چالش لابی صهیونیستی با «راهپیمایی پرچم» مسلمانان / «نسل Z» در راه مقاومت کوتاه نمی‌آید


چالش لابی صهیونیستی با «راهپیمایی پرچم» مسلمانان / «نسل Z» در راه مقاومت کوتاه نمی‌آید

هزاران مسلمان آمریکایی در ماه می با دردست داشتن پرچم فلسطین دست به تظاهرات زدند و با وجود تلاش‌های بی‌شمار برای سرکوب و صداهای حامیان فلسطین توسط لابی صهیونیستی، بر حمایت بی‌دریغ خود از آرمان فلسطین تاکید کردند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: هزاران مسلمان آمریکایی در ماه می با دردست داشتن پرچم فلسطین دست به تظاهرات زدند و با وجود تلاش‌های بی‌شمار برای سرکوب و صداهای حامیان فلسطین توسط لابی صهیونیستی، بر حمایت بی‌دریغ خود از آرمان فلسطین تاکید کردند.

از آغاز ماه می، راهپیمایی‌ها، آموزش‌ها و تظاهرات‌هایی که در سرتاسر آمریکا برگزار شده است، نشان داد که آرمان فلسطین را نمی‌توان چه در جوامع مسلمان و چه در جوامع غیرمسلمان، نادیده گرفت.

این در حالی است که همزمان با سالروز نکبت و تسلیم رژیم صهیونیستی در برابر عملیات «انتقام آزادگان» جهاد اسلامی فلسطین، تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بالا گرفته است.

اندکی پس از اوج گیری عملیات پیروزمندانه فلسطین، اسرائیلی ها در خیابان های قدس حرکت کردند و پرچم رژیم اشغالگر را به اهتزاز درآوردند، حتی به مسجد الاقصی یورش بردند و فلسطینی‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دادند. یکی از شعارهای مذموم شهرک نشینان در قدس اشغالی «مرگ بر اعراب» بود.

در همان زمان، پارلمان رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد که نمایش پرچم فلسطین به طور کلی ممنوع شود و و این گامی دیگر در جهت محو هویت فلسطینی بود.

پرچم فلسطین که اغلب توسط نیروهای صهیونیست و شهرک نشینان در فلسطین اشغالی پاره و می‌شود و مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد، نه تنها نمادی از همبستگی با آرمان فلسطین است بلکه به نماد جهانی مبارزه با ظلم و ستم و بی عدالتی تبدیل شده است.

سازمان‌های طرفدار فلسطین در آمریکا که قبلا سرکوب شده بودند، اکنون محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و سالانه افراد بیشتری به آنها می‌پیوندند.

محبوبیت این سازمان ها آنها را قادر ساخته است تا با وجود تلاش های مورد حمایت صهیونیست ها برای متوقف کردن آنها، به ویژه در ماه می امسال در هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت، تجمعات همبستگی قابل توجهی برگزار کنند.

شرکت کنندگان در راهپیمای‌های ماه می به محو هویت فلسطینی اعتراض کردند.

در حالی است که در آمریکا نیز تلاش‌های دائمی برای پاک کردن هویت فلسطینی، از جمله حذف آهنگ‌های غرور فلسطینی انجام می‌شود.

علیرغم تلاش‌های اصلی و نهادی برای محو هویت فلسطینی، تعداد تظاهرکنندگان در آمریکا از صدها تا هزاران نفر بود و در شهرهایی از سانفرانسیسکو تا واشنگتن دی سی برگزار شد.

مطالبات برای آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین در سراسر آمریکا، به ویژه در میان «نسل Z» گسترش پیدا کرده است.

از ابتدای ماه می، زمانی که پرچم های فلسطین برافراشته شد، تا پایان ماه این راهپیمایی ها به طور مداوم ادامه داشته است.

اقدامات جنایتکارانه مداوم رژیم اشغالگر، میلیون ها نفر به ویژه جوانان را در سراسر جهان بسیج کرده است تا در کنار فلسطین بایستند.

نسل جدید یا «نسل Z» ثابت کرده است تا زمانی که ظلم و ستم بر مردم فلسطین از بین نرود ، دست از جنگ برنخواهند داشت و این مبارزه را تا زمان آزادی فلسطین ادامه خواهد داد.

بعید به نظر می رسد که این حمایت از فلسطین موقتی باشد؛ همانطور که با افزایش نفوذ جنبش های عدالت اجتماعی مانند «زندگی سیاهان اهمیت دارد» ثابت شده است ، جوانان در سراسر جهان و در آمریکا بیش از گذشته مشتاق مقابله با بی عدالتی هستند.

آنها بیش از همه نسل های قبل از مبارزه فلسطین حمایت می کنند و ترسی نسبت به انتقاد از رژیم صهیوینستی به خاطر اشغال فلسطین و سایر اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی این رژیم، ندارند.

البته این بدان معنا نیست که این نسل جدید که «نسل زِد» لقب گرفته است در تلاش برای همبستگی با فلسطینی ها با هیچ مانعی روبرو نیست.

با وجود این موانع بی شمار ، «نسل Z» موجی از همبستگی جدید را با فلسطینی‌ها به راه انداخته و با موفقیت مبارزه چندین دهه‌ای فلسطینی‌ها را برای عدالت تحت کانون توجه قرار داده است.

به طور قطع، قبلا گزارش ها ، مطالعات و اخبار مربوط به حمایت روزافزون از فلسطین در بین جوانان وجود داشت، اما فعالیت های «نسل Z» با کسانی که قبل از آنها بودند، متفاوت است.

آنها در حال سازمان‌دهی کمپین‌ها و تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌ها و سایر نهادهای عمومی برای اقدامات خود هستند. آنها فعالانه از دولت های خود می خواهند که فروش سلاح به اسرائیل را که می دانند برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی استفاده می شود ، متوقف کنند. آنها نمی ترسند اسرائیل را همانطور که هست بنامند: یک رژیم آپارتاید مستعمره نشین.

این تغییر فرهنگی نسبت به مسئله فلسطین در موازات جنبش های بسیار تاثیرگذار مانند «زندگی سیاهان اهمیت دارد» داد که موضوعات عدالت اجتماعی از نژادپرستی و تبعیض جنسیتی را برجسته می کند، وجود دارد.

اکنون که جوانان به طرز چشمگیری مبارزه فلسطین را بخشی مهم از تلاش‌های خود برای دستیابی به عدالت ، برابری و آزادی برای همه می دانند ، منطقی است که تصور کنیم صداهای حمایت از فلسطین طی سالهای آینده بلندتر و تأثیرگذارتر خواهند شد.

روز جمعه، 26 می نیز، گروه «مسلمانان آمریکایی برای فلسطین» در مرکز شهر شیکاگو تظاهراتی برای برافراشتن پرچم فلسطین برگزار کردند.

در این راهپیمایی که قبل از نماز جمعه برگزار شد، نزدیک به 200 نفر شرکت کردند.

تظاهرکنندگان در این راهپیمایی که شامل سخنرانی‌های سازمان‌های دانشجویی مانند «دانشجویان برای عدالت در فلسطین»، متعهد شدند که هرگز از آرمان فلسطین دست نکشند و خواستار بازگشت آوارگان فلسطینی و اخراج نیروهای اشغالگر شدند.

پیش از این، این نوع رویدادها با مقاومت شدید روبرو می شد، زیرا سیاستمداران حامی با لابی صهیونیستی تلاش می کنند تا از وقوع چنین رویدادهایی به طور کامل جلوگیری کنند.

«راما عطیه»، یکی از سازمان‌دهندگان حرکت «مسلمانان آمریکایی برای فلسطین» در شیکاگو به جمعیت تشویق‌کننده گفت: وقتی ما اینجا از هویت، مردم و آرمان خود دفاع می‌کنیم، پرچم فلسطین را به اهتزاز در می آوریم؛ این پرچم نشان دهنده عدالت، صلح و امید است.

عطیه گفت: پرچم فلسطین نماد وطن ما، حق بازگشت ما و استواری ماست. این نماد شجاعت و قدرت مردم فلسطین در مبارزه ما برای تعیین سرنوشتشان است.

پایان پیام/7

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا