«اسدالله اسدی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد


«اسدالله اسدی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد

دیپلمات آزاد شده ایرانی از زندان‌های بلژیک با وزیر امور خارجه کشورمان، در محل ساختمان شماره یک وزارت خارجه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان که پس از تحمل حدود ۵ سال بازداشت و زندانی شدن غیرقانونی ابتدا در آلمان و سپس بلژیک، اخیراً آزاد و به میهن اسلامی بازگشته است، عصر امروز در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از مدیران و دیپلمات‌های کشورمان قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ضمن خوشامدگویی، بازگشت سرافرازانه و مسرت بخش این دیپلمات کشورمان به میهن اسلامی را به ایشان، همسر، فرزندان و خانواده او و نیز جمع همکاران وزارت امور خارجه تبریک گفت.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از استقامت ستودنی اسدی در طول مدت طولانی بازداشت غیرقانونی و طاقت فرسا در زندان‌های بلژیک و صبوری و سلوک عزتمندانه وی برای تأمین منافع ملی و پاسداری از عزت و اقتدار کشور و ملت بزرگ ایران، خطاب به اسدی گفت: دولت، دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در پی دستگیری غیرقانونی و اتهام بی اساس وارد شده به دیپلمات کشورمان و نقض فاحش کنوانسیون وین، تمام توان و ظرفیت خود را به کار بست و با اتخاذ مواضع و گام‌های منطقی و قاطع، خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها و حضور شما در کشور هستیم.

اسدالله اسدی دیپلمات آزاد شده کشورمان نیز در این دیدار، با بیان اجمالی دوران بازداشت و زندانی شدن خود ابتدا در آلمان و سپس در زندان‌های بلژیک، از تلاش‌های مجدانه و مؤثر دولت، دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای تحقق آزادی خود و نیز ناکام گذاشتن طراحی صهیونیست‌ها و تروریست‌ها بمنظور تحقق اهداف نامشروع شأن، تشکر و قدردانی کرد.

اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی، در آلمان به گروگان گرفته شد، پس از آن به بلژیک منتقل شد و در دادگاهی نمایشی و کاملاً سیاسی و مدیریت شده به ۲۰ سال زندان محکوم شد. وی جمعه پنجم خرداد ماه بعد از پنج سال اسارت در آلمان و بلژیک وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

در این دیدار علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!