پاتختی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟


داشتن یک تخت‌خواب به تنهایی اتاق خواب شما را کامل نمی‌کند، بهتر است در کنار تخت خواب خود، یک پاتختی قرار دهید تا نمای سرویس خواب شما زیباتر نشان داده شود. پاتختی از اجزای کوچک اما کاربردی در اتاق خواب است که حذف آن از سرویس خواب...

داشتن یک تخت‌خواب به تنهایی اتاق خواب شما را کامل نمی‌کند، بهتر است در کنار تخت خواب خود، یک پاتختی قرار دهید تا نمای سرویس خواب شما زیباتر نشان داده شود. پاتختی از اجزای کوچک اما کاربردی در اتاق خواب است که حذف آن از سرویس خواب اشتباه بیشتری از افراد محسوب می‌شود. برخی از فروشندگان مدام به این سوال پاسخ می‌دهند که «پاتختی چیست و چرا باید در سرویس خواب از آن استفاده کنیم»، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش‌ها را به‌صورت‌کامل دریافت کنید.

پاتختی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

پاتختی چیست؟ کوچک‌ترین اجزای سرویس خواب با کاربردهای مختلف

پاتختی یک دراور نسبتا کوچک کنار تخت خواب است که یک یا دو کشو دارد. پاتختی معمولا در یک یا دو طرف تخت‌خواب قرار داده می‌شود و نسبت به دراورهای دیگر از ارتفاع کوتاه‌تری ‌نیز برخوردار است. این نوع دراور در تخت‌های تک‌نفره در یک سمت و برای تخت‌های دونفره در دو طرف تخت قرار داده‌ می‌شود. انواع پاتختی‌های مدرن یا کلاسیک در بازار موجود است که می‌توانید بسته به نوع دیزاین اتاق از بین آن‌ها بهترین مدل را انتخاب کنید. هماهنگی بین رنگ دکوراسیون اتاق و پاتختی زیبایی اتاق خواب را چند برابر می‌کند.

چرا باید از پاتختی استفاده کنیم؟

دلایل استفاده از پاتختی در یک یا دو مورد خلاصه نمی‌شود، اما به‌طورکلی می‌توان علت خرید پاتختی را از دو جنبه زیبایی‌شناختی و کارآمدی بررسی کرد. پاتختی‌ها زیبایی اتاق خواب را افزایش می‌دهند و کاربردهای فراوانی دارند که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است:

زیبایی ظاهری؛ پاتختی کنار تخت را به زیبایی تزیین کنید

اتاق‌خواب کوچک فرصت استفاده از المان‌های تزیینی را تا حد بالایی محدود می‌کند؛ در این صورت قرار دادن پاتختی کنار تخت خواب به تنهایی یک المان تزیینی موفق و کارآمد به شمار می‌رود. برخی از پاتختی‌ها علاوه بر داشتن کشو، شلف یا قفسه نیز دارند که برای نگهداری وسایل تزیینی کارآمد بسیار مفید هستند. یک پاتختی متناسب با تخت نمای سرویس خواب را زیباتر جلوه می‌دهد. همواره در انتخاب پاتختی به نوع چیدمان اتاق خواب دقت کنید. از انواع پاتختی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سلطنتی و کلاسیک
  • مدرن
  • شناور یا شلفی
  • نیم دایره و متحرک
  • رنگی
  • شیشه‌ای
  • پایه‌کوتاه
  • پایه‌بلند
  • مدل‌های دو کشو و سه کشو

امکان انتخاب بهترین نوع پاتختی وجود ندارد، زیرا در چیدمان اتاق خواب نباید فقط به یکی از اجزا توجه کرد. در واقع هماهنگی بین اجزای یک اتاق باعث زیبایی بصری بیشتر فضا خواهد شد.

کاربردهای متنوع انواع پاتختی سرویس خواب

پاتختی عضو جدانشدنی سرویس خواب اتاق است. در کنار زیبایی که پاتختی به محیط می‌دهد می‌توان به کاربردهای متنوع آن نیز اشاره کرد. این المان برای نگهداری بسیاری از وسایل کاربرد دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است:

گوشی همراه؛ تمام شب روی پاتختی در دسترس خواهد بود.

کسانی که به موبایلشان وابستگی دارند بهتر است به جای قرار دادن موبایل زیر بالش یا روی تخت که هر لحظه امکان سقوط دارد، آن را روی پاتختی یا پاف بگذارند. در‌این‌صورت از خطرات احتمالی که گفته می‌شود امواج موبایل از خود ساطع می‌کنند نیز در امان هستند.

ساعت رومیزی کلاسیک یا دیجیتال؛ باید روی پاتختی قرار بگیرد.

تعدادی از متخصصان و کارشناسان بر این باورند بهتر است بلافاصله پس از بیداری، موبایل را بررسی نکنیم و برای بیدار شدن از ساعت‌ استفاده کنیم. بهترین محل برای گذاشتن ساعت رومیزی، روی پاتختی و در معرض دید است.

باتوجه‌به کاربردهای پاتختی، به تازه عروس دامادهایی که برای خرید سرویس خواب عروس اقدام می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم، پاتختی را نیز در لیست خرید خود بگنجانند.

پاتختی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

پاتختی؛ بهترین محل برای قرار دادن آباژور یا چراغ‌خواب ایستاده

شب‌ها قبل از خواب وقتی که چند صفحه‌ای از کتاب مورد علاقه خود را مطالعه کردید، ممکن است بلند شدن از روی تخت به قصد خاموش کردن چراغ بسیار برای‌تان آزاردهنده باشد. از این رو با قرار دادن آباژور روی پاتختی خود همیشه یک روشنایی کنار دست خود داشته باشید تا شب‌ها نیز از مطالعه‌کردن لذت ببرید.

پاتختی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

زیباترین مدل‌های پاتختی را به گروه تولیدی بلج سفارش دهید

در این مقاله به پرسش «پاتختی چیست» پاسخ دادیم. انواع پاتختی و کاربردهای آن را نیز بیان کردیم. پاتختی علاوه‌بر زیبایی، کاربردهای متعددی از جمله ایجاد نظم و استفاده سریع از لوازم دارد. اگر پاتختی مدل دلخواهتان را در فروشگاه‌ها پیدا نکرده‌اید، به‌راحتی می‌توانید مدل مدنظرتان را برای ساخت از فروشگاه بلج سفارش دهید.

گروه تولیدی بلج آماده دریافت سفارش‌های شما برای ساخت لوازم چوبی موردنظرتان هستند؛ البته امکان خرید محصولات آماده نیز در سایت و فروشگاه‌های بلج برای شما عزیزان وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی ثبت سفارش و خرید محصولات بلج وارد سایت این مجموعه شوید و از خرید محصولاتی باکیفیت و با قیمتی منصفانه لذت ببرید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی