رشد 74 هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته


رشد 74 هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۲۶ فروردین) با ۷۴هزار و ۲۳ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحدی ایستاد.

رشد 74 هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

به گزارش خبرنگار ایران اکونومیست، شاخص هم‌وزن با ۲۶ هزار و ۷۹۳ واحد افزایش به ۷۱۹ هزار و ۷۳۸ واحد و شاخص قیمت با ۱۵ هزار و ۸۲۳ واحد رشد به ۴۲۵ هزار و ۷۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۳ میلیارد و ۶۲۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۴۵ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۷۲۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با سه هزار و ۱۲۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲هزار و ۹۴۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۸۰۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۷۳۸ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲ هزار و ۳۵۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، موتوژن (بموتو) با ۶ واحد و لیزینگ کارآفرین (ولکار) با کمتر از یک واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۳۶۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۹۱۰ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۹۲۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۴۰ هزار و ۷۶۹ نوبت بود.

پتروشیمی مارون (مارون)، ایران خودرو دیزل (خاور)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) و سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا