پرستاری بهترین شغل برای زنان سر پرست


پرستاری بهترین شغل برای زنان سر پرست

در دهه های اخیر با افزایش روزافزون تعداد زنان سرپرست خانوار و چالش های فراوان مرتبط با این جمعیت از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و مهارتی توجه تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان به شغل زنان سرپرست خانوار جلب شده است.از این رو امروزه رویکردهای...

در دهه های اخیر با افزایش روزافزون تعداد زنان سرپرست خانوار و چالش های فراوان مرتبط با این جمعیت از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و مهارتی توجه تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان به شغل زنان سرپرست خانوار جلب شده است.

از این رو امروزه رویکردهای حمایتی از زنان سرپرست خانوار تقویت شده است. با توجه به افزایش این گروه از زنان به دلایل مختلف جمعیتی و اجتماعی از جمله افزایش مرگ و میر مردان در تصادفات جاده ای و همچنین افزایش آمار طلاق نیاز به تدابیر دولتی برای توانمندی و تقویت این قشر بیشتر از قبل احساس می‌شود.

در این مطلب میخواهیم به شغل پرستاری که امروزه یکی از شغل های مناسب برای زنان سرپرست خانوار است بپردازیم.

زن سرپرست خانوار کیست ؟

زنان سرپرست خانوار افرادی هستند که به دلایل مختلف از جمله فوت شوهر، جدایی، طلاق، بیماری و از کارافتادگی همسر و… مجبور به انجام کلیه مسئولیت های خانوار می‌شوند و علاوه بر نقش مادری این خانم ها باید با انجام کار درآمد کسب کنند. این زنان باید در کنار تربیت فرزندان و انجام کارهای خانه برای رفع نیازهای خانواده تلاش کنند.

زنان به دلیل فوت شدن همسر، طلاق گرفتن و زنانی که همسرشان به دلیل زندانی شدن، معلولیت، از کار افتادگی و… باید سرپرست خانوار باشند و مسئولیت تامین معاش خانواده را بر عهده آن ها گذاشته اند.

دغدغه های زنان سرپرست خانوار

تامین مخارج بالای زندگی مانند اجاره خانه، غذا، هزینه تحصیل فرزندان و… دغدغه اصلی و اساسی زنان سرپرست خانواده است. علاوه بر امکاناتی که دولت برای این دسته از زنان در نظر گرفته است مشاغل ویژه بسیاری برای این زنان وجود دارد.

پرستاری از سالمند، کودکان و بیماران در خانه شغل مناسبی برای زنانی است که به عنوان سرپرست خانوار مشغول به کار هستند و این زنان با درآمد مناسب نیازهای خانواده خود را تامین می کنند. پرستاری یکی از بهترین شغل‌ها برای زنان سرپرست است که به آن‌ها امکان می‌دهد تا هم در خانواده و هم در جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

مزایای شغل پرستار شدن خانم های سرپرست خانوار

پرستاری یکی از برترین شغل‌ها برای زنانی است که مسئولیت خانواده را به دوش دارند. این شغل به دلیل طبیعت حرفه‌ ای و انسان‌ دوستانه ‌اش فرصت‌های بی‌شماری برای این قشر از جامعه فراهم می‌کند.

یکی از مزایای شغل پرستاری برای زنان سرپرست انعطاف‌ پذیری در برنامه کاری است، پرستاران می‌توانند در ساعات مختلف کار کنند و از این رو زمان بیشتری را با خانواده‌های خود سپری نمایند.

پرستاری همچنین شغلی است که به زنان اجازه می‌دهد تا تاثیر مثبتی بر جامعه داشته باشند زنانی که به عنوان پرستار فعالیت می‌کنند، به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک می‌کنند و از این رو شغلی مورد احترام و ارزشمند در نظر گرفته می‌شود.

پرستاری بهترین شغل برای زنان سر پرست

انواع شغل پرستاری برای زنان سرپرست

پرستاری یک حرفه پر ارزش و قابل احترام است زنانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به بیماران کمک می‌کنند تا بهبودی سریع‌تری پیدا کنند. شغل پرستاری همچنین به زنان اجازه می‌دهد که مهارت‌های ارتباطی و روابط انسانی خود را بهبود بخشند.

1- پرستار سالمند

ارزش پرستار سالمند آسانیسم برای جمعیتی که به سرعت در حال پیر شدن هستند به طور فزاینده ای روشن شده است. مراقب یا پرستار سالمند کسی است که برای نگهداری از سالمندان از طرف مرکز سالمندان به خانه فرستاده می شود و خدمات لازم را به سالمندان در منزل ارائه میدهد بعلاوه این افراد آموزش های ویژه ای دیده اند و در این زمینه تجربه زیادی دارند.

کار در خانه برای پرستاران و سالمندان بسیار مهم است زیرا می توان با آرامش و امنیت کامل از سالمندان در منزل خود نگهداری و پرستاری کرد. پرستار با ساعت کاری منعطف با توجه کامل به رفع نیازهای سالمندان از آن ها مراقبت می کند. یک فرد مسن ممکن است دارای معلولیت، آسیب، تصادف یا بیماری مزمن باشد که در این صورت پرستار بر اساس نوع مشکل سالمند مراقبت های لازم را انجام می دهد.

2- پرستاری کودک

در شغل پرستاران خانگی آنان می توانند با ساعات انعطاف پذیر به دو صورت تمام وقت و نیمه وقت کار کنند. پرستار کودکی که استخدام می کنید باید فرد قابل اعتماد باشد زیرا این خانم بیشتر ساعات روز را در کنار کودک شما سپری می کند و به همه امور شخصی، آموزشی و تغذیه ای کودک را باید رسیدگی کنند.

پرستاری بهترین شغل برای زنان سر پرست

مرکز پرستاری آسانیسم زنان سرپرست خانوار زیادی را به عنوان پرستار دارد که به همراه ماماها، دستیاران نوزاد و حتی روانشناسان کودک برای کمک به والدین در مراقبت از نوزادان یا کودکان آموزش داد. این خدمات شامل مراقبت از کودک، تغذیه و شستشو، آموزش و بازی است و در موارد خاص مانند بیماری یا ناتوانی، مراقبت با توجه به شرایط جسمی و روحی کودک انجام می شود.

3- پرستار بیمار

پرستار بیمار بدون شک باید فردی متخصص در زمینه مراقبت تخصصی از بیمار باشد و دوره های آموزشی و تجربی کاملی در این زمینه را پشت سر بگذارد. بیماران در بستر که در منزل نگهداری می‌شوند نیازمند مراقبت های خاص هستند که کادر مجرب شرکت پرستاری ما با درنظر گرفتن شرایط بیمار در جهت بهبود وضعیت همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

خانم هایی که به عنوان پرستاران در منزل استخدام می شود بر اساس نوع تخصص، تحصیلات و تجربه کاری به او حقوق تعلق می گیرد.

سخن آخر

خدمات پرستاری آسانیسم با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه در ارائه خدمات مراقبتی در منزل است. این مرکز به صورت شبانه روزی با کادری مجرب و متخصص آماده خدمت رسانی به شهروندان می باشد و آخرین استانداردهای خدماتی و مراقبتی در اولویت کار این مجموعه بوده و به فکر آسایش و امنیت شما عزیزان هستند.

شما برای استخدام پرستار سالمند، پرستار بیمار، پرستار کودک و… به راحتی و با یک تماس می توانید این کار را انجام دهید برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با متخصصین این مرکز تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

امتیاز به مطلب post

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین