ویدئوی دیده‌نشده از وضعیت 100 سال قبل لبنان


ویدئوی دیده‌نشده از وضعیت 100 سال قبل لبنان

این ویدئوی حدودا ۳ دقیقه‌ای، تصویری تماشایی و تا حدی غافلگیرکننده از وضعیت شهر بیروت و مردم آن را در زمانی بیش از ۱۰۰ سال قبل نشان می‌دهد.

فرادید| لبنان به مدت چهارصد سال بخشی از امپراطوری وسیع عثمانی بود. اما در سال ۱۹۱۸ و بعد از شکست عثمانی در جنگ جهانی اول، این منطقه به همراه سوریه تحت قیمومیت فرانسه درآمد. ویدئویی که در اینجا ملاحظه می‌کنید مربوط به پاییز سال ۱۹۱۹ است یعنی یک سال بعد از پایان حاکمیت عثمانی بر لبنان.

به گزارش فرادید؛ در این ویدئو صحنه‌هایی را از نقاط مختلف شهر بیروت مشاهده می‌کنید. در بخش‌های ابتدایی ویدئو منظرۀ اسکلۀ بیروت و تخلیۀ بار از قایق‌ها و در ادامه نیز صحنه‌هایی از رفت و آمد مردم در خیابان‌های این شهر را می‌بینیم. رقص و نمایش چند کودک معرکه‌گیر صحنۀ جالب دیگری است که در این ویدئو وجود دارد. در آخرین ثانیه‌های فیلم نیز تعدادی سرباز فرانسوی در حال صرف غذا در یک رستوران دیده می‌شوند.

نکتۀ جالب دیگری نیز در اواخر ویدئو وجود دارد. مردی که روی صندلی نشسته تا پسرکی کفشش را واکس بزند، «آلبرت لوندره» است؛ یکی از مشهورترین روزنامه‌نگاران جهان که از مبدعان روزنامه‌نگاری تحقیقی به حساب می‌آید و نام او بر روی یکی از جوایز معتبر در حوزۀ روزنامه‌نگاری گذاشته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید