ادغام شماره‌های امدادی در تهران؛ به زودی


ادغام شماره‌های امدادی در تهران؛ به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران افزود: در اجرای این طرح چهار شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و ۱۲۵ آتش‌نشانی با یکدیگر ادغام خواهد شد و پس از آن با یاری خداوند در کل کشور اجرا...

ادغام شماره‌های امدادی در تهران؛ به زودیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران افزود: در اجرای این طرح چهار شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و ۱۲۵ آتش‌نشانی با یکدیگر ادغام خواهد شد و پس از آن با یاری خداوند در کل کشور اجرا می‌شود.
نصیری با بیان اینکه پیچیدگی‌های این طرح سبب شد تا در حدود دو سال مراحل مطالعاتی اجرای آن زمان‌ببرد، گفت: برخی شماره‌ها مانند آتش‌نشانی فقط در شهر تهران و برخی مثل اورژانس و هلال احمر گستره استانی دارند که باید تعیین تکلیف شوند، و در حال حاضر از مرحله مطالعاتی عبور کرده و وارد مرحله طراحی و اجرا شده‌ایم، و در تلاشیم تا در سال جاری فاز اول طرح ادغام شماره‌های امدادی را در تهران افتتاح کنیم.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، درباره چگونگی فاز اول اجرای این طرح گفت: در اجرای فاز اول این طرح برای آنکه مردم سردرگم نشوند، قصد داریم تا ابتدا مرکز تماس را مشترک کنیم. یعنی مردم با همان شماره‌های قبلی مانند ۱۲۵، ۱۱۵، ۱۲۳ و ۱۱۲ تماس بگیرند، اما تمام این تماس‌ها در یک مرکز واحد پاسخ داده شود، در واقع با اجرای پایلوت این طرح همه شماره‌ها ابتدا بدون تغییر به یک مرکز واحد وصل می‌شوند و در مرحله بعد و پس از طی مراحل آزمایشی، شماره جدید را اعلام خواهیم کرد.
نصیری تاکید کرد از آنجا که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران وظیفه هماهنگی میان دستگاه‌های امدادی را برعهده دارد، از این رو این مرکز واحد نیز در این سازمان ایجاد خواهد شد و تحت نظر ما فعالیت خواهد کرد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در پاسخ به این سوال که چه شماره‌ای به عنوان شماره امدادی واحد در نظر گرفته خواهد شد افزود: این موضوع در حال بررسی نهایی است و باید در نهایت با سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات هماهنگی‌هایی انجام شود و این شماره قطعا سه رقمی بوده و طبق استاندارد‌ها باید دو رقم آن یک باشد.
نصیری ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح در تهران، دیگر شهر‌ها نیز تهران را الگو قرار داده و آن را در استان‌های دیگر اجرایی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افشای جنایت بی سابقه نظامیان اسرائیل در غزه+ عکس