آبیاری درختان و گیاهان با تایمر آبیاری


آبیاری درختان و گیاهان با تایمر آبیاری

همیشه یکی از بهترین راه‌ها برای زینت دادن محیط‌های عمومی و حتی خانه‌های کوچک، استفاده از گیاهان و ایجاد محیطی سرسبز و چشم‌نواز است. گیاهان می‌توانند ضمن ایجاد حس و حال خوب به سبب زیبایی بصری، با انرژی‌های مثبت خود در محیط، احوالاتتان را دگرگون...

همیشه یکی از بهترین راه‌ها برای زینت دادن محیط‌های عمومی و حتی خانه‌های کوچک، استفاده از گیاهان و ایجاد محیطی سرسبز و چشم‌نواز است. گیاهان می‌توانند ضمن ایجاد حس و حال خوب به سبب زیبایی بصری، با انرژی‌های مثبت خود در محیط، احوالاتتان را دگرگون کنند. در ادامه به معرفی بهترین راهکارهای آبیاری درختان و گیاهان با تایمر آبیاری می‌پردازیم.

حتماً توجه کرده‌اید که مناطق سرسبز چقدر می‌توانند دوست‌داشتنی و زیبا باشند. حال اگر قصد ایجاد یک فضای سبز در محیط را داشته باشید، لازم است برخی نکات را در ارتباط با نگهداری از گیاهان، نحوه پرورش آن‌ها بدانید. قطعاً یکی از مهم‌ترین موارد در نگهداری از گیاهان، آبیاری آن‌هاست. چنانچه به خوبی سیرابشان نکنید، برگ‌های سبز آن‌ها رو به زردی می‌روند و شادابی و طراوتشان از بین خواهد رفت. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا این مقاله را به بررسی و معرفی تایمر آبیاری اختصاص دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

تایمر آبیاری چیست؟

همان طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین موارد در پرورش گیاهان، توجه به میزان آبیاری آن‌هاست. اگر گیاه را به منزله یک انسان در نظر بگیرید، خواهید دید که در رگ‌های آن آب جاری است و همین مسئله بیانگر اهمیت آبیاری خواهد بود. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر منابع آبی نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شده‌اند، صرفه‌جویی در آب برای آبیاری فضای سبز یکی از موارد سزاوار توجه است که برای حفاظت از منابع آب، باید در نظر داشت.

چنین دغدغه‌هایی سبب شکل‌گیری یک سیستم آبیاری اتوماتیک شده تا بتوان این فرایند را به خوبی مدیریت کرد. در واقع با این سیستم شما می‌توانید مشخص کنید که هر گیاه بسته به نیاز، چه مقدار آب دریافت کند. طبیعتاً چنین سیستم تایمر آبیاری می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد که در نهایت از بسیاری جهات، صرفه اقتصادی نیز خواهند داشت.

سیستم آبیاری اتوماتیک از قسمت‌های مجزا تشکیل شده است؛ قسمت اول آن مربوط به لوله‌کشی‌هایی است که آب را در دسترس گیاهان قرار می‌دهند. می‌توان از کف کش راد برای پمپ کردن آب به بالای چاه استفاده کرد. قسمت دوم نیز مربوط به سیستمی است که میزان آب را کنترل می‌کند. این قسمت همان تایمر آبیاری خواهد بود که به نوعی پردازنده اصلی این فرآیند است و به سیستم لوله‌کشی متصل می‌شود. به کمک تایمر آبیاری می‌توانید میزان آبیاری هر گیاه را با توجه به نیاز آن تعیین کنید.

نقش تایمر در بهبود کیفیت آبیاری

حتماً بارها دیده‌اید که برای آبیاری فضاهای سبز نظیر پارک‌ها، آب را رها می‌کنند و قسمت عظیمی از پوشش گیاهی به همین طریق از بین می‌رود. از سوی دیگر برخی از مناطق ممکن است به خوبی آبیاری نشوند و این مسئله به آن‌ها آسیب برساند. سیستم اتوماسیون آبیاری که به کمک تایمر آبیاری فعالیت می‌کند، چنین مشکلاتی را حل کرده است. با استفاده از این روش، کیفیت آبیاری به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد یافت؛ به طوری که هر گیاه بسته به نیاز خود آبیاری می‌شود. به این ترتیب آب در دسترس گیاه نه بیشتر و نه کمتر از حد نیاز خواهد بود. اگر در حیاط خانه خود فضای سبز بزرگی دارید که نمی‌توانید شخصاً برای آبیاری آن زمان بگذارید، تایمر آبیاری کار شما را آسان می‌کند. در ادامه بیشتر با مزایای این ابزار کاربردی آشنا خواهید شد.

آبیاری درختان و گیاهان با تایمر آبیاری

مزایای استفاده از تایمر آبیاری

استفاده از تایمر آبیاری مزایای متعددی دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند کار را تا حد زیادی برایتان تسهیل کند. اگر بدانید تایمر آبیاری تا چه حد زحمت نیروی انسانی را کم می‌کند، قطعاً در اسرع وقت اقدام به تهیه آن خواهید کرد. چند مورد از مهم‌ترین مزایای این ابزار در ادامه نام برده شده‌اند:

  • همان طور که پیش‌تر گفتیم، از مهم‌ترین مزایای تایمر آبیاری، بهبود کیفیت آبیاری است. در واقع با این روش شما از گیاهان محافظت خواهید کرد تا از کمبود آب یا آبیاری بیش از حد در امان باشند.

  • از سوی دیگر تایمر آبیاری تا حد زیادی در حفظ منابع آب مؤثر خواهد بود. همان طور که می‌دانید بخش زیادی از هدر رفت آب در کشور ما مربوط به بخش کشاورزی است. استفاده از تایمر آبیاری و پمپ کف کش راد علاوه بر اینکه از گیاهان حفاظت می‌کند، منابع آب را نیز حفظ خواهد کرد.

  • تایمر آبیاری نیاز به نیروی انسانی را به حداقل می‌رساند. دیگر نیاز نیست افرادی به طور دائم زمان خود را صرف آبیاری درختان کنند. می‌توانید با تنظیم مدت زمان مورد نیاز برای آبیاری روی تایمر، همه چیز را به طور خودکار پیش ببرید. کافی است به کمک کف کش راد آب را در اختیار تایمر قرار دهید تا خود به تنهایی مسئولیت آبیاری کامل و دقیق را برعهده بگیرد.‌

  • مجموع مزایای تایمر آبیاری می‌تواند هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش دهد؛ به طوری که علاوه بر هزینه مصرف آب، هزینه خسارت ناشی از، از بین رفتن گیاهان و همچنین به کارگیری نیروی انسانی برای آبیاری به حداقل خواهد رسید.

آبیاری درختان و گیاهان با تایمر آبیاری

انواع تایمر آبیاری

تایمر آبیاری انواع گوناگونی دارد که می‌توان بسته به شرایط و موقعیت، نوع خاصی را مورد استفاده قرار داد. تایمرها را می‌توان بر اساس ویژگی‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد که چند مورد از آن‌ها را در ادامه نام برده‌ایم:

  • در دیدگاه اول، تایمر بر اساس تعداد خروجی طبقه‌بندی می‌شود؛ تایمرها می‌توانند تک خروجی یا دو خروجی باشند. در مدل تک خروجی شما تنها یک برنامه آبیاری تنظیم می‌کنید؛ اما در نوع دو خروجی می‌توان دو برنامه متفاوت را تعریف کرد.

  • طبقه‌بندی دیگری که برای انواع تایمر آبیاری ارائه می‌شود، دیجیتالی و مکانیکی بودن آن‌هاست. انواع دیجیتالی پیشرفته‌تر بوده و با داشتن یک صفحه نمایش، می‌توانند مواردی چون برنامه آبیاری، مقدار باتری باقیمانده و مواردی از این دست را نشان دهند.

  • از سوی دیگر تایمرها را می‌توان در دو دسته باطری‌خور و برقی طبقه‌بندی کرد. انواع تایمر باطری‌خور به راحتی قابل استفاده‌اند و انواع برقی نیاز به اتصال به برق شهری دارند. اتصال تایمر برقی باید از طریق دو سیم فاز و نول انجام شود.

کلام آخر

استفاده از تایمر آبیاری برای آبیاری درختان و مزارع، یک تیر و چند نشان است که علاوه بر داشتن مزایای متعدد برای شخص شما، در حفظ منابعی نظیر آب نیز نقش مهمی خواهد داشت. امیدواریم با به کارگیری چنین تکنیک‌های کوچکی بتوان هدررفت آب را تا حد زیادی کاهش داد و از خشکسالی‌های پی‌در‌پی جلوگیری کرد.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!