روز قدس، یعنی روز اعتقاد به حقیقت و عدالت


روز قدس، یعنی روز اعتقاد به حقیقت و عدالت

امام اصلی مرکز اسلامی زاگرب در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس تاکید کرد که همه انسان‌های عدالتخواه و حقیقت جو باید روز قدس را گرامی بدارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امام اصلی مرکز اسلامی زاگرب در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس تاکید کرد که همه انسان‌های عدالت خواه و حقیقت جو باید روز قدس را گرامی بدارند.

حافظ عزیز علیلی افزود: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، میلیون‌ها مسلمان روزه دار روز جهانی قدس را برگزار می‌کنند و این مراسم امسال به دلیل حملات جدید به مسجد الاقصی اهمیت ویژه‌تری دارد.

وی گفت: همه انسان‌های خداپرست، با اخلاق، عدالت خواه و حقیقت جو می‌بایست این روز را از نظر سیاسی، اقتصادی و فاجعه انسانی تحمیل شده به ملت فلسطین، به یاد داشته و گرامی بدارند.

امام اصلی مسجد زاگرب ادامه داد: اگر هر روز، روز قدس و یادآوری آن باشد هم کم است. این روز، روز امید و اعتقاد به این است که حقیقت و عدالت بالاخره یک روز به کرسی می‌نشیند.

حافظ عزیز علیلی افزود: باید توجه جهانیان را در این روز به آسیب و نقض حقوق مردم فلسطین معطوف، و واقعیت نافرجام ماندن تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح عادلانه در خاورمیانه را طی هفت دهه گذشته روشن ساخت.

وی با یادآوری اینکه متاسفانه سال به سال شاهد ملت‌های بیشتری هستیم که از جنگ آسیب می‌بینند، افزود: ما وظیفه داریم اذهان را نسبت به درد و رنج فلسطینی‌ها و روز قدس یعنی جایی که مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین در آن قرار دارد، بیدار کنیم.

امام علیلی در ادامه خطبه و در دعای خود از خداوند خواست تا مسلمانان را از خطرات دشمنان، درگیری و تفرقه در امت اسلامی حفظ کند و به عموم رهبران دینی هوشیاری، صداقت و عقلانیت و عطا نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم