خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه در بندر چابهار هستیم


خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه در بندر چابهار هستیم

معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه در اجلاس کارگروه مشترک هند و کشورهای آسیای مرکزی خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه، به ویژه آسیای مرکزی در فعالیت‌های بندری و ترانزیتی در چابهار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین اجلاس کارگروه مشترک هند و کشورهای آسیای مرکزی پیرامون ظرفیت‌های بندری چابهار در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ در شهر بمبئی هند با هدف بررسی آخرین وضعیت بندر چابهار و اهمیت آن در ترانزیت منطقه‌ای و ارتباط آن با کشورهای آسیای مرکزی برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه که بنا به دعوت دولت هند به عنوان میهمان ویژه در رأس یک هیأت در این اجلاس شرکت کرده است، طی سخنانی ضمن تشکر از دولت هند برای ابتکار برگزاری این اجلاس، به تشریح ظرفیت‌ها و امکانات بندری چابهار در توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه‌ای و بین المللی پرداخته و خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه بویژه آسیای مرکزی در فعالیت‌های بندری و ترانزیتی در چابهار شد.

وی با برشمردن جاذبه‌ها و مزیت‌های بندری چابهار به عنوان یک منطقه صنعتی و تجارت آزاد و گردشگری و وجود مشوق‌ها و تضمین‌های منطقه چابهار جهت جذب سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌های این بندر به منظور بهره برداری کامل از ظرفیت‌های آن را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

گفتنی است معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه کشورمان بر حضور کشورهای آسیای مرکزی در بندر چابهار و بهره‌برداری از این بندر در راستای فعال نمودن راهگذر شمال-جنوب تأکید و خواستار برگزاری دومین نشست این کارگروه در چابهار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا