مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشند


مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی القاصی‌مهر در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان دماوند با تبریک ایام دهه کرامت، گفت: همه ما امروز ماموریت داریم خدمتگزار مردم باشیم و بی شک فرصت خدمتگزاری و امانتداری کوتاه و گذرا است. وی افزود:...

مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی القاصی‌مهر در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان دماوند با تبریک ایام دهه کرامت، گفت: همه ما امروز ماموریت داریم خدمتگزار مردم باشیم و بی شک فرصت خدمتگزاری و امانتداری کوتاه و گذرا است.

وی افزود: اولویت دستگاه‌ها باید در جهت مطالبات مردم که امروز در موضوعات معیشتی و اقتصادی است، برنامه ریزی و مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در مجموعه دستگاه قضایی نیز که بر پایه اجرای عدالت و حق استوار است، باید تمام ظرفیت برای احقاق حقوق مردم و افزایش عدل و انصاف در جامعه باشد تا تصویر ذهنی دادگستری نزد مردم، صدور احکام عادلانه و عدالت گستری در جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم دادگستری را ملجا و پناهگاه خود می‌دانند، گفت: در نتیجه خدمات و اقدامات دستگاه قضایی باید این احساس در فکر و دل مردم ایجاد شود و این اطمینان را داشته باشد که وقتی به دستگاه قضایی مراجعه کند به حق خود می‌رسد.

القاصی‌مهر بیان کرد: مردم در مراجعه به مسئولان دادگستری نباید لکنت زبان و یا هیچ گونه شبهه و ابهام و ترسی داشته باشند و در هنگام مراجعه مردم نیز باید مقام قضایی گوش شنوا داشته باشد و صبورانه و با حوصله حرف مردم را گوش کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: اگر رسیدگی به پرونده‌های قضایی در یک روند متعارف قانونی و کوتاه صورت پذیرد با وجود همه کمبود‌ها می‌تواند بیشترین رضایت مردم را در پی داشته باشد.

القاصی‌مهر با برشمردن اولویت‌های جرایم استان تهران از سرقت به عنوان اولین ردیف وقوع جرم نام برد و اظهار کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست که افراد معدودی آسایش مردم را با دست درازی به اموال و منازل و اتومبیل اشخاص بر هم بزنند.

وی افزود: لازم است مردم در حکومت اسلامی احساس امنیت و آرامش داشته باشند و اگر امروز در کوتاهترین زمان با فرد خاطی و مجرمان برخورد نکنیم مسئول هستیم و کسی که بی‌قانونی می‌کند باید قانون در موردش اعمال شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران فراهم سازی زمینه پیشرفت، توسعه و قطع وابستگی به دیگر کشور‌ها را در بستر امنیت عمومی دانست و بیان کرد: در شهرستان دماوند آمار ورودی پرونده‌های قضایی در زمینه تغییر کاربری اراضی بسیار زیاد است و ضروری است دستگاه‌های عضو شورای حفظ بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و شورای تامین شهرستان ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه بر عملکرد و ترک فعل‌ها در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی نظارت داشته باشند و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با اختیارات قانونی بدوا برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و تغیر کاربری اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام کنند.

در این مراسم از خدمات برهان رضایی تقدیر و محمدصادق رفیعی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دماوند حکم انتصاب خود را از رئیس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان دماوند، شاکرمی قائم مقام رئیس کل، سید رضا سجودی معاون منابع انسانی، معاونان قضایی دادگستری استان تهران و همچنین طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه دماوند و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشند مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشند
مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشند مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشند
مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشند مردم در مراجعه به دادگستری نباید لکنت زبان و ترس داشته باشند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا، دختربچه گمشده گلستانی زنده پیدا شد + فیلم