مناطق جنوب، جنوب شرق و غرب لرستان در معرض سیل قرار دارند 


مناطق جنوب، جنوب شرق و غرب لرستان در معرض سیل قرار دارند 

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی مناطق جنوب، جنوب شرق و غرب استان بیشتر در معرض سیل قرار دارند.

بهروز مرادپور امروز ۲۳ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، مناطقی از جنوب پلدختر و خرم‌آباد، مناطقی از جنوب شرق از جمله بخش‌هایی از سپیددشت و شول‌آباد و مناطقی مانند تنگ هفت، تنگ پنج، کشکان، افرینه، جلوگیر و بخش‌هایی از آزادراه خرم‌آباد به پل زال بیش از سایر مناطق در معرض خطر سیل قرار دارند.

وی تصریح کرد: مناطق جنوب شهرستان دلفان و مرز شمالی کوهدشت با توجه به خروجی این سامانه، مشمول هشدار سیل بوده و در وضعیت قرمز بسر می‌برند.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: به طور کلی جنوب شهرستان دورود و مناطق محل پرورش ماهی از جمله ماربوره و تیره نیز در معرض خطر سیل و وضعیت قرمز قرار دارند.

مرادپور اضافه کرد: همچنین در سپیددشت و شول‌آباد به دلیل حجم زیاد روان‌آب‌ها و ماهیت گل‌آلود شدن آب و در مناطق شمالی استان ازجمله نورآباد و الشتر، طغیان رودخانه‌های فصلی در داخل شهرها پیش‌بینی می‌شود که ساکنان این مناطق باید منازل خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت، تخلیه کنند.

وی بیان کرد: برای شهرستان‌های کوهدشت، بروجرد، ازنا و رومشکان، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه پیش‌بینی شده، بنابراین توصیه می‌شود ساکنان این مناطق که منازل آنان در حریم رودخانه‌ها قرار دارد، منازل خود را تخلیه کنند و عشایر کوچ‌رو این مناطق نیز به هیچ وجه در مسیر رودخانه‌های فصلی قرار نگیرند.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: با توجه به احتمال آبگرفتگی در سطح شهر خرم‌آباد به‌ویژه در مناطق پل‌های حاج عمران و صفوی و کرگانه احتمال سرریز شدن آب دور از انتظار نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش سهام عدالت امروز 12 اردیبهشت 1403 چقدر شد؟ +جدول