خدمت رسانی برخط قوه قضائیه به 83 دستگاه دولتی


خدمت رسانی برخط قوه قضائیه به 83 دستگاه دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، فرصت‌های بیشماری برای ارائه خدمت به مردم فراهم کرده است گفت: ارائه خدمت به...

خدمت رسانی برخط قوه قضائیه به 83 دستگاه دولتیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، فرصت‌های بیشماری برای ارائه خدمت به مردم فراهم کرده است گفت: ارائه خدمت به مردم در اولویت سیاست‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه قرار دارد. خدمات مرکز آمار به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد. برخی از این خدمات قابل رویت است و مردم آن را به صورت کامل حس می‌کنند، اما برخی از خدمات به صورت پنهان است. استعلام‌های برخط جزو این دسته از خدمات است. استعلام‌هایی که باعث سرعت دهی خدمت به مردم شده است.

وی در ادامه استعلام‌های برخط و تعاملات قوه قضائیه با دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی را مورد توجه قرار داد و گفت: با اقدامات و تلاش‌ها صورت گرفته در حال حاضر ۸۳ دستگاه اجرایی و نهاد حاکمیتی خدمات برخط از قوه قضاییه دریافت می‌کنند و این موضوع نقش مهمی در تسریع امور مردم دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ارائه این تعداد خدمات به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی نشان از روحیه تعامل پذیر قوه‌ قضائیه با سایر نهاد‌ها دارد گفت: در سال گذشته بیش از ۱۶۷ میلیون استعلام میان قوه‌ قضائیه و دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ثبت رسیده است و این موضوع باعث تسریع در کار‌های مردم شده است. تمام تلاشمان را بکار گرفته ایم تا استعلام‌های برخط با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها را توسعه بخشیم. بر این باوریم که این اتفاق در سایه همفکری و تعامل شکل می‌گیرد که نتیجه نهایی آن باعث رضایت مردم می‌شود.

محمد کاظمی‌فرد در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد وب سرویس‌هایی که به دستگاه‌های اجرایی ارائه گردید ۳۶ مورد بود گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته نیز در مجموع ۱۱۳ وب سرویس به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی ارائه شد که شاهد رشد ۳۱۵ درصدی در این زمینه هستیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه آماده ارتقای روابط با دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های حاکمیتی و سازمان‌های دولتی هستیم گفت: معتقدیم هر چقدر ارائه خدمات و تبادلات اطلاعات در بستر الکترونیک و به صورت برخط و آنلاین صورت پذیرد سرعت دهی به امور مردم را در پی خواهد داشت، زیرا با این کار در وقت و هزینه‌های مردم صرفه جویی کرده ایم و روند رسیدگی به امور مردم را تسهیل و سرعت بخشیده ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان