مشاور رئیس قوه قضائیه: قضات، جهادگران سنگر قضاوت هستند


مشاور رئیس قوه قضائیه: قضات، جهادگران سنگر قضاوت هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیین بزرگداشت دهه کرامت و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور مشاور عالی رئیس قوه قضائیه به صورت برخط در تمامی حوزه‌های قضایی استان اصفهان برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اهمیت جهاد از نگاه...

مشاور رئیس قوه قضائیه: قضات، جهادگران سنگر قضاوت هستندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیین بزرگداشت دهه کرامت و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور مشاور عالی رئیس قوه قضائیه به صورت برخط در تمامی حوزه‌های قضایی استان اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اهمیت جهاد از نگاه قرآن بیان کرد: در سوره حج خداوند متعال از همه مسلمانان دعوت به جهاد در راه خدا کرده است و کسی که قصد جهاد کرده باید به گونه‌ای حرکت کند که شایسته این مسیر باشد.

وی بر جهادی بودن عمل قضات در دستگاه قضایی تاکید و تصریح کرد: امروز حضور در سنگر قضاوت کمتر از حضور در جبهه مقاومت در دوران هشت سال دفاع مقدس نبوده و خطرات آن نیز کمتر از حضور در جنگ نیست؛ چرا که در میدان نبرد، خطرات جانی و بدنی وجود دارد و در سنگر قضاوت خطرات، بیشتر معنوی است و اگر بی توجهی یا غفلتی صورت گیرد، زیان‌های بزرگی در انتظار ایشان خواهد بود.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: از دیدگاه وحی الهی جهاد در سه جبهه تعریف می‌شود: جهاد اکبر، جهاد اوسط و جهاد اصغر.

وی در تشریح جهاد اکبر بیان کرد: جهاد اکبر، عبور از نفس است؛ هر موقع کسی موفق شود میان خدا و خلق خدا از خلق عبور کند، آنچه می‌ماند خداست.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تأکید کرد: در مسیر جهاد اکبر گام اول گذشتن از خود است؛ اگر قاضی از خود نگذرد قضاوت او در مخاطره می‌افتد چرا که گاهی اوقات در فضای مجازی یا فضا‌های دیگر، برای تغییر رأی، شروع به تخریب قاضی می‌کنند که اگر قاضی از خود گذشته نباشد نمی‌تواند از این مرحله گذر کند.

وی تصریح کرد: جایگاه قضاوت متعلق به خداوند و جانشین خداوند است و قاضی به نیابت از خلیفه خدا در این منصب نشسته و قضات باید از نظر خودسازی زبده باشند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: جهاد اوسط بیمه کردن وجود از رذائل اخلاقی تکبر، حرص و حسد است که این سه، ریشه‌های کفر هستند و اگر رذایل اخلاقی را از خودمان دور نکنیم نمی‌توانیم جامعه را از رذائل دور کنیم و منظور از جهاد اصغر نیز جهاد با دشمن خارجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شیر با انواع طرح های متفاوت و جالب