیف پول

بافتنی هنری جذاب و کاربردی بوده که اغلب خانم ها به آن علاقه مند بوده و در انجام آن مهارت دارند و با کمک آن می توانند وسایل مختلفی از جمله کیف پول، کیف لوازم آرایش و … ببافند و مورد استفاده قرار دهند. بافت کیف پول کار راحتی بوده و نیاز به ابزار خاصی ندارد به طوری که می توانید با در دسترس داشتن یک قلاب و نخ کاموا هر طرحی که دوست دارید را ببافید و از هنر دست خود لذت ببرید.

در صورتی که به این هنر زیبا علاقه مند هستید می توانید با بهره مندی از آن وسایل مختلفی را بر حسب سلیقه خود و نوع نیازی که دارید به راحتی ببافید و یا این که هنر دست خود را به دیگران هدیه بدهید و آن ها را خوشحال کنید. همچنین می توانید حتی از این راه کسب درآمد کنید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

درست کردن کیف پول با کاموا و نخ رنگی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و کاری شیرین و لذت بخش برای خانم های خانه دار و افراد علاقه مند باشد. این نوع کیف بافتنی را می توان به صورت یک طرح ساده و یا مدلی خاص و متفاوت در منزل ساخت و از آن استفاده نمود. در ادامه به صورت مرحله به مرحله دو روش راحت درست کردن کیف پول با قلاب را شرح داده ایم.

روش ساده درست کردن کیف

برای ساخت این کیف در ابتدا باید با نخ دو سوزنه یک حلقه جادویی ایجاد نمایید. زنجیره ای برای آغاز کار زده و سپس ۵ پایه کوتاه ببافید. بعد از آن به پایه اولی یک بست بزنید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

برای بافتن رج اول ۳ زنجیره بزنید و ۳ پایه بلند ببافید و آن را به پایه ذرتی تبدیل سازید. دو زنجیره بزنید و مجددا یک پایه ذرتی بر روی پایه بعدی زده، هر پایه کوتاه یک پایه ذرتی بزنید تا ۶ دانه گردد. پایه ذرتی را می توانید بر روی ۳ یا ۴ یا ۵ پایه ببافید. در صورتی که کیف را با استفاده از کاموا درست می کنید بهتر است برای گره ذرتی حدود ۵ پایه ببافید.

به این شکل که ۴ عدد پایه بلند را درون یک پایه ببافید و سپس از ۴ پایه نخ را از روی قلاب در آورید. بعد از آن به پایه اولی مراجعه کرده و نخی که بر روی قلاب بیرون آورده بودید را بگیرید و از درون پایه اولی به طرف بیرون بکشید. با این عمل بافت حالت برجسته ای به خود می گیرد. در قسمت انتهای هر رج یک بست بزنید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

پس از اتصال رنگ نخ را مطابق با سلیقه خود تعویض نمایید و میان هر ذرتی دو عدد ذرتی درست کنید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

در رج چهارم مجددا رنگ نخ را تعویض کنید. میان ذرتی ها به صورت یک در میان دو تایی باید ببافید. بدین گونه که در ابتدا میان دو ذرتی، دو عدد ذرتی بافته و میان بعدی تا پایان یکی ببافید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

برای بافتن رج بعدی به صورت دو در میان دو عدد بافت ذرتی بزنید. به میزان دهنه کار رج ها را در نظر بگیرید و ببافید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

میان هر ذرتی ۳ عدد پایه کوتاه یا متوسط یا بلند ببافید. در اینجا میان هر ذرتی ۳ عدد پایه متوسط بزنید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

پس از این که دو عدد از موتیف ها را تهیه کردید دهنه کار را با کمک چسب قوی به یک عدد از موتیف ها چسب بزنید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

سمت دیگر را نیز همچون همان طرف چسب بزنید. پس از محکم شدن چسب دهنه دو سمت کیف را یا با کمک قلاب و یا با نخ و سوزن به یکدیگر دوخت بزنید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

در اینجا بافت کیف پول به انتها رسیده است. در صورتی که دهنه کار سوراخ هایی برای دوختن دارد احتیاجی نبوده چسب بزنید. دو سمت کیف را به دهنه کار دوخت بزنید. این کیف را می توانید با رنگ های مختلف ببافید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

روش دوم ساخت کیف پول بافتنی

برای بافتن این نوع کیف پول از پایه بلند و پایه کوتاه استفاده نمایید. تفاوتی ندارد که چه مدلی را دوست دارید ببافید پایه کوتاه برای قسمت کف محکم تر عمل می کند.

برای شروع کار یک دایره درست کنید و برای پایه کوتاه هر رج ۶ عدد پایه بیفزایید. در آغاز حلقه ای به وجود آورید و ۶ عدد پایه کوتاه درون حلقه را درست کنید و در رج دوم در هر پایه ۲ عدد پایه بافته تا ۱۲ پایه ایجاد گردد. در رج سوم دو پایه را به صورت یکجا ببافید.

یک پایه تنها بافته تا ۱۸ پایه گردد و به همین گونه تا پایان از روی نقشه گره بافی ادامه بدهید تا به میزان دلخواه برسید. توجه نمایید که برای رج اول باید ۶ پایه بافته، برای رج دوم ۱۲ پایه، برای رج سوم ۱۸ پایه و برای رج چهارم ۲۴ پایه باید ببافید و همینطور تا پایان ادامه بدهید. با بافت پایه بلند باید در هر رج ۱۲ عدد پایه بیفزایید. برای رج اول ۱۲ پایه، رج دوم ۲۴ پایه، رج سوم ۳۶ پایه و برای رج چهارم باید ۴۸ پایه ببافید و همین طور تا آخر کار ادامه بدهید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

باید دقت نمایید که دایره ای که بافته اید به اندازه قفل باز شده باشد. قفل حالت گرد یا مربع داشته باشد تفاوتی ندارد آن چه که اهمیت دارد این است که محیط دایره باید به میزان محیط قفل موردنظر باشد. پس از این که بافت برابر با اندازه قفل شد دیگر نباید پایه اضافه نمایید بدین گونه که دو عدد را به صورت یکجا نبافید.

به عنوان مثال در صورتی که پایه ها ۷۲ عدد بود رج های بعدی همان ۷۲ پایه را در هر رج باید داشته باشید. به تدریج بافت همچون یک لیوان می گردد. کناره های بافت را به میزان قطر کفی درست کنید. بهتر است پیش از شروع مجدد قطر کف را اندازه گیری کنید. به میزان لازم که رسید باید قفل را متصل نمایید. در اینجا بافت کیف پول به انتها رسیده و در صورت تمایل می توانید تزییناتی را به دلخواه بر روی آن انجام بدهید.

آموزش بافت کیف پول زیبا به سادگی در منزل

امیدواریم از این بخش آموزشی نهایت بهره و لذت را برده باشید. در صورت تمایل به یادگیری بافت زیر لیوانی و آموزش بافت دستبند دوستی می توانید از این مطالب بازدید نمایید و آموزش های بیشتری را فرا گیرید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقوع حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن