ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی خانواده یک


ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی خانواده یک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما - یحیی جعفری در راستای ملاقات‌های مردمی مستمر و با هدف استماع بدون واسطه مشکلات مردم در مجتمع قضایی خانواده یک حضور یافتند و به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان به این مجتمع رسیدگی کردند. رئیس کل دادگاه‌های عمومی و...

ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی خانواده یکبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما - یحیی جعفری در راستای ملاقات‌های مردمی مستمر و با هدف استماع بدون واسطه مشکلات مردم در مجتمع قضایی خانواده یک حضور یافتند و به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان به این مجتمع رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این برنامه بیان کرد: تجمیع کلیه شعب رسیدگی به خانواده در دو مجتمع قضایی خانواده یک و دو موجب تقویت مدیریت امر و تخصصی شدن رسیدگی‌ها شده است.

وی گفت: ما به دنبال اختصاصی کردن شعب خانواده در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده هستیم که مانع اصلی، کمبود قاضی مشاور است. اصل در رسیدگی به دعاوی خانواده توجه به حفظ بنیان خانواده و تلاش در صلح و سازش و تداوم زندگی است.

رئیس کل محاکم تهران اظهار کرد: متاسفانه دخالت احساسات روحی و روانی که منشأ اختلافات خانوادگی دارد، محکومیت‌های مالی در دعاوی خانواده را با سایر دعاوی مالی متمایز کرده است و این امر باعث شده است در برخی موارد زوج نهایت تلاش خود را در عدم پرداخت محکومیت خود به کار گیرد.

جعفری گفت: تعیین مهریه‌های سنگین با علم به عدم بضاعت مالی زوج در حین عقد موجب می‌گردد، با اقدام زوجه به مطالبه مهریه، کل زندگی تحت الشعاع قرار گیرد و مقدمات جدایی و طلاق رقم به خورد.

در این برنامه رضا حاتمی ماربینی سرپرست مجتمع، مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم ابوالحسنی مدیر دفتر کل مجتمع، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را در پاسخگویی به مراجعین مردمی همراهی کردند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در سال جاری بصورت برنامه ریزی شده با حضور در مجتمع‌های قضایی کارکنان دولت، شهید مفتح، شهید کچویی، قدس، امام خمینی (ره)، ولی عصر (عج)، عدالت و خانواده یک پاسخگوی مراجعین مردمی بوده اند و در همین راستا نیز در روز دوشنبه /۲۲ خرداد در مجتمع قضایی شهید صدر، برنامه ملاقات مردمی دارند که مراجعین به این واحد قضایی نیز می‌توانند جهت ثبت نوبت و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ارتباط استرس و سکته‌های مغزی