سلاجقه : از ظرفیت‌های دیپلماسی برای حل بحران گرد و غبار استفاده می شود


سلاجقه : از ظرفیت‌های دیپلماسی برای حل بحران گرد و غبار استفاده می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه گفت: امروز مباحث محیط زیستی همه ارکان حیات بشر را تحت تاثیر...

سلاجقه : از ظرفیت‌های دیپلماسی برای حل بحران گرد و غبار استفاده می شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه گفت: امروز مباحث محیط زیستی همه ارکان حیات بشر را تحت تاثیر و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی جهان، بحث تغییر اقلیم است.
علی سلاجقه افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست، در حال تهیه لایحه تغییر اقلیم برای ارسال به مجلس هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک، کشور ما به هاب مدیریت تغییر اقلیم منطقه تبدیل شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز کشور ما از نظر شاخص‌های محیط زیستی در آستانه‌ها قرار گرفته است و دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم.
وی دیپلماسی محیط زیست را پیشقراول دیپلماسی سیاسی دانست و تصریح کرد: چالش‌های محیط زیست برای همه مناطق و کشور‌های جهان مشترک است و همه باید دست به دست هم بدهند و این چالش‌ها را مدیریت کنند.
معاون رییس جمهور مباحثی همچون بحران کمبود آب، پدیده گرد و غبار و آلودگی‌های محیط زیستی را از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها برشمرد و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی به منظور مدیریت این چالش‌ها تاکید کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: سازمان ملل متحد کشور ما را به عنوان میزبان کنفرانس بین المللی گرد و غبار معرفی کرده و این کنفرانس ۱۸ و ۱۹ شهریورماه امسال برگزار خواهد شد. ما از سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می‌خواهیم برای برگزاری این کنفرانس جهانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند و از تمام ظرفیت‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر آن استفاده نمایند.
وی با اشاره به عضویت کشورمان در چندین کنوانسیون و پروتکل‌های بین المللی در زمینه مباحث محیط زیستی، خطاب به روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تصریح کرد: برای حضور فعالتر ایران در این کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های الحاقی تلاش کنید.
سلاجقه با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ملت ایران، گفت: در حال حاضر جوانان نخبه ما در قالب شرکت‌های فناور و دانش بنیان به مقابله با این تحریم‌ها برخاسته اند و در زمینه‌های مختلف، به دنبال رفع نیاز‌های کشور هستند. معرفی دستاورد‌های نوآورانه و دانش بنیان کشور به جهانیان و ظرفیت سازی برای حضور این محصولات به ویژه محصولات محیط زیستی در بازار‌های جهانی از الزاماتی است که می‌بایست توسط نمایندگی‌های ما در خارج از کشور دنبال شود.
در بخش دیگری از این گردهمایی، سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در خصوص مباحث مختلف محیط زیستی با معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بحث و تبادل نظر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی