راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!


عروس و دامادها معمولا به منظور برگزاری بهتر مراسم عروسی خود نیاز به افرادی به عنوان ساقدوش دارند تا آن ها را در انجام برخی امور یاری دهند. بنابراین انتخاب ساقدوش عروس و داماد موضوع مهمی بوده که در هنگام انجام آن بهتر است یک سری نکات و اصول رعایت گردد.

یکی از رسم و رسوماتی که امروزه در مراسم عروسی به آن اهمیت می دهند در نظر گرفتن ساقدوش است که معمولا از بین نزدیکان و آشنایان عروس و داماد تعیین شده و باعث ایجاد شور و هیجان چندین برابر در جشن عروسی می شود. بدین منظور قصد داریم در این مطلب برای راهنمایی شما عزیزان به بررسی انواع نکات و اصول انتخاب ساقدوش عروس بپردازیم.

راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!

اصول انتخاب ساقدوش عروس

معمولا در جشن عروسی به منظور جذاب تر و زیباتر جلوه دادن مراسم، عروس و داماد هر یک ساقدوش هایی را در کنار خود داشته که لباس کاملا یکدست و هماهنگ به تن کرده و وظایف و مسئولیت های مربوط به خود را برعهده دارند. در واقع می توان گفت انتخاب ساقدوش عروس و داماد ایده ای جالب بوده که شور و هیجان جشن عروسی را بالا برده و نکات مختص به خود را دارد.
به طور کلی باید گفت کلمه ساقدوش یا سولدوش یعنی فردی که در جشن عروسی دوش به دوش عروس و داماد حرکت کند. متنخب شدن به عنوان ساقدوش عروسی در سر تا سر دنیا نوعی افتخار به حساب می آید. ساقدوش ها در فرهنگ و رسوم مختلف جایگاه متفاوت و خاصی دارند.
راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!
جشن عروسی از جمله مراسم رسمی پرجزئیات و پرچالش بوده و در این مراسم به طور معمول هیجان خیلی زیادی در جریان می باشد. ساقدوش ها به طور معمول یک یا چند نفر از نزدیک ترین افراد به عروس و داماد بوده که به طور معمول در عکاسی و فیلمبرداری ها قبل از عروسی حضور پیدا کرده و در آماده شدن عروس و داماد آن ها را همراهی می کنند.

مهمترین نکات در تعیین ساقدوش

شاید در آغاز کار انتخاب ساقدوش عروس و تعداد آن ها عمل راحتی باشد اما بعضی از عروس خانم ها برای تعیین ساقدوش درگیر چالش و مشکل می شوند. در ادامه برای راهنمایی نکات و امور مهمی که در این زمینه موثر می باشند را معرفی و شرح داده ایم.

راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!

مشخص کردن تعداد ساقدوش ها

بهتر است بدانید که در قدیم تعداد دعوت شدگان مراسم مشخص کننده ساقدوش ها بود. براساس این سنت بایستی به نسبت هر ۴۰ مهمان یک زوج ساقدوش در کنار عروس و داماد حضور داشت. ولی امروزه با توجه به مجلل شدن جشن عروسی تعداد ساقدوش ها کاهش یافته است. امروزه تعیین ۳ تا ۴ جفت ساقدوش کافی می باشد.

رفتار مناسب با ساقدوش ها

براساس رسم و سنت فرد میزبان وظیفه دارد تمامی هزینه های انجام شده توسط ساقدوش ها برای تهیه لباس، کفش و … را به آن ها پرداخت کند. ولی در صورتی که بودجه مناسبی برای این امر در اختیار ندارید می توانید از ساقدوش ها درخواست کنید که لباس های خود را هماهنگ انتخاب کرده تا جلوه زیادتری به خود بگیرند.

راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!

عدم توجه به مجرد یا متاهل بودن ساقدوش ها

برخی افراد تصور می کنند که همه ساقدوش ها باید مجرد باشند و برخی دیگر عقیده دارند بهتر است که ساقدوش ها متاهل باشند تا تجربه مراسم عروسی را داشته باشند. ولی بهتر است این محدودیت ها را کنار گذاشته تا گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید و بتوانید اشخاصی که دوست دارید را همراه خود در مراسم داشته باشید.

انتخاب پدر و مادر به عنوان برترین ساقدوش ها

در چند سال اخیر افراد به جای این که از ساقدوش های جوان بهره مند شوند والدین خود را به باغ برای عکاسی و فیلمبرداری می برند. کلیپ حاضر شدن عروس و داماد با والدین جذابیت زیادی خواهد داشت. قطعا مشارکت آن ها در فیلم عروسی یک نوع قدردانی کوچک به حساب آمده که همواره آرزوی خوشبختی و عاقبت بخیری را برای شما از زمان متولد شدن تا این لحظه داشتند.

راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!

اختیار در داشتن یا نداشتن ساقدوش

تعیین ساقدوش موضوعی نبوده که با مد همراه باشد یا دمده شود. این امر به میل و خواسته درونی شما مربوط می باشد. در صورتی که نمی توانید ساقدوش انتخاب کنید یا فردی را ندارید که از عهده چنین امری بر آید یا شما قادر به صرف هزینه برای حضور ساقدوش نمی باشید احتیاجی نبوده که حتما ساقدوش داشته باشید.

عدم اجبار در انتخاب ساقدوش از افراد خانواده

تصور نکنید که تمامی ساقدوش ها حتما باید از افراد خانواده خود یا همسرتان باشد. در صورتی که تمایل ندارید خواهر داماد یا خواهر خودتان ساقدوش شود خودتان را محدود نکنید. در میان دوستان و آشنایان اشخاصی که با آن ها رابطه بهتری دارید را برای این وظیفه در نظر بگیرید.

راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!

در نظر گرفتن ساقدوش آقا

شاید مقداری تعجب برانگیز باشد که ساقدوش های عروس آقا باشند اما این کار امکان پذیر می باشد. شاید عروس خانمی تمایل داشته باشد تا در مراسم عروسی برادرش همراهش باشد یا داماد بخواهد در کلیپ عروسی توسط خواهرش حاضر گردد.

داشتن نیمکت ذخیره

به طور معمول گاهی اتفاق افتاده که در بین ساقدوش ها یکی دو نفر در روزهای نزدیک به مراسم عروسی از ساقدوش شدن منصرف شوند یا در زمینه خاصی با شما دچار اختلاف نظر شود. بنابراین بهتر است افرادی را به عنوان جایگزین ساقدوش عروس انتخاب کنید و از لحاظ روحی نیز آمادگی داشته باشید که این رویداد طبیعی بوده و نباید نسبت به آن دچار غم و ناراحتی شوید. در صورتی که ساقدوش های ذخیره با ساقدوش های اصلی در سایزهای شبیه به هم باشند در تهیه لباس صرف جویی شده چرا که دیگر مجبور نخواهید شد تا لباسی با اندازه مناسب ساقدوش بعدی بخرید.

راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!

مسئولیت ساقدوش

  • بهتر است تا جای امکان ساقدوش ها قبل از حاضر شدن عروس و داماد در کنار آن ها آماده گردند. این عمل به عروس و داماد انرژی مثبت و روحیه می دهد.
  • ایجاد شور و هیجان در جشن از انواع وظایف مرتبط به ساقدوش ها می باشد. ساقدوش ها به گونه ای فراهم کننده نشاط و گرمی مراسم عروسی می باشند.
  • ساقدوش ها بایستی تمامی کارهای مربوط به عروس و داماد را مطابق با میل و خواسته آن ها انجام بدهند. نگه داری لوازم، کادوهای عروسی، شاسی عکس و … از مسئولیت های اصلی مربوط به ساقدوش ها می باشد.
  • داشتن لبخند و ایجاد آرامش و آسایش خاطر برای عروس و داماد و خانواده آن ها از اصلی ترین مسئولیت های ساقدوش ها به شمار می رود.
  • ساقدوش ها وظیفه دارند در طی مراسم با متانت و وقار و آرامش کامل در کنار عروس و داماد حرکت نمایند.

راهنمای انتخاب ساقدوش عروس و نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم. همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده از مطالب ارائه شده راهنمای فرمالیته عروسی و انتخاب تالار عروسی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟