روسیه نام باخموت را تغییر داد


روسیه نام باخموت را تغییر داد

نیرو‌های روسیه پس از عقب‌نشینی کامل نیرو‌های اوکراینی از شهر باخموت، نام این شهر را به نام شوروی آن تغییر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک پس از بازدید از شهر باخموت از تغییر نام این شهر به نام زمانی که جزئی از شوروی بود خبر داده و گفت: باخموت اکنون با نام خود در دوران شوروی سابق «آرتموفسک» شناخته می‌شود.

براساس گزارش تلگراف، پوشیلین در ویدئویی که در تلگرام خود منتشر کرده است، می‌گوید: باخموت این بدشانسی را داشت که اوکراینی بود. اکنون اوکراین نیست، روسیه است. باخموت نیست، «آرتموفسک» است.

شهر باخموت که در شمال شهر دونتسک قرار دارد، در ماه‌های گذشته کانون اصلی درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین بود. این شهر یک هاب مهم حمل و نقل است که مسیر‌ها زیادی در منطقه دونباس از آنجا عبور می‌کند. باخموت در ابتدای شروع جنگ به عنوان یک مرکز حیاتی برای تامین نیاز‌های نیرو‌های اوکراینی مستقر در منطقه استفاده می شد. آخرین روز اردیبهشت بود روسیه اعلام کرد شهر باخموت دیگر دست نیروهای اوکراینی نیست. پس از اعلام شدن این خبر اوکراین نیز تایید کرد نیروهای این کشور از باخموت عقب‌نشینی کرده‌اند.

تحلیلگران گفته اند سقوط باخموت ضربه‌ای به اوکراین خواهد بود و مزایای تاکتیکی به روسیه می‌دهد، اما برای نتیجه جنگ تعیین کننده نخواهد بود. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که تصرف این شهر به روسیه این امکان را می دهد که پیشروی خود را به منطقه دونتسک ادامه دهد.

در همین راستا «داگلاس مک گرگور» مشاور سابق وزیر دفاع در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌‎جمهور پیشین آمریکا گفت: «حامیان رئیس‌جمهور زلنسکی دیگر به افسانه پیروزی اوکراین اعتقاد ندارند.» این مقام سابق آمریکایی همچنین معتقد است که تلفات سنگین کی‌یف در شهر باخموت و تصرف نهایی آن توسط نیرو‌های روسی نیز ممکن است عوامل مهمی در استدلال غرب در مورد حمایت بیشتر از کی‌یف بوده باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس فردا شنبه 22 اردیبهشت 1403؟| مدارس فردا تعطیل است؟