آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف


ساخت توپ فوتبال نمدی با استفاده از ایده ها و روش های مختلفی قابل اجرا بوده که والدین می توانند در صورت تمایل برای فرزند خود در منزل به راحتی با در اختیار داشتن چند ابزار ساده مدل جالبی از این توپ را طبق روشی ساده بسازند و کودک خود را خوشحال نمایند.

یکی از لوازم بازی کودکان که اغلب پسربچه ها با آن سروکار دارند توپ فوتبال بوده که مدل های مختلفی را شامل شده و می توانید هر سبکی را که فرزندتان دوست دارد تهیه نمایید. همچنین می توانید در صورت علاقه مندی و مهارت داشتن خودتان در منزل با در دسترس داشن چند وسیله ساده توپی زیبا بسازید و از آن استفاده کنید. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش روش ساخت توپ فوتبال نمدی بپردازیم.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی

به طور کلی می توان گفت بچه ها به بازی با توپ علاقه زیادی دارند و بعضی اوقات تمایل دارند در محیط خانه به انجام این بازی بپردازند ولی از آن جایی که امکان دارد به لوازم خانه آسیب برسانند و باعث خرابی و شکسته شدن آن ها شوند در نتیجه تهیه یک توپ پارچه ای نرم می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد. شما می توانید با ساخت توپ فوتبال نمدی برای فرزند خود امکان بازی با توپ در خانه را برای او فراهم کنید و نگرانی کمتری داشته باشید.

افرادی که به انجام کارهای هنری علاقه مند هستند و یا این که در هنرهای مختلفی مهارت دارند و تمایل داشته دست ساز های زیبایی برای خود بسازند می توانند در منزل با تهیه یک مقدار پارچه نمدی یک توپ زیبا بسازند و با این اسباب بازی بی خطر کودک خود را سرگرم نمایند.

توپ نمدی برای بازی در فضاهای کوچک و آپارتمان ها خیلی بهتر از سایر مدل های مختلف توپ است چرا که سر و صدای کمی در هنگام بازی کودک با آن ایجاد می گردد و هم این که توپ نمدی از ویژگی ها و خصوصیت های مختلفی همچون مقاومت بالا، حالت نرم و سبک، قابلیت شستشو و ایمن بودن برخوردار می باشد که این مزایا باعث شده اغلب والدین ترجیح دهند به جای دیگر انواع توپ از این مدل توپ برای فرزند خود تهیه کنند.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

بنابراین همانطور که گفته شد با توجه به این که امروزه برخلاف گذشته و خانه های قدیمی، ابعاد خانه ها کوچک شده و آپارتمان نشینی رواج پیدا کرده و به علت دسترسی نداشتن کودکان به حیاط و محیط های بزرگ بهره مندی از این ایده می تواند بسیار کاربردی و مناسب باشد. در ادامه دو روش مختلف برای ساخت توپ نمدی را به طور کامل شرح داده ایم که می توانید از آن الگو بگیرید و به سادگی توپ زیبایی برای فرزند خود درست کنید و به او هدیه دهید.

روش اول درست کردن توپ فوتبال

در ابتدا الگوی توپ نمدی را همچون شکل ارائه شده حاضر نمایید. براساس اندازه ای که مدنظرتان می باشد می تواند اندازه الگوی موردنظر را تغییر دهید. سپس الگو را باید برش بزنید و بر روی پارچه نمدی که آماده کرده اید فیکس و ثابت کنید. از این الگو به تعداد هشت عدد باید تهیه کنید. نیاز به یادآوری می باشد که در صورتی که الگوی موردنظر در حالت پهن تری طراحی گردد به تعداد کمتری به طور مثال ۶ برش و در صورتی که الگو باریک تر در نظر گرفته شود به تعداد بیشتری از الگوی موردنظر به طور مثال ۱۰ عدد احتیاج دارید.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

اکنون برش های آماده شده را به یکدیگر دوخت بزنید. به منظور دوخت می توانید از دو شیوه مطابق با سلیقه ای که دارید بهره مند شوید. به عنوان مثال می توانید الگوی تهیه شده را از قسمت رو به شکل دوخت دندان موشی به یکدیگر متصل نمایید.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

شیوه دیگر اتصال این برش ها از طرف داخلی می باشد. در این شیوه دوخت توپ از طرف رو مشخص نبوده و کار در آخر باید برگردانده شود. اتصال دو برش باقی مانده به یکدیگر را در چند مرحله انجام بدهید تا بتوانید آسان تر درون توپ را با الیاف پر نمایید.

اکنون درون توپ را با میزان مناسبی از الیاف پر کنید. این عمل را در چندین مرحله انجام بدهید و شکاف توپ را به تدریج بدوزید تا در آخر توپ به طور کامل با الیاف پر شود. به منظور جذابیت بیشتر و مرتب شدن دوخت دو عدد دایره بکشید و بعد برش بزنید و در قسمت بالایی و پایینی توپ بدوزید.

بدین گونه ساخت توپ فوتبال نمدی زیبای شما به اتمام رسید. این توپ جذاب را می توانید در سایزهای دلخواه برای خود درست کنید. همانطور که دیدید ساخت این توپ نمدی و جذاب کار خیلی دشوار و وقت گیری نیست. در صورتی که فرزند شما خردسال می باشد توصیه می شود این توپ را با رنگ های شاد درست کنید. همچنین در صورتی که پارچه نمدی در اختیار نداشتید و یا دوست داشتید توپ را در جنس های دیگری همچون پارچه نخی، مخمل و یا شمعی تهیه کنید تنها لازم است تمامی این مراحل را با پارچه دلخواه خود انجام بدهید.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

روش دوم دوخت توپ فوتبال نمدی

در این شیوه برای درست کردن توپ به دو رنگ نمد سیاه و سفید، الگوی پنج ضلعی و شش ضلعی، الیاف برای پر کردن درون توپ، سوزن، دو رنگ مداد صابونی سفید و سیاه، قیچی و نخ احتیاج دارید.

در ابتدا مطابق با الگوی موردنظر از پنج ضلعی ها که به رنگ سیاه می باشد به تعداد ۱۲ عدد و از شش ضلعی ها که به رنگ سفید می باشد به تعداد ۲۵ عدد برش بزنید.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

سپس الگو را بر روی نمدها بگذارید و با مداد صابونی اطراف طرح را رسم کنید. سپس دور اطراف کار را برش بزنید.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

در گام بعدی ساخت توپ فوتبال نمدی یک عدد ۵ ضلعی را وسط بگذارید و ۵ عدد شش ضلعی را در اطرافش قرار دهید و همچون تصویر آن را بدوزید.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

اکنون شش ضلعی را نیز به یکدیگر متصل کنید تا همچون شکل یک کاسه شود.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

سپس به صورت یک در میان سفید و سیاه بگذارید که حدود ۵ عدد سیاه و ۵ عدد سفید می شود و مجددا به یکدیگر متصل کنید.آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

در این مرحله مجددا اطراف کار نیز ۵ عدد سفید و ۵ عدد سیاه بگذارید و بدوزید.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

ولی این دفعه جای رنگ ها با مرحله پیش فرق می کند. اکنون در این مرحله تنها یک عدد سیاه دارید که از یک سمت آن را به کار متصل کنید و ۴ سمت دیگر آن را باز بگذارید و بعد کار را به طرف رو برگردانده و با استفاده از الیاف داخل توپ را پر کنید.

اکنون هنگامی که داخل توپ به طور کامل پر شد از قسمت رویی کار با استفاده از کوک های ریز ۴ سمت تکه دیگر را بدوزید. در اینجا توپ حاضر شده است و می توانید این توپ را به جای کم یا افزایش تکه ها و فقط با کم و زیاد کردن اندازه آن ها به هر نوع سایزی که می خواهید در بیاورید.

آموزش ساخت توپ فوتبال نمدی با دو روش مختلف

ضمن سپاس و قدردانی از همراهی شما عزیزان تا پایان این مطلب در صورت تمایل به یادگیری آموزش های بیشتر همچون ساخت کاردستی کره زمین و ساخت عروسک آدم برفی می توانید بر روی لینک ها داده شده کلیک کنید و ایده های بیشتری را فرا بگیرید.

منبع : آرگا

برچسب : کاردستی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم