بزرگترین مشکل در فرمول یک از دید جنسن باتن


فرمول یک ایران – قهرمان سابق جهان درباره آنچه که به اعتقاد او بزرگترین مشکل در این ورزش است به تازگی صحبت کرده است و گفته که جت لگ ناشی از سه مسابقه پشت سر هم چالش بسیار بزرگی است. ایمولا قرار است اولین مسابقه از سری سه مسابقه ای فصل باشد. این...

فرمول یک ایران – قهرمان سابق جهان درباره آنچه که به اعتقاد او بزرگترین مشکل در این ورزش است به تازگی صحبت کرده است و گفته که جت لگ ناشی از سه مسابقه پشت سر هم چالش بسیار بزرگی است.

ایمولا قرار است اولین مسابقه از سری سه مسابقه ای فصل باشد.

این شروع اولین مسابقه سه گانه فصل است که یکی از آنها نیز در اواخر فصل در تگزاس برگزار می شود.

انتظارات برای رانندگان در طول مسابقات ثابت می ماند، صرف نظر از اینکه چقدر از آخرین مسابقه گذشته است.

جنسن باتن در مصاحبه ای با وب‌سایت رسمی تیم ویلیامز گفت:

اگر الان راننده بودم، می‌گفتم که واقعاً شرایط سخت است و برای من متاسف باشید.

تفاوت های زمانی و مسیرهای هوایی موجود در این ورزش، آن را تبدیل به یک زندگی پر استرس می کند- اما دروغ می گویم زیراکه این بهترین شغل در جهان است.

به من اعتماد کنید، وقتی فرمول یک را ترک کردم، فکر می کردم”به آرامش خواهم رسید و اوضاع خوب خواهد شد”، اما زندگی اکنون بسیار پر استرس‌تر است، به خصوص از وقتیکه بچه دار شدم.!

باتن پس از هفده سال حضور در این ورزش، در سال 2016 اعلام بازنشستگی کرد، جایی که در سال 2009 با براون جی پی قهرمانی جهان رانندگان را به دست آورد.

یک راننده فرمول یک، ساده ترین کار دنیا را انجام می دهد، واقعا هم همین است اما جدی بگویم با این حجم از سفر اوضاع استرس زاست و از آنجا که شما باید در تمام مدت در اوج عملکردی خود باشید، جت لگ واقعاً به شما آسیب می رساند.

اما به عنوان رانندگان، وفق پذیری ما برای ورود به یک منطقه زمانی جدید بسیار خوب است. باکو تا میامی شرایط سختی دارد، فکر کنم که هشت ساعت (تفاوت زمانی) داشته باشد و شما فقط چند روز فرصت دارید تا به منطقه زمانی ایده آل اینجا برگردید.

گفته می شود که معمولاً یک ساعت در روز طول می کشد تا وارد منطقه زمانی شوید. اما آنها فیزیوتراپ و متخصص تغذیه خود را دارند که به آنها می گویند چه زمانی بخوابند چه موقع غذا بخورند و غیره.

بنابراین، همه چیز برای آنها برنامه ریزی شده است. همچنین آنها تمرین خواهند کرد اما نه شدید، آنها مطمئن می شوند که وقتی پرواز تمام شد، بلافاصله کفش های ورزشی خود را پوشیده و برای دویدن بیرون می آیند. این کار را برای این انجام می دهند که خون جریان یابد و ماهیچه ها دوباره پس از یک پرواز طولانی مجددا کار کنند.

رانندگان باید در روش های خود برای مبارزه با جت لگ خلاق باشند، که اغلب شامل کافئین فراوان و ورزش می شود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها