بیگناه شناخته شدن شهروند آمریکایی پس از 33 سال حبس


بیگناه شناخته شدن شهروند آمریکایی پس از 33 سال حبس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ به نقل از «ان‌بی‌سی» دادستان ناحیه لس آنجلس اعلام کرد یک شهروند کالیفرنیایی که ۳۳ سال را به اتهام تلاش برای قتل در زندان سپری کرده بود، بی گناه شناخته و از زندان آزاد شد.«دانیل سالدانا»، ۵۵ ساله، در سال ۱۹۹۰ به...

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ به نقل از «ان‌بی‌سی» دادستان ناحیه لس آنجلس اعلام کرد یک شهروند کالیفرنیایی که ۳۳ سال را به اتهام تلاش برای قتل در زندان سپری کرده بود، بی گناه شناخته و از زندان آزاد شد.

«دانیل سالدانا»، ۵۵ ساله، در سال ۱۹۹۰ به اتهام تیراندازی به خودروی حامل ۶ نوجوان که در حال ترک یک بازی فوتبال دبیرستانی در پارک «بالدوین»، در شرق لس آنجلس بودند، محکوم شد.

در جریان این تیراندازی دو دانش آموز مجروح شدند، اما زنده ماندند؛ مقامات گفتند که مهاجمان این نوجوانان را با اعضای یک باند اشتباه گرفته بودند.

سالدانا در زمان تیراندازی ۲۲ ساله بود و تمام وقت به عنوان کارگر ساختمانی کار می‌کرد؛ او یکی از سه نفری بود که متهم به این حمله بودند؛ سالدانا که به شش فقره اقدام به قتل و یک مورد تیراندازی به یک وسیله نقلیه مجرم شناخته شد، به ۴۵ سال تا حبس ابد محکوم شد.

بیگناه شناخته شدن شهروند آمریکایی پس از 33 سال حبس

هفته گذشته سالدانا با «جورج گاسکون»، دادستان منطقه‌ای در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر و تبرئه خود را اعلام کرد.

دفتر گاسکون پس از اینکه در ماه فوریه متوجه شد که یک محکوم دیگر در جلسه آزادی مشروط در سال ۲۰۱۷ به مقامات گفته بود که سالدانا «به هیچ وجه در تیراندازی شرکت نداشته و در جریان حادثه حضور نداشته است، تحقیقات را آغاز کرد.»

گاسکون گفت، معاون سابق دادستان منطقه در جلسه حضور داشت «اما ظاهرا هیچ کاری انجام نداد» و نتوانست اطلاعات تبرئه کننده را در صورت لزوم با سالدانا یا وکیلش در میان بگذارد.

وی گفت که این کوتاهی باعث شد سالدانا شش سال دیگر را در زندان بگذراند تا اینکه دفتر دادستانی دوباره پرونده را باز و او را بی‌گناه اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات