اطلاعات دارویی کپسول اتنساف و کاربردهای آن


کپسول اتنساف حاوی ده میلی گرم عصاره خشک زعفران است که برای اختلال کم توجهی و بیش فعالی استفاده می شود. در این مطلب با ویژگی های این کپسول آشنا می شوید.

در این مطلب درباره ویژگی های کپسول اتنساف و موارد مصرف آن صحبت می کنیم. برای کسب اطلاعات دارویی بیشتر از این کپسول پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های کپسول اتنساف

کپسول اتنساف مکمل دارویی برای کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی و بیش فعالی می باشد. قابل ذکر است اختلال کم توجهی دارای علائم متنوعی است از جمله تحرک بیش از حد کودک و عدم خستگی وی. معمولا این کودکان در برقراری ارتباط با دیگر افراد مشکل پیدا می کنند و فاقد تمرکز لازم در کلاس های درس هستند.

اطلاعات دارویی کپسول اتنساف و کاربردهای آن

این کودکان نمی توانند طولانی مدت بنشینند و حواس آن ها به سادگی توسط محرک های بیرونی مانند صدای محیط پرت می شود. خوشبختانه کپسول مذکور می تواند علائم بیش فعالی در کودکان بالای ۶ سال را کاهش بدهد و نقش شایانی در بهبود این عارضه ایفا کند.

در این محصول ده میلی گرم عصاره خشک زعفران وجود دارد که مانع از بروز عوارض بیش فعالی در کودکان و نوجوانان می شود. اتنساف با داشتن زعفران در تقویت حافظه کودک نیز موثر است.

اختلال بیش فعالی

بیش فعالی اختلال رایجی است که در دوران کودکی بروز کرده و تا بزرگسالی ادامه پیدا می کند. این ناهنجاری به علل بسیاری از جمله زایمان زودرس، استعمال دخانیات و سیگار در بارداری، اختلالات ژنتیکی، وزن کم نوزاد و ضربه مغزی روی می دهد. اگر این علائم در کودکی مشاهده شد باید سریعا به پزشک مراجعه زیرا در صورت عدم درمان به موقع ممکن است کودک در آینده دچار روان پریشی، شکست عاطفی، کاهش شانس موفقیت در حوزه کاری و تحصیلی ، تصادف هنگام رانندگی و حتی ضعف در برقراری ارتباط اجتماعی پیدا کند.

اطلاعات دارویی کپسول اتنساف و کاربردهای آن

داروی اتنساف چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که اشاره شد در داروی اتنساف زعفران استفاده شده است. زعفران یکی از گیاهان دارویی بوده که حاوی پروتئینی است که فعالیت ضد افسردگی و ضد تشنج دارد. ضمنا زعفران ترشح دوپامین در مغز را افزایش می دهد و از راه های درمان اختلال کم توجهی هم می باشد.

  • همچنین زعفران با کاستن سطح کورتیزول سرم خونی موجب کاهش استرس و اضطراب می گردد. از ویژگی های این دارو عبارت است از:
  • کمک به درمان علائم بیش فعالی در کودکان و نوجوانان
  • حاوی عصاره خشک زعفران
  • مناسب برای افراد مبتلا به اختلال کم توجهی و بیش فعالی

روش مصرف دارو

کودک با وزن کمتر از سی کیلوگرم باید روزانه دو مرتبه و هر بار یک کپسول قبل از صبحانه و شام به همراه یک لیوان آب میل کند. و در کودک یا نوجوان با وزن بیشتر از سی کیلوگرم روزانه سه مرتبه هر بار یک عدد کپسول قبل از صبحانه، ناهار و شام همراه با یک لیوان آب مصرف نماید.

همچنین در صورت مشکل بلع کپسول می توانید محتوای دارو را داخل چای یا ماست مخلوط نموده و به بیمار بخورانید.

اطلاعات دارویی کپسول اتنساف و کاربردهای آن

شرایط نگهداری دارو

این دارو باید در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری شود. همچنین بیش از میزان توصیه شده نباید مصرف شود. ضمنا کپسول مذکور باید دور از دسترس کودکان باشد. و در صورت وجود حساسیت به هر یک از اجزای فراورده از ادامه مصرف خودداری شود.

عوارض جانبی

از عوارض جانبی اتنساف عبارت است از:

  • کاهش اشتها
  • خشکی دهان
  • استفراغ
  • اختلالات خواب
  • تعریق
  • سردرد
  • حالت تهوع خفیف

تداخل دارویی

شایان ذکر است از مصرف همزمان فراورده با داروهایی که دارای تداخل با زغفران هستند از جمله آسپرین، وارفارین، و دیگر عوامل ضد پلاکتی و همچنین داروهای گیاهی دارای جنسینگ، شبدر قرمز، سیر و یونجه پرهیز گردد.

هشدارها

از جمله هشدارهای دارویی کپسول اتنساف عبارتند از:

  • مصرف این فراورده در افراد ۶ سال به بالا صورت گیرد.
  • بیشتر از میزان توصیه مصرف نشود.
  • از مصرف همزان فراورده با داروهایی که با زعقران تداخل دارند خودداری شود.
  • در دوران بارداری مصرف آن ممنوع است
  • در دوره شیردهی بر اساس نظر پزشک مصرف شود.
  • در صورت وجود حساسیت به هر یک از اجزای دارو مصرف آن قطع شود.

اطلاعات دارویی کپسول اتنساف و کاربردهای آن

توضیحات تکمیلی

اختلال کم توجهی – بیش فعالی به عنوان شایع ترین اختلال روانپزشکی در میان کودکان و نوجوانان گزارش شده است. این اختلال نوعی مشکل عصبی رفتاری بوده که با علائم نقص توجه، بیش فعالی و تکانشگری خود را نمایان می کند. شیوع بیش فعالی تا ۷ درصد کودکان در سن مدرسه و ۴ درصد در بزرگسالان است.

نسبت میزان بروز این عارضه در پسرها نسبت به دختران ۹ به ۲ است. حدود سی درصد بیماران به داروها جواب نمی دهند یا نمی توانند عوارض جانبی آن ها را تحمل نمایند. از این رو استفاده از فراورده های گیاهی از جمله اتنساف با عوارض جانبی کمتر مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر داروهای احتمالی بیش فعالی از جمله بوپروپیون و دوسولپین روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟