ایمن سازی و مرمت بناهای تاریخی بازار با مشارکت مردم ممکن می شود


ایمن سازی و مرمت بناهای تاریخی بازار با مشارکت مردم ممکن می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیداحمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه دکتر هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی و آقای حامد سلیمی از بازار تهران و طرح هایی که با مشارکت کسبه و بازاریان مرمت و بهسازی شده بود، بازدید کرد. علوی گفت: بازدید را...

ایمن سازی و مرمت بناهای تاریخی بازار با مشارکت مردم ممکن می شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیداحمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه دکتر هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی و آقای حامد سلیمی از بازار تهران و طرح هایی که با مشارکت کسبه و بازاریان مرمت و بهسازی شده بود، بازدید کرد.

علوی گفت: بازدید را از میدان سیداسماعیل آغاز کردیم و مباحثی همچون ساماندهی موتورسیکلت ها، تامین پارکینگ برای موتورسیکلت مطرح شد و مقرر شد درباره توسعه پارکینگ خدامی مطالعه اولیه صورت گیرد. همچنین موضوع آغاز عملیات کفسازی میدان از شهرداری ناحیه صورت گرفت.

وی افزود: البته ساماندهی جداره میدان سیداسماعیل با مشارکت کسبه و با تسهیلگری دفتر توسعه محلی بازار انجام شده است.

علوی تصریح کرد: در ادامه با عبور از بازار سیداسماعیل و بازار چهلتن، بناهای ارزشمند محدوده غریبان بازدید شد و موضوع صدور جواز مرمت بناهای ارزشمند مطرح شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: با عبور از بازار غریبان و چهارسوق بزرگ، از سرای حاج زمان واقع در بازار چهارسوق بازدید شد و هیئت امنای سرا در خصوص موانع مقاوم سازی سرا صحبت کردند.

علوی گفت: در ادامه این بازدید از مسیر از گنبد دوم تیمچه حاجب الدوله بازدید کردیم، این گنبد در سال گذشته با هزینه کسبه مرمت شد.

وی تصریح کرد: معتقدم که اگر صدور جواز مرمت به صورت نظام مند و با سرعت بیشتری اجرا می شد ،مسیر مرمت و بازسازی بناها ساده تر بود.

وی گفت: به زودی درباره این بازدید گزارش مفصلی به اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و مردم شریف تهران ارائه خواهم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم