بحران‌های رژیم صهیونیستی نتیجه مقاومت الهام گرفته از روز قدس است


بحران‌های رژیم صهیونیستی نتیجه مقاومت الهام گرفته از روز قدس است

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط تاریخی خود قرار گرفته لذا تولید بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی، در نتیجه مقاومت و الهام گرفته شده از اعلام روز قدس است.

احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روز قدس، گفت: یکی از بزرگترین اقدامات امام خمینی (ره) برای مسئله فلسطین و مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی تعیین روز قدس بود. ایشان روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان قرار دادند و این آثار و برکات فراوانی را به همراه خود داشت.

وی افزود: امام با تیزبینی و آینده‌نگری خود و با اعلام روز قدس اقدامی استراتژیک انجام دادند. در نتیجه موضوع فلسطین را از دست برخی گروه‌های ملی‌گرا، بعثی و کمونیستی که خود را متولی این امر می‌دانستند، بیرون آورده و آن‌را تبدیل به موضوعی اسلامی و بین‌المللی کردند، تا در آینده آن گروه‌ها نتوانند موضوع سرزمین فلسطین و بیت‌المقدس را خرید و فروش کنند.

سفیر سابق ایران در اردن اظهار داشت: این اقدام امام موجب شد چراغ مبارزه با رژیم صهیونیستی و زنده ماندن قضیه فلسطین هر سال روشن بماند. در نتیجه روز قدس در میان ملل اسلامی و آزادی خواهان جهان جای خود را به‌دست آورده و فراموش نشد. مقاومت ضد صهیونیستی تبدیل به یک محور تعیین کننده و تعادل آفرین در منطقه شد و این در نتیجه اقدام حضرت امام خمینی شکل گرفته است.

رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند جنایت‌های قبلی خود را ادامه دهد

این کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا در ادامه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که همیشه حیات ننگین خود را در گرو درگیری، جنگ و خون‌ریزی و رعب وحشت می‌داند تا بتواند به حیات خودش ادامه دهد، دیگر نمی‌تواند جنایت‌های قبلی خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به مشکلات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این رژیم از درون دچار تضادهای شدید درونی شده است. از بیرون هم فشار افکار عمومی جهان علیه آن در حال تشدید است. از طرفی محور مقاومت معادلات منطقه را علیه اشغالگران بهم ریخته است، لذا این رژیم دچار بحران است و اگر روزی امثال مبارک و صدام و بقیه سازشکاران وجود داشتند، امروز دیگر معادله سازش وجود ندارد.

دستمالچیان با اشاره به نقش آمریکا در منطقه، اذعان کرد: آمریکا در منطقه غرب آسیا به کمترین حضور خود راضی شده و دیگر نقش تعیین کننده را ندارد و در انزوای استراتژیک گیر کرده است. کشورهای منطقه هم با توجه به واقعیت‌هایی که آفریده شده است تغییر مسیر داده و به طرح صلح ابتکاری ابراهیم که توسط رژیم صهیونیستی داده شده بود، پشت پا زدند. کشورهای منطقه به عدم اثر این طرح صلح در ثبات منطقه و دروغ بودنش واقف شدند.

کشورهای منطقه واقعیت دراز کردن دست همکاری به ایران و محور مقاومت را درک کرده‌اند

وی ادامه داد: کشورهای منطقه واقعیت دراز کردن دست همکاری به ایران و محور مقاومت را درک کرده‌اند. در نتیجه پس از توافق پکن میان ایران و عربستان و توسعه روابط ایران با بحرین و مصر و اردن، شاهد گسترش روابط میان ابوظبی و ریاض و دمشق نیز هستیم.

این کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط تاریخی خود قرار گرفته است و در منطقه تحت فشار شدید بوده و در منگنه قرار گرفته است. تولید بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی، در نتیجه مقاومت‌هایی است که مردم منطقه از خود نشان داده و همه آنها الهام گرفته از روز قدس است.

آمریکا سیاست‌های رژیم صهیونیستی را موجب از دست دادن باقی مانده منافع خود می‌داند

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به اختلافات کاخ سفید با تل‌آویو، اظهار داشت: آمریکا خود اسیر مشکلات سخت فضای دو قطبی سیاسی داخلی و معضلات اقتصادی است. در نتیجه بایدن را وادار کرده نسبت به اقدامات تشنج آفرین رژیم صهیونیستی، در منطقه واکنش نشان دهد. آمریکا سیاست‌های رادیکال رژیم صهیونیستی را موجب از دست دادن باقی مانده منافع آمریکا در منطقه می‌داند، در نتیجه رژیم صهیونیستی را در این رابطه همراهی نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید