ضریب خطای هشدارهای هواشناسی بالاست


ضریب خطای هشدارهای هواشناسی بالاست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از ابتدای سال آبی کنونی یعنی مهرماه ۱۴۰۱ تا دهم اردیبهشت سازمان هواشناسی بصورت میانگین تقریبا به ازای هر روز یک هشدار صادر کرده است. برخی از این هشدار‌ها که در ۳ سطح زرد، نارنجی و قرمز صادر شده به وقوع...

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از ابتدای سال آبی کنونی یعنی مهرماه ۱۴۰۱ تا دهم اردیبهشت سازمان هواشناسی بصورت میانگین تقریبا به ازای هر روز یک هشدار صادر کرده است. برخی از این هشدار‌ها که در ۳ سطح زرد، نارنجی و قرمز صادر شده به وقوع نپیوسته است. کارشناسان معتقدند سازمان هواشناسی علی رغم پیشرفتی که در سال‌های اخیر داشته است، هنوز تا رسیدن به پیش بینی‌های دقیق‌تر فاصله دارد و صدور این تعداد هشدار که بعضی از آن‌ها رخ نمی‌دهد می‌تواند بی توجهی مردم را بدنبال داشته باشد.
رئیس سازمان هواشناسی در پاسخ به این انتقادات گفت: کشور از نظر زیرساخت‌های عمرانی از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و عواملی همچون تغییر کاربری اراضی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها موجب شده که حساسیت صدور هشدار‌های هواشناسی را بالا ببریم. سحر تاج بخش اضافه کرد برای صدور هشدار‌های هواشناسی دقیق‌تر، دسترسی به بانک اطلاعاتی بر خط نهاد‌های دیگر هم لازم است.

گزارش سعید حاجی زاده


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حشرات خطزناک شهر میانه حشرات که برای گرفتن آن جایزه تعیین کردند