تمام کارخانه‌ها کالای تولیدی را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند


تمام کارخانه‌ها کالای تولیدی را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند

به گزارش خبرگزای صدا و سیما ، رادیو گفتگو برنامه رویدادبا آقای محمد علی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به گفتگو پرداخت. سوال: به تازگی کشفیات دارو داشتیم و پلیس این را اعلام کرده، اساسا ورودی و خروجی شرکت‌های دارویی چطور باید مشخص شود که...

به گزارش خبرگزای صدا و سیما ، رادیو گفتگو برنامه رویدادبا آقای محمد علی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به گفتگو پرداخت.تمام کارخانه‌ها کالای تولیدی را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند

سوال: به تازگی کشفیات دارو داشتیم و پلیس این را اعلام کرده، اساسا ورودی و خروجی شرکت‌های دارویی چطور باید مشخص شود که شاهد مسائل اینچنینی نباشیم؟
اسفنانی: تمام کارخانه‌هایی که کالا تولید می‌کنند، اعم از دارو و غیر دارو مطابق قانون و قانون مربوط به سامانه تجارت و سامانه جامع انبار‌ها مکلف هستند که موجودی تولیدی شان را و یا اگر وارداتی هست موجودی واردات شان را تماما در سامانه جامع انبار‌ها ثبت بکنند، وقتی در سامانه جامع انبار‌ها ثبت می‌شود کلیه کالای دپو شده در آنجا به اضافه نوع کالا، میزان ورودی، میزان خروجی، مالکیت کالای این‌ها به صورت مجزا باید حتما در سامانه ثبت شده باشد، لذا اگر احیانا کسی این مقررات را رعایت نکند ممکن است مطابق مقررات مربوط به قانون نظام صنفی یا قانون تعزیرات احتکار محسوب بشود، حتی ممکن است مطابق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز حتی وصف قاچاق هم پیدا بکند.
سوال: به نظر می‌رسد برخورد‌ها خیلی بازدارنده نیستند که یک چنین مسائلی متاسفانه در کشور تکرار می‌شود چه توضیحی وجود دارد برای این موضوع؟
اسفنانی: یک مدتی همین طور بود که شما می‌فرمایید، در اردیبهشت ماه سال گذشته یک مصوبه‌ای را شورای اقتصادی سران قوا تصویب کردند مبنی بر این که کلیه جرایمی که در حوزه صلاحدید تعزیزات هست مثل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و احتکار و امثال این‌ها، امتناع از عرضه کالا، این‌ها حداقل مجازاتی که برایشان قانون در نظر گرفته، باید به صورت ۵ برابر محاسبه بشود، لذا این ۵ برابر رقم قابل توجهی است.
مثلا فرض کنید در بحث احتکار قانون می‌گوید که اگر کسی کالایی را احتکار کرد، علاوه بر این که شعبه رسیدگی کننده ملزم می‌کند او را که کالای احتکاری اش را به بازار عرضه بکند، او را محکوم می‌کنند به ۷۰ درصد ارزش کالایی که احتکار کرده است، این اصل قانون است، هفتاد درصد را با لحاظ آن مصوبه سران قوا ضربدر ۵ وقتی بکنند تقریبا ۳۵۰ برابر ارزش کالایی که احتکار کرده میزان جریمه اش هست و این رقم، رقم بسیار قابل توجهی است و بعید می‌دانم که کسی مطلع باشد از این مقررات و باز به همان رغبت بکند که این کار را انجام دهد.
سوال: این کار اجرایی شده؟
اسفنانی: بله
سوال: با این وجود باز هم این اتفاق در کشور دارد می‌افتد ؟
اسفنانی: بالاخره کسی که متخلف هست به تصور این که این تخلف کشف نمی‌شود معمولا تخلف را انجام می‌دهند، ولی وقتی کشف می‌شود، مجازات آنقدر سنگین هست که هم مرتکب تنبیه می‌شود و هم به نظر من آن کسانی که احتمال چنین تخلفی از ایشان می‌رود آن‌ها هم حتما متنبه می‌شوند که چنین تخلفی را دیگر مرتکب نشوند.
سوال: امیدواریم این اتفاق بیفتد



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی