احیای تالاب گاوخونی در دستور کار جدی دولت است


احیای تالاب گاوخونی در دستور کار جدی دولت است

اصفهان- وزیر کشور در بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی گفت: احیای این تالاب در دستور کار دولت است.‌

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کار مردم ورزنه کشاورزی است، اظهار داشت: مشکل این منطقه آب است و در این بازدید مشکلات مطرح شد؛ وزارت نیرو به دنبال این است که با مدیریت و تلاش استاندار اصفهان خواست مردم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مردم برای کشت نیاز به آب دارند، ادامه داد: اصلاح الگوی اینجا مطرح است که کشت با صرفه تر با منابع آب کم داشته باشند و این جزو طرح‌هایی است که روی آن کار شده و آماده است که اجرای آن منابع مالی نیاز دارد که تأمین می‌شود.

وزیر کشور به تالاب گاوخونی اشاره و خاطرنشان کرد: این تالاب با ۴۷ هزار هکتار سفت سرزمینی است که سه میلیارد متر مکعب آب را در خود جای می‌دهد و برای فعالیت‌های تالابی و اکوسیستمی خود نیاز به ۴۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال دارد.

وحیدی با بیان اینکه تالاب دچار کمبود آب است، ابراز داشت: از نزدیک وضعیت گاوخونی را بررسی کردیم؛ تالاب را باید احیا کنیم و برای احیای آن باید فکر کرد و احیای گاوخونی در دستور کار دولت است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه احیای تالاب دارای اهمیت زیست محیطی بوده و جزو برنامه‌های دولت است، افزود: امید است با راهکارهای مناسب و امکان پذیر احیای تالاب تحقق یابد.

وحیدی گفت: وزارت نیرو مسئول تأمین حقابه گاوخونی است اما مشکل اصلی کاهش نزولات آسمانی است؛ وزارت نیرو تلاش می‌کند با مدیریت هر چه بهتر منابع راهی برای احیای تالاب پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درخصوص ایجاد ستاد ملی احیای تالاب گاوخونی مانند ستاد دریاچه ارومیه، اظهار داشت: این در دستور کار جدی دولت است و باید راهکارهای احیای تالاب گاوخونی را پیدا کرد؛ دریاچه ارومیه راهکارهای خاصی داشت و ممکن است در تالاب گاوخونی راهکارهای متفاوتی پیدا شود.

وزیر کشور اضافه کرد: اصل موضوع حتماً مورد توجه دولت است و برای راهکارهای احیا باید تلاش کرد زیرا باید برای آن آب تأمین شود و مشکل کمبود آب است و باید برای چگونگی مدیریت تأمین آب برای احیای تالاب فکر کرد.

احیای تالاب گاوخونی در دستور کار جدی دولت است

احیای تالاب گاوخونی در دستور کار جدی دولت است

احیای تالاب گاوخونی در دستور کار جدی دولت است

تکمیل می‌شود…


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !