سکه و مجسمه‌هایی با 2 هزار سال قدمت در ورامین کشف شد


سکه و مجسمه‌هایی با 2 هزار سال قدمت در ورامین کشف شد

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: تعداد اشیاء تاریخی شامل سکه و مجسمه‌های ۲ هزار ساله در ورامین کشف شد.

به گزارش مشرق، محمدرضا تاجیک روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی از عوامل کلانتری جوادآباد و در بازرسی از منزلی در یکی از روستاهای بخش جوادآباد، تعداد ۱۰ سکه طلایی و مسی و سه مجسمه سفالی و گلی (پیکرک) مربوط به دوره اشکانیان و با قدمتی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ سال پیش کشف و ضبط شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی دفتر میراث فرهنگی و کارشناسی های اولیه، سکه های کشف شده اصل بوده و مربوط به دوره سلوکیان و با تصاویری از پادشاهان این سلسله و نقوش حیوانی می باشد.

تاجیک تصریح کرد: سه مجسمه سفالی و گلی کشف شده نیز مربوط به دوره سلوکیان و شامل پیکره انسانی زن به عنوان الهه زایش است که در جامعه سلوکی از ارزش و احترام خاصی برخوردار بوده است.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: با دستور مقام قضایی، تمامی اشیاء کشف شده به منظور کارشناسی نهایی تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و سپس تحویل مخزن موزه ملی ایران می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی