مشکلات فورد F-150 لایتنینگ ؛ از عیوب نرم‌افزاری گرفته تا عدم پاسخگویی سازنده


مشکلات فورد F-150 لایتنینگ ؛ از عیوب نرم‌افزاری گرفته تا عدم پاسخگویی سازنده

اخیراً مالک یک فورد F-150 لایتنینگ برقی با انتشار ویدئویی نارضایتی خود از این وانت برقی و مشکلات آن را اعلام کرده است. او می‌گوید تنها پس از گذشت ۶ ماه از خرید خودروی موردبحث آن را فروخته است. در ادامه به مشکلات محصول برقی فورد خواهیم...

اخیراً مالک یک فورد F-150 لایتنینگ برقی با انتشار ویدئویی نارضایتی خود از این وانت برقی و مشکلات آن را اعلام کرده است. او می‌گوید تنها پس از گذشت ۶ ماه از خرید خودروی موردبحث آن را فروخته است. در ادامه به مشکلات محصول برقی فورد خواهیم پرداخت.

مشکلات فورد F-150 لایتنینگ ؛ از عیوب نرم‌افزاری گرفته تا عدم پاسخگویی سازنده

مالک خودرو درباره ۴ دلیل اصلی فروش F-150 لایتنینگ صحبت کرده است. او به تجربه مالکیت یک خودروی برقی می‌پردازد و به قیمت بالا و ارزش فروش دوباره مبهم و همچنین چالش‌های شارژ خودروی خود و البته استفاده از آن اشاره می‌کند. او می‌گوید F-150 لایتنینگ ۲۰۲۳ خود را با قیمت حدود ۸۸ هزار دلار خریداری کرد و در صورت اضافه شدن مالیات‌ها و… این مبلغ به فراتر از ۹۰ هزار دلار می‌رسد. واضح است که مالک با پرداخت چنین مبلغی انتظارات زیادی از خودروی خود داشته است.

مشکلات فورد F-150 لایتنینگ ؛ از عیوب نرم‌افزاری گرفته تا عدم پاسخگویی سازنده

نگرانی‌ها درباره محصول برقی فورد باعث شده مالک با یکی از نمایندگی‌های این خودروساز مشورت کند. او فهمیده لایتنینگ در بازار خواهان زیادی ندارد و همین امر روی قیمت آن تأثیر زیادی می‌گذارد. مالک خودرو با یکی از فروشندگان صحبت کرده و با قیمت پیشنهادی ۶۸ هزار دلار مواجه شده که حاکی از افت قیمت سریع و زیاد وانت برقی فورد است. او همچنین به یکی از نمایندگی‌های فورد نیز سر زده و آن‌ها قیمت ۷۴ هزار دلار را پیشنهاد کرده‌اند. در نهایت مالک خودروی یاد شده پلتفرم‌های آنلاین را برای فروش F-150 لایتنینگ انتخاب کرده و آن را با قیمت ۸۰ هزار دلار به فروش رسانده است.

مشکلات فورد F-150 لایتنینگ ؛ از عیوب نرم‌افزاری گرفته تا عدم پاسخگویی سازنده

مشکلات مربوط به سفر و در دسترس نبودن زیرساخت‌های شارژ مطمئن نیز جزو دیگر مواردی بوده‌اند که روی تصمیم مالک برای فروش خودرو تأثیر گذاشته‌اند. او با چالش‌هایی در زمان مسافرت روبرو شده و خیلی نتوانسته شارژرهای سریع و قابل‌اطمینانی را پیدا کند. او در ویدئوی منتشر شده به سختی‌های استفاده از شارژرهای سریع نیز اشاره داشته و می‌گوید خودروهای برقی ساخت برندهایی به غیر از تسلا معمولاً گزینه‌های شارژ محدودتری در مقایسه با شبکه سوپرشارژر تسلا دارند. این وضعیت باعث تقاضای بالای مالک سایر خودروهای برقی برای شارژ خودروهای خود شده است. فورد برای حل این مشکل اخیراً با تسلا همکاری کرده تا حمایت مالی دولت برای توسعه زیرساخت‌های شارژ ملی را به دست آورد. البته نگرانی‌هایی درباره استفاده سایر برندهای خودرویی از سوپرشارژرهای تسلا وجود دارد. اگرچه فورد به دنبال معرفی کابل‌های شارژ طویل‌تر است اما فضای محدود جایگاه‌های شارژ به یکی از مشکلات مالکان وانت‌های بزرگی همچون لایتنینگ تبدیل شده است. این فضاهای کوچک معمولاً توسط مالکان اشغال شده‌اند و مناسب خودروهای بزرگ هم نیستند. مشکلات مربوط به سفر و زیرساخت‌های شارژ هم جزو دیگر فاکتورهای مؤثر روی تصمیم مالک برای فروش فورد F-150 لایتنینگ بوده است.

مشکلات فورد F-150 لایتنینگ ؛ از عیوب نرم‌افزاری گرفته تا عدم پاسخگویی سازنده

نکته دیگر به برنامه‌ای مربوط می‌شود که معمولاً روی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. این برنامه قدیمی بوده و با ماهیت برقی خودرو همخوانی ندارد. تلاش فورد برای ترکیب تکنولوژی مدرن با سیستمی قدیمی کاملاً چالش‌برانگیز بوده است. گفته می‌شود چنین مشکلاتی در آینده نزدیک حل خواهند شد اما در حال حاضر تکیه به شرکت‌های دیگر به منظور توسعه تکنولوژی منجر به تجربه کاربری ناخوشایندی شده است. همچنین اینترفیس به‌صورت پیش‌فرض در زمان رانندگی به نقشه ناوبری باز نمی‌گردد و کاربر باید در منوها دنبال نقشه بگردد. با توجه به مبلغ هنگفتی که صرف خرید این وانت برقی شده، مشکلات نرم‌افزاری و اینترفیس به دردسری بزرگ برای مالک تبدیل شده است.

مشکلات فورد F-150 لایتنینگ ؛ از عیوب نرم‌افزاری گرفته تا عدم پاسخگویی سازنده

مالک فورد F-150 لایتنینگ می‌گوید علیرغم مبلغ بالایی که برای خرید پرداخت کرده اما حمایت‌های چندانی را از سوی فورد ندیده است. مالک تلاش‌های زیادی برای رفع نگرانی‌ها و مشکلات خود داشته اما پاسخ فورد ناامید کننده بوده و اگرچه در ابتدا گفت‌وگوهای امیدوار کننده‌ای با مدیر فورد انجام شده اما پس از انتشار ویدئو پیشرفتی حاصل نشده است. این امر باعث شده مالک احساس بدی داشته باشد. به نظر می‌رسد فورد علاقه‌ای به شنیدن بازخوردهای مشتریان ندارد و به همین خاطر مالک در فروش وانت برقی خود مصمم‌تر شده است. در نهایت باید گفت مالک معتقد است به عنوان یک مصرف‌کننده باید حس عمیق رضایت و اطمینان به خودرو را داشته باشد. در حال حاضر فضا برای بهبود شعاع حرکتی، زیرساخت‌های شارژ، سیستم‌های نرم‌افزاری و پاسخگویی سازنده وجود دارد و به همین خاطر او به دنبال بررسی گزینه‌های جایگزین است. اگرچه او F-150 لایتنینگ خود را فروخته اما امیدوار است فورد این مشکلات را حل کند. مالک این خودرو به آینده وانت‌های برقی خوش‌بین است و با عرضه محصولات جدیدی همچون سیلورادو برقی در ماه‌های آینده او منتظر گزینه‌های جدید خواهد بود.

مشکلات فورد F-150 لایتنینگ ؛ از عیوب نرم‌افزاری گرفته تا عدم پاسخگویی سازنده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا