درمان سوختگی با بخار در خانه با روش های مطمئن


اگر می خواهید در خانه به درمان سوختگی با بخار بپردازید این بخش را از دست ندهید زیرا نکات بسیار خوبی در این زمینه به شما خواهیم آموخت.

سوختگی با بخار یکی از بد ترین نوع سوختگی ها می باشد از این رو باید جدی گرفته شود در غیر این صورت امکان دارد عفونت وارد بدن فرد شود. در ادامه شما را با روش های درمان سوختگی با بخار آشنا می کنیم و اطلاعاتی در مورد زمان مراجعه به متخصص به شما خواهیم داد.

درمان سوختگی با بخار در خانه با روش های مطمئن

اطلاعاتی در مورد درمان سوختگی با بخار

بخار آب یکی از بد ترین مدل های سوختگی را با خود به همراه دارد. این روش می تواند سوزش شدیدی را با خود به همراه داشته باشد از این رو نیاز است تا بدانید که این سوختگی شاید لایه های رویی را تحت تاثیر قرار ندهد ولی لایه های زیرین پوست را بسیار شدید می سوزاند و لایه های زیرین پوست شما بسیار آسیب می بینند.

درمان کامل

یک روش ساده برای درمان سوختگی با بخار وجود دارد و شما می توانید بلافاصله بعد از این که دچار سوختگی شدید این کار را انجام دهید.

  • در ابتدای این کار باید منبع بخار را از پوست خود دور نمایید.
  • در مرحله بعدی باید پوست سوخته را به مدت ۲۰ دقیقه خنک نمایید. بهتر است از هیچ پماد و یا مرهم دیگری در این زمینه استفاده نکنید.
  • لباس های و جواهرات خود را از محل سوختگی دور نمایید.
  • سوختگی خود را با استفاده از یک پارچه تمیز و خشک ببندید.
  • اگر بخش هایی از صورت شما و چشم هایتان در معرض سوختگی بودند بهتر است برای کاهش تورم های پوست خود عمودی بنشینید.

نکته : یکی از مهم ترین کار هایی که باید در این زمینه انجام دهید این است که اگر بهبود پیدا نکردید برای درمان های پزشکی اقدام نمایید.

درمان سوختگی با بخار در خانه با روش های مطمئن

زمان مراجعه به پزشک

یک سری از نکاتی هستند که شما باید آن ها را بدانید و اگر با آن ها مواجه شدید سریعا متخصص را با خبر نمایید. این نشانه ها عبارت اند از :

  • همراه بودن سوختگی با تب شدید
  • بد بو بودن زخم ناشی از سوختگی
  • دردناک بودن زخم ناشی از سوختگی
  • بیش تر از ۶ سانتی متر بودن قطر سوختگی
  • سوختگی در بخش صورت
  • سوختگی در ناحیه باسن و کشاله ران و یا دست ها
  • سوختگی درجه سه
  • گذشتن بیش از ۵ سال از آخرین تزریق واکسن کزاز

عدم استفاده از درمان های قدیمی

درمان های قدیمی ممکن است آسیب های شدیدی به شما وارد نماید از این رو سعی کنید از آن ها به شدت دوری کنید و به هیچ عنوان برای درمان سوختگی با بخار در خانه از این روش ها استفاده نکنید. در ادامه علل عدم استفاده از این روش ها را برایتان خواهیم گفت.

درمان سوختگی با بخار در خانه با روش های مطمئن

استفاده از کره

شواهد بسیار کمی مبنی بر اثر بخشی کره بر سوختگی وجود دارد و باید بدانید که کره می تواند سوختگی را تشدید نماید و همچنین باکتری های موجود در آن نیز می تواند منجر به آلودگی محل سوختگی شود.علاوه بر کره سایر روغن ها نیز در این زمینه همانند کره اثر می کنند و منجر به سوختگی بیش تر می شوند زیرا گرمای سوختگی را تا مدتی بیش تر حفظ می کنند.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیز یکی از بد ترین روش های قدیمی برای درمان سوختگی بوده است زیرا می تواند عفونت های شدید باکتریایی ایجاد نماید. همچنین باید بدانید که تخم مرغ می تواند واکنش های شدید آلرژیکی برای شما ایجاد نماید.

یخ و آب سرد

یخ و آب سرد باعث تحریک شدید سوختگی می شوند و اگر نتوانید به درستی از آن ها استفاده کنید ممکن است سوختگی سرد را ایجاد نمایید.

خمیر دندان

خمیر دندان ها استریل نمی باشند و هیچ آزمایشی بر روی اثر بخشی آن ها بر سوختگی های متفاوت وجود ندارد از این رو به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از این روش بعد از سوختگی برای درمان استفاده نکنید. همچنین باید بدانید که خمیر دندان می تواند سوختگی را تحریک کرده و آن را افزایش دهد.

درمان سوختگی با بخار در خانه با روش های مطمئن

درمان سوختگی ها در خانه بسیار ساده می باشد و کافی است شما اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید در غیر این صورت امکان دارد از روش های نادرست برای درمان استفاده کنید و سوختگی را تشدید نمایید. در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در زمینه سوختگی سرد و درمان سوختگی با روغن نیز بدست آورده و آگاهی های خود را در این زمینه افزایش دهید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان نانویی سرطان با ویروس گیاهی!