رسانه‌های عبری: سفر رئیسی به سوریه باید اسرائیل را نگران کند


رسانه‌های عبری: سفر رئیسی به سوریه باید اسرائیل را نگران کند

رسانه‎‌های صهیونیستی در گزارش‌هایی به سفر قریب‌‎الوقوع رئیس‌جمهور ایران به دمشق اشاره کرده و آن را رخدادی نگران‌کننده توصیف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی در ساعات اخیر در گزارش‌هایی به سفر قریب الوقوع سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران به سوریه اشاره کرده‌اند.

این رسانه‌ها ضمن بازتاب اخبار مرتبط با این سفر که قرار است در چند روز آینده انجام شود، عنوان کردند که این رخداد باید اسرائیل را نگران کند.

در همین رابطه، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: سفر قریب‎الوقوع «رئیسی» به سوریه رخدادی بسیار خاص و استثنایی است و باید تل‌آویو را نگران کند، به ویژه اینکه نخستین سفر مقامی در قامت ریاست‌جمهوری ایران به سوریه، از آغاز جنگ در این کشور در سال ۲۰۱۱ است.

در ادامه این گزارش آمده است: رئیسی آن طور که به نظر می‌رسد روز چهارشنبه وارد دمشق می‌شود و طی این سفر دو روزه سلسله دیدارهایی را با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه خواهد داشت. همچنین وی خارج از پروتکل‌های مرسوم در این دیدارها، قرار است سفری به مناطق نظامی در سوریه نیز داشته باشد.

در ادامه گزارش این شبکه صهیونیستی آمده است: ایران خواستار یکپارچه‌سازی محور امتداد یافته از ایران به حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی است و تقویت این محور ، در راستای راهبرد جدید تهران در ارتباط با سیاست‌های خاورمیانه‌ای‌ این کشور قرار دارد.

این در حالی است که پیش از این یک منبع بلندپایه نزدیک به دولت سوریه روز جمعه به رویترز گفته بود که سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران هفته آینده به دمشق می‌رود.

رسانه‌های عبری همچنین در ارتباط با سفر اخیر «حسین امیرعبداللهیان» وزیرخارجه ایران به بیروت و دیدارهای وی با دبیرکل حزب‌الله لبنان و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ابراز نگرانی کرده و آن را در راستای هماهنگ نمودن مواضع علیه اسرائیل دانسته‌اند.

این رسانه‌ها این سفر را با توجه به اینکه در زمانی انجام شده که شرایط داخلی اسرائیل بر هم خورده، برای تل‌آویو خطرناک توصیف کرده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از نظر روحی سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی هستید، اگر این 7 مورد را در زندگی تجربه کرده‌اید