آموزش روش های کندن کاغذ دیواری از روی دیوار و سطوح مختلف


در این مطلب شما را با روش های متفاوت کندن کاغذ دیواری آشنا می کنیم تا بتوانید به راحتی و با اندکی وسایل این کار را انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیش تر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اگر شما نیز از کاغذ دیواری های خانه خود خسته شده اید و می خواهید آن ها را از دیوار جدا کنید باید با روش های انجام آن آشنا باشید در غیر این صورت امکان ندارد بتوانید به راحتی و بدون این که به دیوار آسیب برسانید این کار ساده را انجام دهید. در ادامه شما را با روش های کندن کاغذ دیواری از روی تمامی سطوح آشنا خواهیم کرد.

آموزش روش های کندن کاغذ دیواری از روی دیوار و سطوح مختلف

تکنیک هایی برای کندن کاغذ دیواری از روی تمامی سطوح

برای این که بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید باید یک سری از ابزار های مورد نیاز را تهیه کنید و این ابزار ها شامل کمی پارچه نرم و زبر، نوار چسب نقاشی، آب داغ، اسپری کننده آب، مایع نرم کننده، نردبان، کاردک شیشه ای، اسفنج و کیسه زباله می باشند. در ادامه مرحله به مرحله شما را با روش های کندن این کاغذ ها از سطح دیوار ها و سایر سطوح آشنا خواهیم کرد.

مراحل کندن کاغذ های دیواری

در واقع برای این که بتوانید کاغذ های دیواری را بدون این که به دیوار آسیب برسانید جدا کنید نیاز است تا مرحله به مرحله پیش بروید و سعی کید از کندن بدون آگاهی آن ها خودداری نمایید. در واقع زمانی که شما این کاغذ ها را به دیوار می چسبانید از یک سری از چسب های قوی استفاده می کنید و باید بدانید که این مدل چسب ها ممکن است سطح دیوار شما را خراب نمایند و بنابراین باید در حین کندن کاغذ های دیواری بسیار مراقب باشید.

مرحله یک

قبل از این که شروع به کار کنید باید فرش ها را جمع کرده و برای این که کف پوش ها و قرنیز ها خراب نشوند یک لایه پلاستیک روی آن ها بکشید و قرنیز ها را با استفاده از چسب های نقاشی پهن بپوشانید. در واقع این نوار چسب ها از برخورد کاغذ دیواری ها به آن ها پیشگیری کرده و مانع از خراب شدنشان می شود.

آموزش روش های کندن کاغذ دیواری از روی دیوار و سطوح مختلف

مرحله دو

در این مرحله باید میزان استحکام و چسبندگی کاغذ های دیواری را با مقداری آب داغ و اسپری کردن روی آن روی کاغذ ها کاهش دهید. بعد از ۱۰ دقیقه می توانید کاغذ دیواری های مرطوب را به راحتی جدا نمایید. اگر بتوانید به راحتی دیوار ها از کاغذ ها پاک کنید بسیار خوب می باشد و شما می توانید به راحتی با مقداری اسفنج و یک سطل آب بعد از این که کاغذ دیواری ها را جدا کرید تمامی چسب های باقی مانده را نیز جدا کرده و دیوار را تمیز کنید. این کار در زمانی که دیوار ها خیس می باشند بسیار راحت تر خواهد بود.

اما در برخی از شرایط امکان دارد که شما بعد از این که دیوار را خیس کردید باز هم کاغذ ها به راحتی جدا نشوند و هنوز میزان چسبندگی بالایی داشته باشند از این رو شما با پوشش وینیل رو به رو خواهید بود و این پوشش می تواند مانع از جذب آب شود و باید مراحل بعدی را انجام داده تا بتوانید این چسب ها را به راحتی خیس کرده و در جدا سازی کاغذ دیواری ها آسیبی به دیوار اصلی وارد نکنید.

مرحله سه

در صورتی که نتوانید کاغذ دیواری ها را نم دار کنید می توانید با استفاده از ایجاد برش هایی ری این کاغذ ها به راحتی مواد زیرین آن را خیس نمایید و در این روش می توانید از کاردک استفاده کنید که ساده ترین و بی دردسر ترین راه می باشد. سعی کنید کاردک را در تمامی حالات ممکن روی این کاغذ ها بکشید و یادتان باشد که نزدیک به سقف و لبه ها را فراموش نکنید. بعد از این که کارتان تمام شد می توانید هزاران راه و سوراخ های ریز روی کاغذ های دیواری مشاهده نمایید.

آموزش روش های کندن کاغذ دیواری از روی دیوار و سطوح مختلف

مرحله چهار

بعد از این که کارتان با کاردک تمام شد می توانید به راحتی آب داغ را روی دیوار اسپری نمایید. در نظر داشته باشید که این کمار باید روی یک دیوار انجام شود و بعد از این که مارتان تمام شد می توانید روی دیوار دیگر کار خود را ادامه دهید در غیر این صورت امکان سرد شدن دیوار و خشک شدن مجدد آن وجود دارد.

در واقع ۱۵ دقیقه زمان بسیار خوبی برای نم دار شدن دیوار ها و کاغذ ها می باشد و بعد از آن شما می توانید از بخش های لبه دیوار ها شروع به کندن کاغذ دیواری نمایید. در این مرحله نیز شما ممکن است با مقاومت رو به رو شوید از این رو بهتر است نگران نباشید و تنها اسپری کردن آب داغ را ادامه دهید و این کار را باید با توجه به حجم چسب ها و مدت زمن بودن کاغذ دیواری ها روی دیوار انجام داده و از کندن ان ها نا امید نشوید.

اگر باز هم با مقاومت رو به رو شدید می توانید برای کندن کاغذ ها از روی دیوار مقداری نرم کننده را به آن ها بیفزایید و سطح دیوار را با همین ترکیب مرطوب نمایید و کاری که قبلا انجام داده اید را بار دیگر نیز تکرار کنید.

مرحله پنج

بعد از این که کاغذ دیواری ها به شدت مرطوب و آماده شدند شما می توانید از نردبان بالا رفته و آن ها را از بالا به سمت پایین جدا نمایید. در واقع کاغذ دیواری هایی که خوب نم دار شده اند به راحتی قابل جدا سازی می باشند و برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از این مورد بگیرید می توانید از کاردک های شیشه استفاده نمایید.

بهتر است برای این کار عجله نکنید زیرا امکان دارد در این میان به دیوار ها آسیب برسانید که جبران کردن ان ها ممکن است هزینه زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

آموزش روش های کندن کاغذ دیواری از روی دیوار و سطوح مختلف

مرحله آخر

شما می توانید به راحتی با مقداری اسفنج غیر سلولزی و یک سطل آب بعد از این که کاغذ دیواری ها را جدا کرید تمامی چسب های باقی مانده را نیز جدا کرده و دیوار را تمیز کنید. این کار در زمانی که دیوار ها خیس می باشند بسیار راحت تر خواهد بود.

بعد از این که کار شما تمام شد می توانید با یک اسفنج و آب تازه دیوار را برای بار آخر تمیز کنید و ان را برای خشک شدن و تغییر شکل دادنش آماده نمایید. برای این که دیوار به خوبی خشک شود به یک الی دو روز زمان نیاز دارید و اگر می خواهید این زمان را صبر نکنید می توانید از خشک کننده های رنگ استفاده کرده و یا کاغذ دیواری های جدید تر را نصب نمایید.

در واقع شما می توانید به راحتی با به کار گیری مرحله به مرحله موارد گفته شده به راحتی از شر کاغذ دیواری های دمده خود رها شوید و خانه خود را به راحتی و با کم ترین خرابی تعمیر کنید.

برداشتن کاغذ دیواری از روی موارد مختلف

در برخی از شرایط امکان دارد که کاغذ دیواری بر روی دیوار گچی و یا کاشی چسبیده باشد از این رو باید اطلاعاتی در این موارد داشته باید. یادتان باشد که کاشی ها بسیار آسیب پذیر می باشند از این رو بهتر است در حین کندن کاغذ دیواری ها از روی کاشی استفاده از کاردک را به حداقل برسانید. همچنین باید بدانید که کندن کاغذ دیواری از روی دیوار های گچی چندان فرقی با دیوار های رنگ شده ندارد و شما می توانید از شش مرحله گفته شده استفاده کنید تا به راحتی این کاغذ ها را از روی دیوار های گچی نیز جدا نمایید و به آن ها آسیبی وارد نکنید.

آموزش روش های کندن کاغذ دیواری از روی دیوار و سطوح مختلف

استفاده از روش های دیگر برای جدا سازی کاغذ دیواری

کندن کاغذ دیواری از رروی دیوار های متفاوت با روش های مختلفی نیز امکان پذیر می باشد و در ادامه این روش ها را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استفاده از بخار شو

اگر بخار شو در خانه دارید می توانید به راحتی از آن ها استفاده کرده و کاغذ دیواری ها را به راحتی از روی دیوار های مختلف جدا نمایید. در واقع بخار آب به راحتی می تواند قدرت چسبندگی چسب های کاغذ دیواری را به حداقل برساند و کار شما را بسیار راحت تر خواهد کرد. در واقع شما هر چه بخار بیش تری بر روی آن ها بگیرید سریع تر و راحت تر می توانید آن ها را از روی دیوار جدا کنید.

استفاده از این روش برای دیوار هایی که ضد آب می باشند نیز بسیار موثر می باشد و می تواند مقداری آن ها را شل کرده تا راحت تر بتوانید کاغذ های ضد آب را جدا نمایید. با این حال اگر با مقاومت بالایی در این مدل از کاغذ دیواری ها رو به رو شدید بهتر است از حلال های شیمیایی برای این کار استفاده نمایید.

استفاده از سرکه

سرکه یکی از حلال های چسب می باشد از این رو اگر در خانه سرکه دارید می توانید برای این که به راحتی این کاغذ ها را جدا کنید از سرکه استفاده نمایید. برای این کار کافی است تا از مقداری سرکه و آب استفاده رده و آن را روی دیوار اسپری نمایید و بعد از ۱۵ دقیقه به راحتی کاغذ های دیواری را جدا خواهید کرد.

آموزش روش های کندن کاغذ دیواری از روی دیوار و سطوح مختلف

رنگ زدن دیوار بعد از جدا سازی کاغذ دیواری

بعد از کندن کاغذ دیواری شما می توانید به راحتی دیوار خانه خود را رنگ بزنید و این کار امکان پذیر می باشد. در نظر داشته باشید که این کار بسیار ساده می باشد و شما تنها باید چسب های روی دیوار را جدا کنید تا ناهمواری در حین رنگ کردن برای شما ایجاد نشود.

برای این کار می توانید از ترکیبی از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کرده و از جوش شیرین هم می توانید استفاده کنید. در واقع استفاده از سرکه نیز امکان پذیر می باشد زیرا یکی از حلال های چسب به حساب می آید و بعد از این که چسب ها کمی نم دار شدند می توانید آن ها را با استفاده از کاردک از روی دیوار جمع کنید.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعات خوبی در زمینه ترمیم سوختگی موکت و رفع بوی شیر از فرش نیز بدست آورید و آگاهی های خود را در این زمینه ها تقویت نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول