ساخت یک ربات برای مقابله با آفت های مهاجم


ساخت یک ربات برای مقابله با آفت های مهاجم

فانوس خالدار یک آفت مهاجم جدی در برخی از مناطق ایالات متحده است که باعث آسیب قابل توجهی به محصولاتی مانند سیب، انگور و رازک می شود. به همین دلیل مهم است که تخم ‌های این حشره را از بین ببریم و این دقیقاً همان کاری است که ربات تارتان‌ پست...

فانوس خالدار یک آفت مهاجم جدی در برخی از مناطق ایالات متحده است که باعث آسیب قابل توجهی به محصولاتی مانند سیب، انگور و رازک می شود. به همین دلیل مهم است که تخم ‌های این حشره را از بین ببریم و این دقیقاً همان کاری است که ربات تارتان‌ پست (TartanPest) برای انجام آن طراحی شده است.

به گزارش سیناپرس، این دستگاه که توسط تیمی از دانشجویان مؤسسه رباتیک دانشگاه کارنگی ملون ساخته شده است، شامل یک بازوی روباتیک Ufactory xArm6 و یک سیستم بینایی کامپیوتری است که بر روی یک میکرو تراکتور الکتریکی آمیگا ساخته شده توسط شرکت کشاورزی-رباتیک مستقر در کالیفرنیا، نصب شده است.

همانطور که ربات به طور مستقل در امتداد مسیر ردیف درختان در باغ ها حرکت می کند، از سیستم بینایی کامپیوتری خود برای جستجوی توده های تخم فانوس خالدار استفاده می کند. این سیستم از یک الگوریتم یادگیری عمیق استفاده می کند که بر روی پایگاه داده ای از ۷۰۰ عکس از توده ها آموزش داده شده است که معمولاً روی درختان، سنگ ها و سطوح دیگر رسوب می کنند.

هنگامی که یک توده تخم‌ تشخیص داده می‌ شود، ربات از یک برس چرخشی در انتهای بازوی خود استفاده می‌ کند تا آن را از جا کنده و از بین ببرد. هر توده تقریباً شامل ۳۰ تا ۵۰ تخم است که در پاییز گذاشته شده و در بهار بعد از تخم بیرون می آیند.

کارولین الکس (Carolyn Alex) عضو تیم تارتان‌ پست، گفت: در حال حاضر، فانوس‌های خالدار در بخش شرقی کشور متمرکز شده ‌اند، اما پیش ‌بینی می ‌شود که در کل کشور پخش شوند. با سرمایه گذاری روی این موضوع در حال حاضر، در آینده در هزینه های بالاتر صرفه جویی خواهیم کرد.

تراکتور چهار چرخ متحرک پایه آمیگا ۱۴۵ کیلوگرم وزن دارد، می تواند حداکثر بار ۴۵۴ کیلوگرم را حمل کند، حداکثر سرعت آن حدود ۹ کیلومتر در ساعت و عمر باتری آن بسته به میزان استفاده به ازای هر بار شارژ سه تا هشت ساعت است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا