تمام چیزهایی که یک برنده لاتاری باید بداند


اگر امسال در لاتاری برنده شده‌اید و نمی‌دانید چه کارهایی باید انجام دهید، این مطلب مخصوص شماست. در این نوشته، تمام نکات کلیدی و مهم مورد نیاز برندگان لاتاری آورده شده است و با خواندن آن می‌توانید یک نقشه راه برای انجام مراحل بعد از برنده...

اگر امسال در لاتاری برنده شده‌اید و نمی‌دانید چه کارهایی باید انجام دهید، این مطلب مخصوص شماست.

در این نوشته، تمام نکات کلیدی و مهم مورد نیاز برندگان لاتاری آورده شده است و با خواندن آن می‌توانید یک نقشه راه برای انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری داشته باشید.

لاتاری راحت ترین و ارزان ترین روش مهاجرت به آمریکا محسوب می‌شود. این برنامه مهاجرتی هر سال برگزار می‌شود و ایرانیان نیز می‌توانند ثبت نام لاتاری را انجام دهند و در این رویداد بزرگ شرکت کنند. شرایط ثبت نام لاتاری بسیار ساده است و اصلا نیازی به شرایط خاص و پیچیده نیست.

شش ماه بعد از پایان مهلت ثبت نام لاتاری، قرعه کشی لاتاری انجام می‌شود و افرادی که در آن برنده شوند، می‌توانند همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کنند و برای همیشه در این کشور زندگی کنند. با ما همراه باشید تا متوجه شوید که برندگان لاتاری چگونه می‌توانند راه رسیدن به آمریکا را طی کنند.

راهنمای جامع برندگان لاتاری

برای شروع باید بگوییم که این مطلب یک راهنمای جامع و خلاصه برای برندگان لاتاری است که با همفکری کارشناسان موسسه مهاجرتی حامی مهاجر نوشته شده است. حامی مهاجر یکی از معتبرترین شرکت‌های ایران در زمینه اخذ ویزا و اقامت آمریکاست. در نتیجه هنگام خواندن این نوشته، خیالتان از بابت معتبر بودن اطلاعات، راحت باشد.

در ادامه نیز باید بگوییم که این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما نوشته شده است و حالت عمومی دارد. توصیه می‌کنیم که برای اجرای پرونده خود، حتما از کارشناسان مجرب مشورت بگیرید. پرونده برندگان لاتاری دارای سال مالی است و مدت محدودی برای اجرای آن وجود دارد. همین دلیل باعث حساس بودن آن می‌شود و توصیه می‌کنیم که به صورت شخصی آن را انجام ندهید.

تمام چیزهایی که یک برنده لاتاری باید بداند

مهلت برندگان لاتاری برای دریافت ویزا محدود است

تفاوت برنده شدن در لاتاری و روش های مهاجرتی دیگر این است که مدت محدودی برای گرفتن ویزا و اجرای پرونده خود فرصت دارید که به آن سال مالی برنامه لاتاری گفته می‌شود. شاید شخص دیگری با یک روش دیگر برای مهاجرت اقدام کند و بتواند پرونده خود را تمدید کند یا سال‌ها تلاش خود را برای مهاجرت ادامه دهد. ولی در مورد برندگان لاتاری این قضیه صدق نمی‌کند.

اگر در ماه می امسال برنده لاتاری شده‌اید، تا 30 سپتامبر سال بعد فرصت دارید که ویزای خود را دریافت کنید. چنانچه نتوانید در این مهلت ویزای خود را دریافت کنید، سال مالی برنامه لاتاری تمام می‌شود و به هیچ وجه امکان تمدید آن وجود ندارد. در نتیجه شانس خود را از دست خواهید داد.

بنابراین برنده لاتاری نباید هیچ زمانی را هدر دهد. انجام اشتباه مراحل بعد از برنده شدن لاتاری بسیار خطرناک است، چرا که می‌تواند زمان شما را تلف کند. اجرای پرونده لاتاری جای هیچ آزمون و خطایی ندارد، حتما از افراد باتجربه و معتبر کمک بگیرید.

تعداد برندگان لاتاری بیشتر از تعداد ویزا

خبر خوب برای برندگان لاتاری این است که ایرانیان بیشترین سهمیه ویزای لاتاری را نسبت به کشورهای دیگر دریافت می‌کنند و خبر بد این است که تمام برندگان لاتاری ویزا دریافت نمی‌کنند، چرا که در تمام برنامه های لاتاری، سهمیه ویزا کمتر از تعداد برندگان لاتاری است.

در نتیجه میان برندگان لاتاری یک رقابت برای گرفتن ویزا وجود دارد. متاسفانه برخی از برنده ها هم وجود دارند که برای پیروزی در این رقابت، دست به کارهای نادرست می‌زنند و سعی می‌کنند که با گمراه کردن برندگان دیگر، شانس خود را بالا ببرند. در ادامه توضیح می‌دهیم که این کار چگونه انجام می‌شود و باید مراقب چه چیزهایی باشید.

تمام چیزهایی که یک برنده لاتاری باید بداند

مراقب گروه های تلگرامی برندگان لاتاری باشید

گروه تلگرام برندگان لاتاری، معمولا یکی از راه های رایج اما اشتباه برای کسب اطلاعات است. در این گروه ها معمولا تعدادی از برندگان لاتاری جمع شده اند و با یکدیگر برای انجام پرونده خود مشورت می‌کنند. اولین اشتباه این است که افرادی که هیچ کدام تجربه مهاجرت با لاتاری را ندارند، چگونه می‌توانند مشاور خوبی برای یکدیگر باشند؟

در قسمت قبل توضیح دادیم که برندگان لاتاری عملا رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند، به همین دلیل برخی از افراد در این گروه ها اقدام به گمراه کردن سایر برندگان لاتاری می‌کنند تا آن‌ها را از چرخه رقابت خارج کنند و شانس خود را برای دریافت ویزا بالاتر ببرند. اعتماد به اعضای این گروه ها، اشتباه دوم است.

در ضمن، در این گروه ها معمولا اطلاعاتی در مورد انجام کارهای غیرقانونی رد و بدل می‌شود و برخی اعضا به یکدیگر توصیه هایی برای دروغ گفتن یا جعل مدارک انجام می‌دهند. عضویت در چنین گروه هایی برای برندگان لاتاری بسیار خطرناک است.

هنگام تکمیل فرم برندگان لاتاری در سایت حامی مهاجر (DS260)، اطلاعات تمام حساب‌های شما در شبکه اجتماعی خواسته می‌شود. چناچه با حساب کاربری خود، عضو گروه‌هایی باشید که در آن کارهای غیرقانونی انجام می‌شود، برای شما مشکل ایجاد خواهد شد و ممکن است به همین دلیل صلاحیت دریافت ویزای آمریکا را نداشته باشید.
بنابراین تا حد امکان در گروه های تلگرام برندگان لاتاری عضو نشوید و سعی کنید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق افراد مجرب و معتبر کسب کنید.

برخی مراحل گرفتن ویزای لاتاری در خارج از کشور انجام می‌شود

همانطور که می‌دانید، ایران و آمریکا با یکدیگر روابط خارجی و دیپلماتیک ندارند. بنابراین سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد و متقاضیان ویزای این کشور، برای انجام کارهای کنسولی خود باید به یکی از سفارت های آمریکا در خارج از کشور مراجعه کنند.

برای برندگان لاتاری، دو مرحله از کارهای ویزا باید در خارج از کشور انجام شود. یکی از این مراحل مدیکال است. هر شخصی که متقاضی دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا باشد، باید مرحله مدیکال ویزا را انجام دهد. در این مرحله، پزشک معتمد سفارت متقاضی را معاینه می‌کند، سوابق واکسیناسیون او را بررسی می‌کند و در نهایت مدیکال آمریکا با انجام آزمایش خون و گرفتن عکس از قفسه سینه به پایان می‌رسد.

مرحله دیگری که برندگان لاتاری باید در خارج از کشور انجام دهند، انجام مصاحبه حضوری در سفارت آمریکاست. برای گرفتن هر نوع از ویزای آمریکا، باید مرحله مصاحبه حضوری در سفارت این کشور را انجام دهید، بدون انجام مصاحبه امکان صدور ویزا وجود ندارد. در نتیجه برنده لاتاری و افراد زیر مجموعه او باید حتما این مرحله را در یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان یا امارات انجام دهند.

استفاده از تور سفارتی به جای تور توریستی

انجام مراحل ویزای لاتاری آمریکا، به اندازه کافی برای برنده لاتاری نگران کننده است. حال حساب کنید که برخی از این مراحل باید در خارج از کشور انجام شود و همین موضوع باعث ایجاد استرس زیادتری برای برندگان می‌شود.

اگر می‌خواهید خیالتان در این سفر خارجی مهم راحت باشد، حتما از تور سفارتی استفاده کنید. این تورها به صورت تخصصی برای انجام کارهای سفارت طراحی شده‌اند و یک همراه مطمئن و مجرب شما را در تمام مراحل همراهی می‌کند. بنابراین با آسودگی کامل می‌توانید تمام کارها را انجام دهید و در صورت بروز هرگونه مشکل، از همراه خود کمک بگیرید.

بهترین روش آماده شدن برای مصاحبه لاتاری

یکی از مهم‌ترین مراحل گرفتن ویزای لاتاری، مصاحبه با افسر سفارت است. این افسر است که تصمیم می‌گیرد برای شما ویزا صادر کند یا خیر. بنابراین باید به صورت کامل برای مصاحبه لاتاری آماده باشید و بتوانید به خوبی سوالات مصاحبه ویزا آمریکا را جواب دهید.

توجه کنید که برای پاسخ دادن به سوالات افسر، نباید به دنبال نمونه سوالات آماده، کتاب یا پکیج های اینترنتی باشید. سوال‌های افسر مصاحبه با توجه به شرایط هر شخص متفاوت است. شما باید هدف از سوالات را با توجه به شرایط شخصی خود بدانید و با توجه به همان جواب دهید.

جوابی که برای یک شخص دیگر کاملا موثر بوده است، می‌تواند برای شما دردسرساز شود. در نتیجه به دنبال یک نسخه آماده نباشید. بهترین راه آماده شدن برای مصاحبه لاتاری، شرکت در جلسات ماک سفارتی است.

به جلسه شبیه ساز مصاحبه سفارت آمریکا، ماک سفارتی گفته می‌شود. در این جلسه، یک کارشناس مجرب مهاجرتی، شرایط شما را بررسی می‌کند و با توجه به آن‌ها از شما سوال می‌پرسد. این سوالات تا حد بسیار زیادی مشابه سوالات افسر هستند.

با شرکت در ماک سفارتی، آمادگی و اعتماد به نفس کامل برای انجام مصاحبه لاتاری را پیدا می‌کنید و از کارهایی که باید درون سفارت انجام دهید، اطلاع پیدا می‌کنید. همچنین مدارک شما توسط کارشناس بررسی می‌شود و به این ترتیب هیچوقت در سفارت با مشکل کسری مدارک مواجه نخواهید شد.

تمام چیزهایی که یک برنده لاتاری باید بداند

دولت آمریکا به برندگان لاتاری خانه، ماشین یا پول نمی‌دهد

تصورهای غلطی در مورد جایزه لاتاری گرین کارت آمریکا وجود دارد و بعضی تصور می‌کنند که دولت آمریکا به برندگان لاتاری خانه یا ماشین جایزه می‌دهد. در صورتی که چنین چیزی به هیچوجه درست نیست. تنها چیزی که در لاتاری گرین کارت برنده شده‌اید، اجازه زندگی همیشگی در آمریکاست. بدیهی است که برنده لاتاری خودش باید هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری را پرداخت کند و نباید به امید کمک دولت آمریکا باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهاجرت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی